162 personelin görev yaptığı sistemde, hastalar, doktorunu rahatlıkla takip edip muayene için zaman kaybı yaşamayacak.
Hasta, sürekli muayene olduğu ve kontrolleri takip eden doktorunun bir gün öncesinden poliklinikte olup olmayacağını, hangi gün olacağını ve muayene saatini ayarlayarak zaman kaybı yaşamayacak. Doktor ise poliklinikte uzun kuyruk oluşturan hastalara zaman ayıramama telaşından kurtulacak.
SİSTEM YAYGINLAŞTIRILACAK
İstenilen hastane ve hekimden randevu alınmasını sağlayan Merkezi Hastane Randevu Sistemi (MHRS), Erzurum ve Kayseri'de uygulanmaya başladı. Sağlık Bakanlığı, pilot uygulama sonunda sistemi tüm Türkiye'de yaygınlaştırmayı planlıyor.
//RANDEVU NASIL ALINACAK?
Sistem, vatandaşların Sağlık Bakanlığı'na bağlı 2. ve 3. basamak hastaneler ile ağız ve diş sağlığı merkezleri için 182 Çağrı Merkezi'ni arayarak canlı operatörlerden istedikleri hastane ve hekimden randevu alabilmelerini sağlıyor.
Erzurum ve Kayseri'de uygulaması başlayan proje ile hasta memnuniyetinin artması ve hastane kuyruklarının azaltılması amaçlanıyor.
//HEKİMDEN RANDEVU TALEBİ
Sistemin işlemesi için ev, iş, ankesör ve cep telefonlarından 182 numaralı Sağlık Bakanlığı MHRS Çağrı Merkezi'nin aranması gerekiyor. Vatandaş, operatöre TC kimlik numarasını vererek randevu talebinde bulunuyor. Randevu talebinde bulunduğu hastane, poliklinik ve hekim bilgilerinin verilmesinin ardından, operatör tarafından uygun tarih ve saat dilimleri vatandaşa iletiliyor. Randevu zamanından önce aynı hat aranarak, randevu iptal edilebiliyor.
Vatandaşın kendisine verilen randevu zamanından 30 dakika önce ilgili hastanenin MHRS Hasta Kabul Bölümü'ne başvurması gerekiyor. MHRS'nin yapılacak pilot uygulama sonrasında, Türkiye genelinde yaygınlaştırılması hedefleniyor.
//ERZURUM PİLOT İL
Sistemin faaliyete geçtiğini anlatan Kayseri İl Sağlık Müdürü Dr. Kadir Çetinkara, Sağlık Bakanlığı'nın bu sistemle hastalarına özel hastanelerin benzer hizmetinin üst kalitesinde hizmet sunduğunu açıkladı. Çetinkara, sistemle ilgili şu bilgileri verdi: "Bakanlığımız tarafından uygulanmakta olan MHRS projesinde Erzurum ve Kayseri pilot bölgedir. Şu an başlayan uygulamada insanlarımız 182 çağrı merkezini arayarak randevu alabilmektedir. Hastalar, yarın için randevu alırken, muayene olmak istediği doktorun kaçıncı poliklinikte olduğunu öğrenirken bu doktordan randevu alması da sağlanmaktadır. Eğer istediği doktorun o gün için polikliniği yoksa hangi gün olduğu ve bu günler içinde randevu alma imkanları vardır. Yine çağrı merkezinde bulunan personelimiz, aldıkları eğitim seminerlerinin yanı sıra tıp dilinden anlıyor olmaları hastalar için önemli avantajlar sağlamaktadır. Mesela hastamız şikayetine binaen hangi branştaki doktora gideceği konusunda da bu personelimiz yönlendirecek ve randevu almaları sağlanacak."
//ÇAĞRI SİSTEMİ ERZ URUM MERKEZLİ
Dr. Kadir Çetinkara, uygulamanın yeni olması nedeniyle hastaların geçiş süresince mağdur olmamaları adına muayene için randevu alan ve almayanların mutlaka tedavi edileceklerini belirterek, "Ama bu sistemi kullanan hastalarımızın zaman kaybının önüne geçerken, kendisini takip eden doktorun hangi günlerde poliklinikte olup olmayacağı, kendisine tekrar muayene olma imkanı sağlanması adına bu sistem çok önemlidir." dedi.
Çetinkara, Erzurum merkezli olan bu çağrı merkezi için bir sağlık müdür yardımcısı görevlendirdiklerini hatırlattı. Çetinkara, sistemde doktorların takibi ve randevu verilmesi adına oluşturulan programda doktorlar ve hastane ile ilgili bütün bilgilerin mevut olduğunu aktardı.