ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
ATAUNİV Koç Üniversitesi iş birliği
ATAUNİV Koç Üniversitesi iş birliği
110. Yılında 110 Bin Genç Çanakkale’yle buluşacak
110. Yılında 110 Bin Genç Çanakkale’yle buluşacak
Erbaş: 'Yalnızlık tehlike arz etmeye başlamış'
Erbaş: 'Yalnızlık tehlike arz etmeye başlamış'
Yayman: Böyle bir yayıncılık politikası kabul edilemez
Yayman: Böyle bir yayıncılık politikası kabul edilemez
Destici'den DEM'e sert tepki
Destici'den DEM'e sert tepki
HABERLER>GUNCEL
14 Şubat 2007 Çarşamba - 00:00

Erzurum Gazetesi Arşiv

DOĞUANADOLU EKONOMİSİNİN GELİŞME SORUNUNU DEĞERLENDİREN DOSİAD YÖNETİM KURULU BAŞKANI AYDEMİR: “MARKA ÜRETME KONSEPTİNE YOĞUNLAŞMAK ŞART” Doğu Anadolu Sanayici ve İşadamları Derneği (DOSİAD) Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Aydemir, Doğu Anadolu Bölgesi’nde ekonomik vizyonunun gelişmesi ve bu gelişmenin sanayileşme sonucunu doğurarak istihdama katkı sağlaması için, bölge imkan ve kabiliyetlerinin marka ürütme konseptine yoğunlaştırılması gerektiğini söyledi.

Erzurum Gazetesi Arşiv

DOĞUANADOLU EKONOMİSİNİN GELİŞME SORUNUNU DEĞERLENDİREN DOSİAD YÖNETİM KURULU BAŞKANI AYDEMİR: “MARKA ÜRETME KONSEPTİNE YOĞUNLAŞMAK ŞART” Doğu Anadolu Sanayici ve İşadamları Derneği (DOSİAD) Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Aydemir, Doğu Anadolu Bölgesi’nde ekonomik vizyonunun gelişmesi ve bu gelişmenin sanayileşme sonucunu doğurarak istihdama katkı sağlaması için, bölge imkan ve kabiliyetlerinin marka ürütme konseptine yoğunlaştırılması gerektiğini söyledi. DÜNYA EKONOMİSİNDE GELİŞEN TREND: MARKALAŞMA Dünya ekonomisinde geliştirilen yeni trendin markalaşma olduğuna dikkat çeken Aydemir, Küresel ekonomi boyutunda Doğu Anadolu Bölgesi ve bölgenin merkez ili Erzurum’da marka ürün ve hizmet üretmeye zorunlu bulunduğuna dikkat çekti. GELENEKSEL ÜRETİM YETERLİ DEĞİL Erzurum’un barındırdığı ekonomik değerlerden birinin Oltu Taşı olduğunu ifade eden Aydemir, geleneksel metotlarla yapılan taş üretim ve işlemeciliğinin katma değer üretici boyuta ulaşamadığını, bunda tanıtım organizasyonları eksikliği ve ufuksuzluğun önemli rol oynadığını kaydetti. YEREL’DEN ULUSLAR ARASI PAZARLARA ÇIKMA ZORUNLULUĞU Takı boyutunda sadece yerel imkanlarla değerlendirilen Oltu Taşı’nın sağlık alanında da önemli bir ürün olduğunu, taşın tespih ve az sayıda ziynet eşyası yapımında değerlendirilerek dar alanda kullanıldığını ve alanının sınırlı kaldığını söyleyen Aydemir: “Oltu taşı Erzurum’un simgesi haline gelen bir ekonomik değer. Ne ki, taşın tanımı gereğince yapılmadığı, değerinin ifade edileceği bilimsel çalışmalar gerçekleştirilmediği için, Oltu Taşı, katma değer kabiliyeti yüksek olan, fakat atıl bırakılan bir ekonomik değer durumundadır” dedi. YENİ BİR UFUK BELİRLENMELİ Oltu Taşı üretimi ve değerlendirilmesine yönelik olarak yeni bir ufuk belirlenmesine ihtiyaç duyulduğunu belirten Aydemir, taş işleme ve üretiminin sadece aile işletmelerince yapıldığını, bu küçük işletmelerde yatırım ve işletme sermayesiyle uluslar arası pazarlara hitap edecek bilginin bulunmadığı, işletmelerce yapılan sınırlı üretimin bile değerlendirilemediğini ve ekonomiye kazandırılamadığını bildirdi. MEKKE PAZARI’NA BİLE ÇIKAMADIK Aydemir, Oltu Taşının bir inanç argümanı olarak kullanıldığını fakat bu alanda bile uluslararası pazarlara çıkamadığını söyleyerek şunları belirtti: “Bakınız, Oltu taşı Müslümanlarca namaz tespihi olarak kullanılıyor. Ama biz bunu Hacc’a dolayısıyla İslam dünyasına taşımış değiliz. Mekke pazarına Uzakdoğu ülkelerinin plastik tespihleri hakim. Üstelik bu ürünler yüksek maliyetlerle pazarlanıyor. Oltu taşı kullanım süresinin uzunluğu ve kullanım kolaylığı yanında maliyete dayalı fiyatlandırma dışında olması sebebiyle daha ucuz. Taşın bu avantajlarını, tanıtım organizasyonları yaparak seslendiremedik.” SORUNU, BÖLGE VE İL SAHİPLENMELİ Oltu taşının üretim, Pazar ve vizyon sorununun sadece üretici ve işletmecilerinin sorunu olmadığını, marka ürün çıkarmak zorunda bulunan Erzurum ekonomisi için de hayati önem taşıdığını vurgulayan Aydemir şöyle dedi: ” Oltu taşının ekonomimize kazandırmak zorundayız. Bunun için tanıtım etkinlikleri kapsamında ilmi simpozyum ve paneller düzenlenmeli, taş, metropol kentlerde özel fuarlarda sergilenmeli, Oltu taşı tanıtım fırtınası estirilmelidir. Kış Turizmi avantajı taşın ekonomik değerinin tanıtımı için de kullanılmalı, taş uluslar arası pazarlara çıkarılmalıdır.”

