//GENEL GÜNDEME TAKILMA
Kendine ait sorunları tartışmayan, hep global gündeme takılan Erzurum’un 2011 perspektifinde kalkınma sürecini yakalayabilmesi için, meselelerini gündemde tutması, çözüm arayışı etkinliklerine yoğunlaşması, il değerlerine dikkat çekecek ölçüde sosyal etkinliklere odaklanması gerekiyor.
2011 SÜRECİ
2011 saatinin durmadan ve hızlı biçimde ilerlediği Erzurum, uluslararası organizasyonla kendini dünyaya tanıtacak. Bu vizyonun evrensel boyutta dikkat ve ilgi çekici olabilmesi için ciddi ve planlı atılımlara ihtiyaç var. Erzurum 2011’de yalnız kent merkeziyle değil hinterlandıyla gündeme geleceğinden, sürece ait yapılanmanın tüm bölgeye yayılması da kaçınılmaz.
YATIRIM İHTİYACI
Kentsel dönüşümde geç davranan ve 2011’de bu yönüyle sorun yaşayacak olan İl’de 2011 bağlamında ciddi biçimde ulaşım yatırımlarına ihtiyaç duyuluyor. Erzurum’un ilçeleri ve civar illerine bağlantıları, denize ulaşım imkanlarının gözden geçirilmesi mutlak şart. Bu bağlamda Ovit, Tortum, Kop ve İspir yol güzergahlarında gerçekleştirilecek olan tünel yatırımları hayati önem taşıyor.
ULAŞIM SORUNUNA ÇÖZÜM
Başsavcı Cihaner ve ardından HSYK kararına yoğunlaşan Erzurum’da ulaştırma yatırımları noktasında dün önemli bir gelişme yaşandı. Karayolları 12. Bölge Müdürü Altıok,
Erzurum ve Doğu Anadolu’yu Karadeniz’le buluşturacak olan Kop, İspir, Tortum ve Ovit’ten oluşan 4 tünelle ilgili çalışmalara hız kazandırıldığını açıkladı.
// 4 BÜYÜK YATIRIM
Karayolları 12. Bölge Müdürlüğü’nün ilk olarak Ovit Geçidi’nde İspir’den sonra 20 kilometrelik bir tünel yapmasıyla ilgili çalışmaları proje aşamasına getirdiği ve bu yıl içinde ihale edeceği bildirildi. Bu projenin 3 yıl içinde tamamlanması öngörülüyor. Kop Dağı Geçidi’nin altında 3 bin 176 metre, İspir’de 3,6 kilometre, Tortum Denizbaşı mevkiinde ise, 2 bin 400 metre uzunluğundaki tünellerin yapılarak, bölge ulaşımında önemli bir rahatlama sağlanması amaçlanıyor.
Erzurum ve Doğu Anadolu’yu Karadeniz’le buluşturacak olan Kop, İspir, Tortum ve Ovit’ten oluşan 4 tünelle ilgili çalışmalar başlıyor. Karayolları 12. Bölge Müdürlüğü’nün ilk olarak Ovit Geçidi’nde İspir’den sonra 20 kilometrelik bir tünel yapmasıyla ilgili çalışmaları proje aşamasına getirdiği ve bu yıl içinde ihale edeceği bildirildi. Bu projenin 3 yıl içinde tamamlanması öngörülüyor.
Erzurum iş dünyası, söz konusu 4 tünelin, kentin kalkınmasına katkı sağlayacağını, bölge turizmine canlılık kazandıracağını belirterek, çalışmaların bir an önce tamamlanmasını istiyor.
Karayolları 12. Bölge Müdürü Şenol Altıok, yapılması tasarlanan Erzurum-Bayburt yolu üzerinde Kop Tüneli, Erzurum-Artvin yolu üzerinde Tortum Tüneli ve Erzurum-Rize yolu üzerindeki Ovit ve İspir tünelleriyle karla mücadele masraflarının azalacağını ve ulaşımın problemsiz sağlanacağını belirtti.
//ALTIOK: TÜNELLER HER AÇIDAN KAZANIM OLACAK
Tünellerin ulaşıma büyük katkı sağlayacağını ifade eden Altıok, “Karayolları 12. Bölge Müdürlüğü yetki sınırları içerisinde yapılacak olan Kop Tüneli Projesi, 1993 yılında yatırım programına alındı. Yörede en yüksek rakımlı geçit olan Kop Dağı geçidi, kışın yoğun kar yağışına maruz kalıyor. Kop Bakımevi’nde kalan karla mücadele ekipleri, eğitimi yüzde 10 olan yolu trafiğe açık tutmak için 6 ay boyunca 24 saat esasına göre çalışıyor. Kop Tüneli, kış koşulları ile mücadele anlamında çok büyük avantaj sağlayacak.” diye konuştu.
Aşkale-Maden yolu güzergahında mevcut Kop Dağı geçişinde standardın yetersiz olduğunu, heyelanlı olan bölgede başka alternatif güzergahın bulunmadığını aktaran Altıok, “Hayata geçirilecek 4 tünel, tüm bölgeye ekonomik canlılık getirecek. 12. Bölge Müdürlüğü olarak, her yıl karla mücadelede 10 milyon lira harcama yapıyoruz. Söz konusu tünellerin yapımıyla da, bu masrafı azaltacağız.” ifadelerini kullandı.
//OVİT TÜNELİ’NİN İHALESİNE BU YIL ÇIKILACAK…
Ovit Geçidi’nde 20 kilometrelik bir tünel yapılmasıyla ilgili çalışmalar proje aşamasına geldi. İhalesine bu yıl içinde çıkılacak.
//KOP TÜNELİ:
Karadeniz sahil yolu ve yöredeki limanların Kuzey TEtek güzergahına ve İran kapısına bağlantısı yapılacak. Kop Geçidi zirvesine tırmanan araçların amortisman ve zaman kaybı önlenecek. 14 kilometrelik heyelanlı yol terk edilecek.
//TORTUM TÜNELİ:
Tortum Gölü yöresine ulaşımda kullanılan Pinin kayalıkları mevkiindeki yolun 4 bin 400 metre uzunluğundaki standart dışı güzergahın terk edilmesi, yolun iyileştirilmesi ve trafik güvenliğinin sağlanması için proje çalışmaları yapılıyor. Tünelin boyu bin 800 metre olacak.
//İSPİR TÜNELİ:
Erzurum-İspir yolunda Kazancık Köyü yakınlarından ayrılarak Yassı Dağı altından geçip İkizdere Yolu başlangıcına bağlanan alternatif bir güzergaha 3,6 metrelik bir tünel yapılarak, Erzurum-İspir yolu 31 kilometre kısaltılacak. Güzergah için etüt ve proje çalışmaları sürüyor.