AKARYAKIT SEKTÖRÜ VE KAÇAK AKARYAKITKONUSUNU DEĞERLENDİREN PÜİS GENEL BAŞKANI ALKAN:
''MİLLİ MARKERİN LAYIKIYLA UYGULANMASI İSTİYORUZ''
Petrol Ürünleri İşverenler Sendikası (PÜİS) Genel Başkanı Muhsin Alkan, milli markerin layıkıyla uygulanmasını istediklerini söyledi.
Alkan, yaptığı açıklamada, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın açıklamalarının ardından, gündeme gelen akaryakıt kaçakçılığı konusuyla ilgili olarak, petrol ürünleri işverenlerinin milli marker uygulamasına şüpheyle yaklaştıklarını bildirdi.
MİLLİ MARKER LAYIKIYLA UYGULANMALI
Özellikle ODTÜ Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ender Okandan'ın söyleminin kendilerini tereddütte bıraktığını anlatan Alkan, şöyle dedi: ''Kaçak akaryakıtın giderilmesiyle ilgili bir kanun çıktı. Milli markeri olmayan akaryakıt alımı kaçak sayılıyor. Ancak bu üretilen markerin yoğunluğunun fazla olduğu ima edildi. Eğer böyleyse, yoğunluk farkı nedeniyle marker akaryakıtla tamamıyla karışmayacaksa, bu durum bayilerimizi son derece rahatsız edecektir.
Bu işveren için son derece rahatsız edici bir olaydır. Biz milli marker uygulamasında aksaklıkların giderilmesi koşuluyla taraftarız. Bunun geçmişte olduğu gibi bugün de en büyük destekçisiyiz. Yıllardır, milli markerin kaçakçılığı önleyecek tek yol olduğunu savunduk. Yalnız bunun güzel bir şekilde uygulanması kaydıyla. Tereddütümüz, karışımın layıkıyla yapılması konusundadır. Milli markerin layıkıyla uygulanması istiyoruz.''
NAMUSLU BAYİ ZOR DURUMDA
Alkan, namuslu bayinin zor durumda kaldığına dikkat çekerek, ''Bir dönem denetim yapılıyordu ve bayiye benzininde kurşun fazla deniyordu. Ne yani, ben kurşun mu getirip benzine kattım. Benzer sorunların yaşanmasını istemiyoruz'' diye konuştu.
ÖZEL TÜKETİM VERGİSİ
''Akaryakıt üzerindeki vergiler, kaçağı özendiren en önemli etkendir'' diyen Alkan, şöyle devam etti: ''Zaten şimdi bu özel tüketim vergisi olmasaydı, şu anda ülkemizde belkide kaçak olmazdı. Kaçağın sebebi özel tüketim vergisidir. Akaryakıtın kaçakçılığının en önemli nedeni budur. Açıkçası ben bu vergi durumunun değişeceğine de inanmıyorum. Bu anlamda bir değişiklik olacağını tahmin etmiyoruz. Bu vergilerin kaldırılması çok zor. Dolayısıyla dünyanın en pahalı akaryakıtı da bizde satılıyor.''
Alkan, ayrıca, vergilerin olmaması durumunda akaryakıt fiyatının, 500 YKr ila 1 YTL arasında değişeceğine dikkat çekti.
PETROLCÜNÜN İMAJI..
Muhsin Alkan, Türkiye genelinde 7 bin 200 kayıtlı üyelerinin bulunduğunu ve sektörün tamamını kucaklayan bir anlayışla çalıştıklarını anlatarak, son yıllarda yaşanan kaçak akaryakıt olaylarının, petrolcünün imajını zedelediğini ifade etti.
Kaçak satışlar sonrasında, sektörün prestijinin sarsıldığını belirten Alkan, şunları kaydetti:
''Bizim sektörümüz kadar kayıt içi olan bir sektör daha yok. Vergi vermekten büyük onur duyuyoruz. Ancak ne yazık ki, son yıllarda yaşanan kaçak akaryakıt olayları, bu durumun göz ardı edilmesini sağladı. Günümüzde artık akaryakıtçı dendiği zaman kaçak akaryakıtın akla gelmesi işvereni üzüyor.''
KAÇAK AKARYAKIT İHBARI..
Alkan, kaçak akaryakıt ihbarında bulunanların ödüllendirilmesinin ise olumlu sonuç vereceğine inanmadığını dile getirdi. ''İhbar edene mükafat konusunda bazı olumsuzluklar var'' diyen Alkan, şöyle devam etti: ''Çünkü mal gelir ve 3 gün geçmeden satılır. Biz şundan korkuyoruz; birini çekemeyen bayi, diğerini ihbar edebilir konuma gelebilir. Bayimiz bu konuda töhmet altında kalmak istemiyor. Bu konuda gerekli duyarlılığın sergilenmesi büyük önem taşıyor.''