“EKONOMİDE ÖN YARGI OLMAZ”
Erzurum Atatürk üniversitesinde gerçekleştirilen “Bölgesel Meslek Yüksek okulları ve Sanayi” konulu panelde konuşan Erzurum Ticaret ve Sanayi Odası (ETSO) Yönetim Kurulu Başkanı Muammer Cindilli, “Erzurum’da sanayi olmaz” ön yargısının kırılması gerektiğine işaret ederek, sanayi alt yapısının oluşması için kalifiyeli elemanlara ihtiyaç bulunduğunu bildirdi.
KALİFİYE ELEMAN SORUNU
Tüm ekonomi sektörlerinde kalifiyeli eleman sorunun ciddi boyutta bulunduğunu kaydeden Cindilli, Meslek Yüksek okullarının bu sorunun çözümünde anahtar rol üstlendiklerini vurguladı. Cindilli, “Erzurum’un kalkınma ve gelişme sorunlarını aşması için sanayiyi tetikleyecek eğitim desteklerine ciddi bir ihtiyaç vardır.” dedi.
2011’DE YETİŞMİŞ ELEMANA İHTİYAÇ VAR
“Erzurum 2011 Üniversiade” organizasyonunda turizm alanında kalifiyeli personele ihtiyaç duyulacağına dikkat çeken ETSO Yönetim Kurulu Başkanı Cindilli, “2011 Erzurum’un dünyaya açılımında bir başlangıçtır. 2011’in kalıcı faydalar üretmesi için turizm alanında, yetişmiş, bilgili insanlara ihtiyaç vardır. Süreç işliyor, Erzurum geç kalmamalıdır” diye konuştu.
TARIMSAL SANAYİNİN KURULMASI KAÇINILMAZ
Erzurum’da sanayi ve yan sanayi sorunlarına da değinin Cindilli, ilde tarım sektörünün yalnız hayvan yetiştiriciliği ve ekip biçme faaliyeti olarak sürdürüldüğünü, tarımsal potansiyelin sanayiyle ifade edilemediğini, bunun da büyük ekonomik kayıplara ve istihdam sorunlarına yol açtığını kaydetti. Cindilli, “ Erzurum’da tarımsal sanayi’yi oluşturmak zorundayız. Bu kırsal kesimden kente göçün yavaşlaması için tek çaredir” dedi.
SANAYİ OLGUSU VE ERZURUM
Sanayi olgusunun Erzurumla birlikte ifade edilemediğini, il sanayisinin henüz bir OSB ile temsil edildiğini söyleyen Cindilli, “Erzurum’un sanayide geri kalma sorunu, bu konuda iyi yetişmiş insan kaynaklarının harekete geçirilmesi ve il ekonomisine kazandırılmasıyla mümkün görünüyor. Erzurum doğuanadoluda sanayide de marka olma hedefini yakalamak zorundadır. İstihdam ve göç sorunlarının çözümünde kararlılığın göstergesi, ilde sanayi olgusuna yönelmektir” tespitini yaptı.
İLETİŞİM’DE MARKA KENT OLMA SÜRECİ
Erzurum’un kış turizminde olduğu gibi iletişim alanında da marka olma hedefine yöneldiğini, ilde polcenter yatırımlarında artış kaydedildiğini anlatan Cindilli şöyle dedi: “ Bilgi ve iletişim çağı olan 21.yüzyılda Erzurum dünyada yükselen değerleri yakalamak durumundadır. Çağrı merkezlerinin artması, Ata tekno kent yaklaşımlarını önemli görüyoruz.”