Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği Başkanı Yıldız:
ULAŞIM SORUNLARI, İL EKONOMİSİNE ZARAR VERİYOR
Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’a Erzurum raporu sundu Şube Başkanı Dursun Yıldız tarafından sunulan raporda, Erzurum’un ulaşım açmazları dile getirildi.
KATAR KOTASI TÜCCARI ZOR DURUMDA BIRAKIYOR
AK Parti iktidarı döneminde Demiryolu taşımacılığında başlatılan katar uygulaması ile 500 tondan aşağı yükün taşınamadığını ve bunun da, sermaye sıkıntısı çeken ticaretçiyi yeni bir problemle karşı karşıya getirdiğini kaydeden Yıldız, “Tüccar ve üretici bir katarı tamamlayacak miktarda hammadde veya mamul mal alamamakta veya alsa bile stoklama alanı veya stoklama maliyeti çok yüksek olduğundan karayolu taşımacılığına ağırlık vermektedir. Bu da beraberinde bölgede gerek üretim yapan ve gerekse ticaretini yaptığı inşaat malzemeleri başta olmak üzere pahalıya mal etmektedir.” diye konuştu.
“DEMİRYOLU KATAR SİSTEMİ, UYGULANMAMALI”
Bakan Yıldırım’dan, demiryollarındaki katar uygulamasının, teşvik bölgesi olduğu için Doğu Anadolu Bölgesi’nde uygulanmamasını isteyen Yıldız, “hava limanı uluslararası uçuşa açılmalı İran, Azarbeycan, Çin, Rusya’ya hem yolcu hem de kargo seferleri başlatılmalıdır. Yurt içi seferlerde Uçuş saatleri tekrar gözden geçirilmeli, sabah erken Erzurum’dan kalkan uçaklar aynı gün gece geç saatlerde Erzurum’a dönmesi iş adamlarımızın zaman kayıplarının önüne geçilmesini sağlayacaktır. Horasan - Gürbulak ve Trabzon – Erzurum demiryolu çalışmalarına başlanılmalı, Ankara-Sivas arası hızlı tren hattının ihaleye çıkarılması ve Sivas - Erzurum Hızlı tren hattının faaliyete geçirilmesi sağlanmalıdır. Hava alanımızın eksiklikleri bir an önce tamamlanmalıdır.”dedi.
AŞKALE KARS ARASINDAKİ DEMİRYOLU YENİLENMELİ
MÜSİAD Şube Başkanı Yıldız, 1939 yılında Erzincan-Erzurum, 1951 yılında Erzurum - Horasan ve 1961 yılında Horasan - Kars arasında yapılan demiryolunun teknik ömrünü tamamladığına vurgu yaptığı konuşmasında, Erzincan-Aşkale arasındaki yolun yenilendiğini, ancak Aşkale-Kars arasının yapılmadığını belirtti. Bakan Yıldırım’dan, Aşkale-Kars arası yolunun bir an evvel yenilenmesi talebinde bulunan Yıldız, “Özellikle Erzurum-Erzincan arası demiryolunda bir an önce düzenleme yapılması iki şehir ticaretini olumlu yönde etkileyecektir.Erzurum’da Gar’da birinci yoldan ikinci yola geçiş için alt geçit bulunmadığından her gün ekspres trenlerin buluşması garımızda gerçekleşmekte ve yolcuların her an hayati tehlike yaşamaktadırlar. 1. ve 2. yolları irtibatlayan alt geçidin yapılması gerekmektedir. Erzurum Gar Havzasını aydınlatan elektrik şebekesi çok eskimiş ve yer üstünde olduğundan %30 daha fazla enerji kaybına sebebiyet vermektedir. Elektrik şebekesinin yer altına alınarak yenilenmesi gerekmektedir.” diye konuştu.