Projeye katılan 10 öğretmen ve meslek kuruluşu temsilcileri, 2 hafta boyunca Almanya'da özel eğitim gerektiren bireylerin eğitim aldıkları ve çalıştıkları kurumlara inceleme ziyaretleri düzenleyerek, engellilerin mesleki eğitimleri hakkında uygulamalı olarak bilgi aldılar.
//ERZURUM’UN BAŞARISI
Erzurum İşitme Engelliler Meslek Lisesi’nin hazırladığı; Erzurum Atatürk Endüstri Meslek Lisesi, Türkiye Sakatlar Derneği Erzurum Şubesi, Balkayalar Eğitim Araçları ve Erzurum Ticaret Meslek Lisesi’nin de ortağı olduğu, "İşitme Engellilerin Mesleki Eğitimi için Görsel Materyal Hazırlama” projesi, Almanya'nın Dosten şehrinde görücüye çıktı. Erzurum İşitme Engelliler Meslek Lisesi Müdürü Selahattin Tangüzel, projeye katılan tüm öğretmenlerin gerek Avrupa kültürü gerekse özel eğitim konularında büyük tecrübe elde ettiklerini ve bu tür projelerin öğretmen ve öğrenciler açısından çok büyük bilgi ve deneyim kaynağı olduğunu söyledi.Tangüzel, amaçlarının Almanya’daki özürlü bireylerle, okullarındaki özürlü bireylerin eğitimini karşılaştırmak ve okul olarak daha fazla neler yapabileceklerini görmek olduğunu dile getirerek, “Bu projenin, eğitim çalışmalarımıza ışıt tutacağı muhakkak.” dedi.
HOPUR: AVRUPA ÜLKELERİNDE ENGELLİLER ÜRETEN KESİM İÇİNDE
Proje koordinatörü Çiğdem Hopur ise, özellikle engellilere yönelik projelerin Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik programları koordinatörlüğünce çok daha fazla desteklendiğini söyleyerek, engellilere ve kadınlara yönelik projelerinin, bundan sonraki süreçte de devam edeceğini belirtti.
//ENGELİLERİN İSTİHDAMINDA AB NORMU
Söz konusu projenin gerçekleştirildiği okul ve kurumlarda dikkatlerini çeken en önemli ayrıntının, Avrupa da her engellinin kapasitesi doğrultusunda mutlaka çalıştığını, çalışarak para kazandığını ve toplumun tüketici değil, üretici bireyleri arasında yer aldıklarını vurgulayarak, bu ülkelerde engellilere acımak yerine, onların topluma faydalı olmalarına olanak sunulduğunu kaydetti. Hopur, gerek Almanya’da, gerekse hafta sonu ziyareti için gittikleri Hollanda ve Belçika gibi ülkelerde, cadde ve sokakların, tüm okulların, binaların, engelli insanlar düşünülerek planlandığına işaret ederek, heyette bulunan engellilerin, 15 gün boyunca çok rahat bir şekilde hareket ettiklerini, kimsenin yardımı olmadan tek başlarına diledikleri yere gittiklerini ifade etti. Hopur, proje çerçevesinde Avrupa ülkelerinde edinilen izlenimlerin, burada verilen eğitimlere yansıtılacağını anlatarak, yeni bir proje daha hazırlayıp, bu kez de öğrencileri staj için Avrupa ülkelerine göndereceklerini sözlerine ekledi.