ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Ziraat Türkiye Kupası'nda 2. hafta heyecanı
Ziraat Türkiye Kupası'nda 2. hafta heyecanı
ATAUNİV’den Prof. Dr. Konukçu’ya vefa paneli
ATAUNİV’den Prof. Dr. Konukçu’ya vefa paneli
Erzurum Çalışma Hayatı verileri açıklandı
Erzurum Çalışma Hayatı verileri açıklandı
Fitre bedeli açıklandı
Fitre bedeli açıklandı
Yıllık enflasyon yüzde 41.12 oldu
Yıllık enflasyon yüzde 41.12 oldu
HABERLER>EKONOMİ
4 Ağustos 2010 Çarşamba - 07:58

Bilinçli tüketici, mücadelesini kazandı

ERZURUM (İHA) - Erzurum’da aldığı otomobilin airbag lambası sönmediği için ‘ayıplı mal’ davası açan avukat Ufuk Dikbaş, yaklaşık 36 bin lira kazandı. Sekiz kez tamir edilmesine karşın düzelmeyen arıza nedeniyle üç yıl önce Tüketici Mahkemesi sıfatıyla 1’inci Asliye Hukuk Mahkemesi’ne dava açtığını belirten Dikbaş, “Otomobilin değiştirilmesini yada bedelinin ödenmesini istedim ama firma kabul etmedi. Lehime sonuçlanan davanın, otomotiv firmalarıyla sorun yaşayan tüketicileri cesaretlendireceğini düşünüyorum” dedi.

Bilinçli tüketici, mücadelesini kazandı

Erzurum’da aldığı otomobilin airbag lambası sönmediği için ‘ayıplı mal’ davası açan avukat Ufuk Dikbaş, yaklaşık 36 bin lira kazandı. Sekiz kez tamir edilmesine karşın düzelmeyen arıza nedeniyle üç yıl önce Tüketici Mahkemesi sıfatıyla 1’inci Asliye Hukuk Mahkemesi’ne dava açtığını belirten Dikbaş, “Otomobilin değiştirilmesini yada bedelinin ödenmesini istedim ama firma kabul etmedi. Lehime sonuçlanan davanın, otomotiv firmalarıyla sorun yaşayan tüketicileri cesaretlendireceğini düşünüyorum” dedi.
//AÇTIĞI TÜKETİCİ DAVASINI KAZANDI
Erzurum’da 8 yıldır avukatlık yapan Ufuk Dikbaş, 2004’de 28 bin 500 liraya piyasaya henüz çıkan bir otomobil aldı. Bir süre sonra airbag lambasının sürekli olarak yandığını fark eden Dikbaş, otomobili servise götürdü. Üç yıllık süre içerisinde tamire rağmen sönmeyen airbag lambası için toplam 8 kez servise giden Dikbaş, 2007’de firmaya noter kanalıyla ihbar çekerek otomobilin yenisiyle değiştirilmesini yada bedelinin iade edilmesini istedi. Firmanın olumsuz yanıt vermesi üzerine Dikbaş, garanti süresi dolmuş olan otomobil için avukat Ümmet İlhan aracılığıyla Tüketici Mahkemesi sıfatıyla 1’inci Asliye Hukuk Mahkemesi’ne dava açtı. Davanın 2008’de Dikbaş lehine sonuçlanması üzerine otomotiv firması, Yargıtay’a temyiz başvurusunda bulundu. Yargıtay’ın yerel mahkemenin kararını onaması üzerine firma 2010’da karar düzeltme yoluyla ikinci kez Yargıtay’a yaptı ve kaybetti. Firmanın Erzurum İcra Hukuk Mahkemesi’ne yaptığı itiraz başvurusunu değerlendiren mahkeme, Ufuk Dikbaş’a 35 bin 500 lira ödenmesine karar verdi.
//KARARI TEMYİZ E TTİ
Geçtiğimiz günlerde parayı alan Dikbaş, şuan bedeli 9 bin lira olan otomobil için ödenen paranın az bularak avukat Ümmet İlhan aracılığıyla firmanın 10 bin lira daha vermesi gerektiği düşüncesiyle kararı temyiz etti. Dikbaş, “Bir araç, bir yılda en az iki kez aynı yerden veya bir yılda 4 kez farklı yerden yada garanti süresi boyunca en az 6 kez arıza verirse o araç ayıplı mal sayılır. Tüketici aracın tamirini, yenisiyle değişimini yada bedel iadesini isteyebilir. Ben de avukat arkadaşım aracılığıyla bu yolu takip ettik. Ama firma olumsuz tutum takınınca dava açtık ve kazandık. Bu karar otomotiv firmalarıyla sorun yaşayan herkesi cesaretlendirecektir” diye konuştu.

 
 
Kur’an Eğitimi ve Yaz Kur’an Kursları
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
İş Kur’dan dev atılım
İşsizlere UMEM güneşi doğuyor. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Milli ...
Zam yağmuru dinmiyor
ERZURUM(GHA)- Ramazan ayının yaklaşmasıyla birlikte gıda ürünlerine de ...
Elektronik sektörüne Çin Darbesi
SAMET ÖZÜNAL(GHA) – Çin malları yüzünden elektronik eşya piyasası Erzurum’da ...
 
Ramazan yaklaştı, zam yağmuru başladı
Ramazan ayının yaklaşması ile birlikte bir çok gıda ürününe zam geldi.. ...
TMO dar gelirlilerin yüzünü güldürüyor
ERZURUM(GHA) – Toprak Mahsulleri Ofisi (TMO), 7 ay içerisinde Erzurum'da ...
Van Erzurum’u solladı
ERZURUM (İHA) – Erzurum şirketleşmede bölge dördüncülüğüne gerilerken,Van'da ...
 
OSB'de tahsis açılımı
ERZURUM (İHA) - Erzurum Organize Sanayi Bölgesi (OSB) Yönetim Kurulu Başkanı ...
Mezarlık bile kredi kartına bağlandı
ERZURUM(GHA) – Ev, araba, eşya, giyim derken, taksitli satış furyasından ...
Yatırımcıya OSB desteği
Vali Öztürk, OSB’de arsa tahsisiyle yatırımcıların Erzurum’a geleceğini, ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
Firavun’un Aynasında Kendini Görmek
Baki Gezmiş
Baki Gezmiş
Gençlere yol haritası
Can Umut Avcıgil
Can Umut Avcıgil
Olmak yahut “Kal” kalmak
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
İtibarın Sınırı
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Aileyi Bitiriyorlar, Milleti Yok Ediyorlar
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Erzurum, Vefa ve Kemanî Haydar Telhüner.. -1
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurumspor’un Yeni Sezon Önceliği:

a. Ligde kalmak
b. Playoffa kalmak
c. İlk iki için mücadele


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva