ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Erzurumspor yine hakem kazasına uğradı
Erzurumspor yine hakem kazasına uğradı
Ziraat Türkiye Kupası'nda 2. hafta heyecanı
Ziraat Türkiye Kupası'nda 2. hafta heyecanı
ATAUNİV’den Prof. Dr. Konukçu’ya vefa paneli
ATAUNİV’den Prof. Dr. Konukçu’ya vefa paneli
Erzurum Çalışma Hayatı verileri açıklandı
Erzurum Çalışma Hayatı verileri açıklandı
Fitre bedeli açıklandı
Fitre bedeli açıklandı
HABERLER>EKONOMİ
4 Ağustos 2010 Çarşamba - 08:46

En çok izlenen reklamlar belirlendi

Yapılan bir araştırmaya göre en fazla tanınan ve reklamı bilinen ilk 5 marka; Vadofone, Turkcell, Avea, Coca Cola ve Türk Telekom şeklinde sıralandı. Ancak araştırmaya katılanlar, reklamları hatırlamasına rağmen, oynayan ünlüyü bir türlü çıkaramadı. Markalar ve Ünlüler araştırması verilerinin toplanması 1– 27 Haziran 2010 tarihleri arasında İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Gaziantep, Antalya, Samsun ve Erzurum illerinde, Connected CAPI (Bilgisayar destekli yüzyüze anketlerin, internete bağlı laptoplar vasıtasıyla Millward Brown'ın serverlarına anında bilgi kaydederek veri toplanması) yöntemi ile yapıldı.

En çok izlenen reklamlar belirlendi

Yapılan bir araştırmaya göre en fazla tanınan ve reklamı bilinen ilk 5 marka; Vadofone, Turkcell, Avea, Coca Cola ve Türk Telekom şeklinde sıralandı. Ancak araştırmaya katılanlar, reklamları hatırlamasına rağmen, oynayan ünlüyü bir türlü çıkaramadı. Markalar ve Ünlüler araştırması verilerinin toplanması 1– 27 Haziran 2010 tarihleri arasında İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Gaziantep, Antalya, Samsun ve Erzurum illerinde, Connected CAPI (Bilgisayar destekli yüzyüze anketlerin, internete bağlı laptoplar vasıtasıyla Millward Brown'ın serverlarına anında bilgi kaydederek veri toplanması) yöntemi ile yapıldı.
//PAZAR ARAŞTIRMASI
Pazar araştırma şirketi Millward Brown reklamlarda ünlü yüzlerin kullanımının marka ve reklam bilinirliliğine etkisini belirlemek amacıyla 'Markalar ve Ünlüler' isimli bir araştırma gerçekleştirdi. İçinde ünlü olan reklamları hatırlayanların çoğu oynayan ünlüyü bilmiyor. Araştırmanın sonucunda reklamlarında oynayan ünlünün en fazla bilindiği marka Cem Yılmaz ile Türk Telekom.
//MARKA VE REKLAMLAR
Tüketiciler üzerinde yaptığı marka araştırmaları ile dikkat çeken uluslararası pazar araştırma şirketi, bu defa ünlü isimlerin yer aldığı reklamları ve markaları mercek altına aldı. Millward Brown Türkiye son yıllarda reklamlarda ünlü isimlerin kullanılması ve bu durumun her geçen gün daha da popülerlik kazanmasından yola çıkarak ünlü isimlerin yer aldığı reklamların tüketici üzerindeki etkinliğini belirleyen bir araştırma gerçekleştirdi.
Türkiye genelinde 15–55 yaş aralığında 2000 kişi ile yüzyüze gerçekleştirilen araştırma sonucunda marka tanınması ve reklam bilinirliği anlamında telekomünikasyon sektörü markalarının ilk sıralarda yer aldığı görüldü. Gerçekleştirilen görüşmelerde, katılımcıların seçilen 34 değişik marka ve reklamlarıyla ilgili düşünceleri alındığında en fazla tanınan ve reklamı bilinen ilk 5 markanın sırasıyla; Vadofone, Turkcell, Avea, Coca Cola ve Türk Telekom olduğu belirlendi.
//EN ÇOK TANINAN ÜNLÜ CEM YILMAZ
Bilinirliliğinin yanı sıra katılımcıların hiçbir yardım almadan reklamlarındaki ünlüyü bildikleri markaların başında Türk Telekom yer aldı. Tüketicilere markanın reklamları ile ilgili fikirleri sorulduğunda 'markayı ve reklamını biliyoruz, reklamlarında Cem Yılmaz oynuyor' diyenlerin sayısı yüzde 44 oldu.
Yardımsız ünlü bilinirliğinde ikinci sırayı Şafak Sezer'in oynadığı Vadofone reklamı ve Sibel Can'ın yer aldığı Kaşmir Halı paylaştı. Her iki markanın da reklamlarında oynayan isimleri yardımsız olarak bilenlerin oranı ise yüzde 36 olarak belirlendi. Marka büyüklüğü ve yapılan yatırımlar göz önünde bulundurulduğunda Kaşmir Halı'nın yüzde 93'lük marka, yüzde 76'lık reklam ve yüzde 36'lık ünlü bilinirliği ile büyük bir başarı yakaladığı görüldü. Özgü Namal ile Akbank reklamları, Deniz Bank reklamları ise Beyazıt Öztürk ile yardımsız olarak her 10 kişiden 3'ü tarafından eşleştirilebildi.
Araştırmanın genel nüfusu temsil eden bir grup ile yapıldığını belirten Millward Brown Genel Müdürü Betül Khan, her markanın bilinirliğini ve reklamlarını kendi hedef kitlesi üzerinden incelemek gerektiğine dikkat çekti. Bu araştırmanın, kişilerin markalar ve reklamlarda oynayan ünlülerle ilgili genel bilgi ve ilgi düzeyini ortaya sermek açısından anlamlı olduğunu belirten Khan, markaların reklamlarında oynayacak ünlüyü seçerken marka ve iletişimin içeriğine en uygun ünlünün araştırmalarla saptanmasının yatırımın geri dönüşünü artıracağını ifade etti.
ARAŞTIRMA ERZURUM’DA DA YAPILDI
Markalar ve Ünlüler araştırması verilerinin toplanması 1– 27 Haziran 2010 tarihleri arasında İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Gaziantep, Antalya, Samsun ve Erzurum illerinde, Connected CAPI (Bilgisayar destekli yüzyüze anketlerin, internete bağlı laptoplar vasıtasıyla Millward Brown'ın serverlarına anında bilgi kaydederek veri toplanması) yöntemi ile yapıldı.

 
 
Kur’an Eğitimi ve Yaz Kur’an Kursları
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Son kararı Erzurum TMO verecek
AHMET GENÇ (İHA) - Ağrı Toprak Mahsulleri Ofisi'ne getirdikleri buğdayın ...
Bilinçli tüketici, mücadelesini kazandı
ERZURUM (İHA) - Erzurum’da aldığı otomobilin airbag lambası sönmediği ...
İş Kur’dan dev atılım
İşsizlere UMEM güneşi doğuyor. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Milli ...
 
Zam yağmuru dinmiyor
ERZURUM(GHA)- Ramazan ayının yaklaşmasıyla birlikte gıda ürünlerine de ...
Elektronik sektörüne Çin Darbesi
SAMET ÖZÜNAL(GHA) – Çin malları yüzünden elektronik eşya piyasası Erzurum’da ...
Ramazan yaklaştı, zam yağmuru başladı
Ramazan ayının yaklaşması ile birlikte bir çok gıda ürününe zam geldi.. ...
 
TMO dar gelirlilerin yüzünü güldürüyor
ERZURUM(GHA) – Toprak Mahsulleri Ofisi (TMO), 7 ay içerisinde Erzurum'da ...
Van Erzurum’u solladı
ERZURUM (İHA) – Erzurum şirketleşmede bölge dördüncülüğüne gerilerken,Van'da ...
OSB'de tahsis açılımı
ERZURUM (İHA) - Erzurum Organize Sanayi Bölgesi (OSB) Yönetim Kurulu Başkanı ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
Firavun’un Aynasında Kendini Görmek
Baki Gezmiş
Baki Gezmiş
Gençlere yol haritası
Can Umut Avcıgil
Can Umut Avcıgil
Olmak yahut “Kal” kalmak
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
İtibarın Sınırı
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Aileyi Bitiriyorlar, Milleti Yok Ediyorlar
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Erzurum, Vefa ve Kemanî Haydar Telhüner.. -1
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurumspor’un Yeni Sezon Önceliği:

a. Ligde kalmak
b. Playoffa kalmak
c. İlk iki için mücadele


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva