//ECZACILIĞIN TADI KALMADI
Türkiye’deki sosyal güvenlik kurumları olan Emekli Sandığı, Bağkur, Sosyal Sigortalar Kurumu (SSK) Yeşilkart’ tek bir çatı altında toplamayı amaçlayan Genel Sağlık Sigortası Sistemi’nin, bilişim ayağını MEDULA’nın oluşturduğunu vurgulayan Gör, “Devlet hastaneleri, özel hastaneler, üniversite hastaneleri, diyaliz merkezleri ve daha birçok sağlık kuruluşunun verdikleri hizmet, kullandıkları tıbbi malzeme ve ilaçların bedelinin geri ödeme kurumu tarafından ödenmesi için GSS Medula web servislerini kullanmaları gerekmektedir. Hastalarla ilgili her türlü işlem ve hareket bu sistem üzerinden yürütülüyor. Fakat uygulamaya geçtiği günden beri bizi bin bir türlü sıkıntıyla karşı karşıya getiren sistem, artık eczanelerin de, eczacılığın da tadını kaçırdı. Bununla birlikte ilaçlarını almaya gelen hastalar bile bihuzur oldular.” diye konuştu.
//GÖR: HASTALAR, ECZANELERDE PERİŞAN HALE GETİRİLİYOR
Türkiye’de milyonlarca insanı yakından ilgilendiren bu bilişim sisteminin, altyapısı hazırlanmadan ve eksiklikleri tamamlanmadan uygulamaya sokulduğunu dile getiren Haluk Ziya Gör, “Hasta ilaç almaya geliyor, bilgileri giriyoruz; sonra beklemeye başlıyoruz. Girilen bilgilere mukabil olarak sisteme ulaşmak ve işlem yapmak, neredeyse bir çile halini alıyor. Bu manzara karşısında hem ilaç almaya gelen hasta perişan oluyor, hem de biz eczacılar işin içerisinden çıkamaz hale geliyoruz.” ifadelerini kullandı. Çoğu zaman kilitlenen, donan ve çalışmaz duruma gelen MEDULA sistemi yüzünden artık herkesin mağdur olduğunu vurgulayan Eczacı Haluk Ziya Gör, “İnsanlar hastanelere gidiyor, muayene oluyor ve iş ilaçlarını almaya gelince, asıl eczanelerde hasta düşüyorlar. Sistemdeki aksaklıkların ne zaman giderileceğini bilmiyoruz, fakat bu durum böyle devam ettikçe, hastalar da çile doldurmaya devam edecekler.” ifadelerini kullandı.
Vatandaşlar da, basit bir ağrı kesici için bile dakikalarca sistemin çalışmasını beklediklerini kaydederek, bu aksaklıklara artık bir son verilmesi çağrısında bulundular.