İki ayda 199 tüketici hak aradı
Tüketici Hakem Heyetine iki ayda 199 tüketici başvurdu. En çok karşılaşılan tüketici sorunun cep telefonları konusu olduğu belirtilirken, kararlardan 75’i tüketici lehine, 37 sinde tüketici aleyhine sonuçlandı.
Tüketici Hakem Heyetine iki ayda 199 tüketici başvurdu. En çok karşılaşılan tüketici sorunun cep telefonları konusu olduğu belirtilirken, kararlardan 75’i tüketici lehine, 37 sinde tüketici aleyhine sonuçlandı.
TÜKETİCİLER HAKLARINI ARAMA KONSUNDA DAHA BİLİNÇLİ
Sanayi ve Ticaret İl Müdürü Hikmet Ağ, tüketicilerin haklarını arama konusunda geçmişe göre daha bilinçli olduğunu belirterek, 2008 yılının ilk iki ayında yapılan başvurularla ilgili değerlendirmelerde bulundu.
2008 yılının ilk iki ayında 199 başvuru yapıldığını belirten Ağ, “2008 yılının ilk iki ayında 199 tüketici hakem heyetine başvuruda bulundu. Bu sorunların 75’i tüketici lehine sonuçlanırken, 37 si için aleyhte karar çıktı. 96 işlem ise devam etmekte. Daha çok cep telefonlarıyla ilgili sorunlar konusunda başvuru alıyoruz” dedi.
TÜKETİCİLERİN EN ÇOK KARŞILAŞTIĞI SORUNLAR
Tüketicilerin en çok karşılaştığı sorunları değerlendiren Ağ, “ Erzurum da en çok karşılaşılan tüketici sorunu cep telefonu ile ilgili sorunlardan oluşuyor. Garanti kapsamı içerisinde sık sık arızalanan mal ücretsiz olarak yenisi ile değiştirebiliyor veya ücretsiz onarım hakkına sahip. bu noktada yoğun başvuru alıyoruz. Bu konuda bir diğer sorunda kapıdan satışlar konusundaki sözleşmenin dikkatli bir şekilde okunmasını gerekiyor ” dedi.
ALIŞVERİŞLERDE FİŞ VE FATURA ALIN
Alışverişlerde fiş ve fatura alınmasının önemine de değinen Ağ, “ Tüketicilerin haklarını araması için fiş ve fatura alması gerekiyor. Fiş ve fatura almadan hiçbir hakkı savunamıyoruz. 4077 sayılı tüketici kanunun hayata geçmesi için herkesin alışverişlerde belge olması gerekiyor” diye konuştu.