 
 
Kur’an Eğitimi ve Yaz Kur’an Kursları
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
4 BİN YIL ÖNCESİNDEN GELEN AŞK ŞARKISI
İnsanoğlu var olduğu günden beri uğruna şarkılar söylenen, şiirler yazılan, ...
GLOBAL’DAN ÇAT’A EĞİTİM DESTEĞİ
Global Bilgi A.Ş. bünyesinde oluşturulan gönüllüler grubu, Çat’a ...
ONUR AİR YOLCUSUNDAN İLGİNÇ EVLİLİK TEKLİFİ
14 Şubat Sevgililer Günün’de Onur Air’in bir yolcusu sevgilinse ...
 
ESNAF KREDİYE YÖNELİYOR
Erzurum Kazım Karabekir Esnaf ve Sanatkarlar Kredi Kefalet Kooperatifi ...
KAZIM KARABEKİR BELEDİYESİ’NDEN ESNAFA DİL KURSU
Erzurum Kazım Karabekir Belediyesi’nce esnafa yabancı dil kursu ...
KAYAK KURSLARI İLGİ GÖRÜYOR
Okulların açılması ile sona eren sömestri kayak kurslarının ardından, ...
 
TERMİNAL MAHALLESİNDE BAŞIBOŞ KÖPEK KORKUSU
Terminal Mahallesi sakinleri bugünlerde büyük sıkıntı yaşıyor. Mahallede ...
TUS başvuruları 19 Şubat'ta sona erecek
Tıpta Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavı (TUS) 2007 Nisan dönemi için başvurular, ...
ENERJİ DESTEĞİ YATIRIMCIYI RAHATLATTI
Yatırımcıya enerji desteği sağlamak amacıyla 2004 yılında yapılan yeni ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
İnancın Başarısı
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Bir yumrukta çürüyen vicdan
Ö. Faruk Kayaalp
Ö. Faruk Kayaalp
Asansör Takım Olmanın Alemi Var mı? Ve Erzurumspor Gerçeği
Baki Gezmiş
Baki Gezmiş
Dadaş Tahsin Bayramoğlu’nun ardından
İslamhan Bulutlar
İslamhan Bulutlar
Türk Milleti: Medeniyetin Evrensel Mimarları
Can Umut Avcıgil
Can Umut Avcıgil
Erzurum’un Dirilişi yahut 107 Yılın Çığlığı
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurumspor’un Yeni Sezon Önceliği:

a. Ligde kalmak
b. Playoffa kalmak
c. İlk iki için mücadele


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva