ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Oltu'da ADEM Projesi sergisi
Oltu'da ADEM Projesi sergisi
Karayazı’da ‘Ters Lale Festivali’ günceli
Karayazı’da ‘Ters Lale Festivali’ günceli
MHP’den TFF’ye sert tepki
MHP’den TFF’ye sert tepki
Kotanlı’dan 1 Mayıs açıklaması
Kotanlı’dan 1 Mayıs açıklaması
Erzurum’dan 2 futbolcu milli takım kadrosunda
Erzurum’dan 2 futbolcu milli takım kadrosunda
HABERLER>EKONOMİ
18 Kasım 2009 Çarşamba - 04:01

850 kişiyi iş sahibi yaptılar

Turkcell’in 4 yıl önce Erzurum’da 18 kişi ile açtığı çağrı merkezi, 4 yılda 850 kişiye ekmek kapısı oldu. Türkiye’nin dört bir yanına hizmet veren Erzurum Çağrı Merkezi, 5 çağrı merkezi arasında 3 dönemdir şampiyonluğu bırakmıyor. Erzurum Çağrı Merkezi, ayda 1.3 milyon civarında çağrı alıyor, 4.2 milyon civarında da dakika üretimi var.

850 kişiyi iş sahibi yaptılar

Ciddi anlamda etkin ve verimli operasyonlar yürüten Erzurum çağrı merkezi, Dünya standardında üretim yapıyor. Turkcell, Erzurum şevkiyle Diyarbakır’a da yatırım yaptı. Her iki ilde de çalışanların yöresel şive sorunu, eğitimlerle giderildi.
Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Selen Kocabaş, Erzurum Çağrı merkezinde gazetecilerle bir araya geldi.
//KOCABAŞ BİLGİ VERDİ
Turkcell’in yılın çalışmaları hakkında bilgi veren Genel Müdür Yardımcısı Kocabaş, “1999 yılında kurulan Global ile Türkiye’de 8 lokasyondayız. Bağlantılarımızla yurt dışında da çağrı merkezi hizmeti vermekteyiz. 7 bin civarında çalışanımız var. Türkiye’de çağrı merkezi sektörüne baktığımızda,yüzde 45’i global bilgi şemsiyesi altında. Contack Center World Com Dünya standartlarında Amerika’da bir derneğin değerlendirmesinde, dünyada ilk üçte en başarılı çağrı merkezi seçildik. Global Turkcell’in önemli bir müşteri hizmet merkezi olmakla birlikte, farklı sektörlere de perakende, internet, medya hizmeti vermekte. Müşterimiz arasında kamu var. Bunun ötesinde özel sektörlere de bu hizmeti veriyoruz” dedi.
//ERZURUM ÇAĞRI MERKEZİ 4’ÜNCÜ YILINDA
Turkcell’in en önemli çağrı merkezlerinden biri ise, 2005 yılında Erzurum’da kurulan merkez. 2005 yılının Aralık ayında 18 kişiyle hizmet vermeye başlayan Erzurum Çağrı Merkezi, 4 yıl içerisinde çalışan sayısını 850’ye çıkardı. Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Selen Kocabaş, Erzurum Çağrı Merkezinin kuruluş hikayesini ve kısa sürede elde ettiği başarıyı şöyle anlattı: “Erzurum hikayemiz nasıl başladı ve gelişti; İstanbul’daki operasyonlarımız üzerine müşteri ilişkileri yönetimini geliştirmek istedik. 36 milyon müşteriye değiyoruz. Bu Türkiye’nin yarısı demek. Bu sorumluluğu aile olarak sırtımızda taşıyoruz. Gücümüzü de insanımızdan alıyoruz. Önce insan, öncü Turkcell diyoruz. Erzurum bizim için aslında Doğu’ya doğudaki insana değer yaratabileceğimiz bir şehir olarak hissettik. 2005 yılının Aralık ayında 18 kişiyle operasyona başlayan Erzurum çağrı merkezinde, şu anda 850 çalışanımız var. Türkiye’nin her tarafına buradan hizmet veriyoruz. İstanbul’daki bir kişi telefon açıp sıkıntısını, derdini anlattığında, Erzurum’daki arkadaşımız derdine derman oluyor.’’ 850 kişilik çalışanın yüzde 30’u, yönetim kademesindekinin dışındakilerin hepsi Erzurumlu.”
//ÜNİVERSİTE ŞEHRİ OLMA AVANTAJI
Erzurum’un Üniversite şehri olmasının büyük bir avantaj olduğunu söyleyen Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Selen Kocabaş, “Çalışan profilimize baktığımızda, yüzde 40’ı bayan. Yaptıkları iş çok önemli. Bir kampanya değişikliğini bu ekibin çok iyi bilmesi lazım ki, müşterilerimizi yönlendirebilsin. Bu yüzden sürekli eğitim süreci içindeler. Türkiye’de 5 lokasyon arasında Mayıs ayından beri bir yarışma vardı. Son üç dönemdir şampiyon Erzurum.Erzurum Çağrı Merkezi, ayda 1.3 milyon civarında çağrı almakta, 4.2 milyon civarında da dakika üretimi var. Bunlar ciddi rakamlardır. Ciddi anlamda etkin ve verimli operasyonlar yürütmekteyiz. Buranın kaynağıyla Dünya standardında üretim yapıyoruz ve Erzurum şevkiyle Diyarbakır’a da yatırım yaptık” dedi.
//ERZURUM ÇAĞRI MERKEZİ ÜSSÜ
“Bölgenin Çağrı merkezi üssü söylemini gururla kullanıyoruz” diyen Genel Müdür Yardımcısı Kocabaş, ‘‘Dünya Bankası’nın Gelişen Ekonomiler Altın raporunda, Erzurum Çağrı Merkezi örnek bir vaka olarak kabul edildi. Bu gurur duyulacak bir başarı. Global bilgi olarak 2009 yılında istihdam da yüzde 5’e yakın bir büyüme kaydettik. 2010’uda tüm iş ortaklarımızla birlikte büyüyen bir dönem olarak görüyoruz” dedi.
//YENİ YATIRIMLAR
“Bu sektör önemli bir istihdam alanı oluşturuyor” diyen Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Selen Kocabaş, Turkcell’in çalışmaları ve yatırımları hakkında açıklamalarına şöyle devam etti: ‘‘Türkiye’de 300 tane çağrı merkezi var. Bunun yüzde 45’iyle Global Bilgi Pazar lideri. Bu 300 çağrı merkeziyle 35 bin kişiye istihdam yaratmışız ve önümüzdeki 5 yıla baktığımızda yüzde 15’erlik bir büyümeyle belki bir 35 bin istihdam yaratmayı düşünüyoruz. Bu çok heyecan verici bir şey. Tüm Türkiye’de günde 2 milyon temas yaşıyoruz, 200-300 bin çağrıyla karşılıyoruz. Birebir görüşmeler yapıyoruz. Bunun yanında SMS ile müşterimize ulaşıyoruz. 2009’da hep 3G’yi konuştuk. Son 4 ayda data artışı 4 katına çıkmış bir vaziyette. Son 9 ayda da, internet kullanımı da 7 katına çıkmış. 3G’yle birlikte hayatımız değişti.
2009’un ilk 9 ayına baktığımızda, gelir ve karlılık paralelinde 1.55 milyar TL’lik yatırım yapmışız. ayda 1.3 milyon civarında çağrı alıyor, 4.2 milyon civarında da dakika üretimi var. Ciddi anlamda etkin ve verimli operasyonlar yürüten Erzurum çağrı merkezi, Dünya standardında üretim yapıyor. Turkcell, Erzurum şevkiyle Diyarbakır’a da yatırım yaptı. Her iki ilde de çalışanların yöresel şive sorunu, eğitimlerle giderildi. 2009 yılının ilk 9 ayında 1.55 milyar TL yatırım yapmışız. Bu çok ciddi bir rakamdır. Yapmaya da devam ediyoruz. Bulunduğumuz pazarlara baktığımızda, Ukrayna global krizden çok ciddi etkilendi ama buna rağmen oradaki çağrı merkezimizde bile büyüdük. Turkcell, Erzurum Çağrı Merkezinde elde ettiği başarının şevkiyle Diyarbakır’da da çağrı merkezi açtı. Diyarbakır’daki merkezde de şu an 600 kişi istihdam ediliyor. Erzurum Çağrı Merkezindeki çalışanların yüzde 40’ı bayan. 850 çalışanın yüzde otuzu Erzurum dışından, yüzde 70’i Erzurumlu. Çalışanların yüzde 60’ı Lise mezunu, yüzde 40’ı ise Üniversite mezunu ya da üniversite eğitimini devam ettiriyor.”
Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Selen Kocabaş, ‘Erzurum ve Diyarbakır’daki Çağrı Merkezlerinde çalışanlarda şive problemi yaşadınız mı sorusu üzerine, “Şive problemi yaşadık ancak bu sorunu verdiğimiz eğitimlerle ortadan kaldırdık. Kendi aralarında bulundukları yörenin şivesi ile konuşuyorlar ancak kulaklıkları kulaklarına takıp işe başladıkları anda akıcı bir Türkçe ile konuşup müşterilere cevap veriyorlar. Bu sorunu eğitimle aştık” dedi.
Genel Müdür Yardımcısı Kocabaş, toplantının ardından gazetecilere çağrı merkezini gezdirdi.

 
 
Kur’an Eğitimi ve Yaz Kur’an Kursları
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Harç borcu ödemiyor
2009 yılı Ekim ayı iller bazında merkezi yönetim bütçe harcamaları kümülatif ...
EZO’dan Daphan tepkisi
GHA/Erzurum Ziraat Odası), Daphan Ovası Cazibe Sulaması Projesi için “kırmızı ...
EBK, Kızılay'ın kurban kesimlerini yapacak
ERZURUM(CİHAN)- Et ve Balık Kurumu (EBK) Erzurum Et Kombinası, Kurban ...
 
Kırsal Kalkınmaya yeni destek
GHA/Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Teşkilatlanma ve Destekleme Genel Müdürlüğü ...
Saran’dan Erzurum açılımı
CİHAN/ Saran Enerji, İspanyol enerji devi Fersa’yla yenilenebilir enerji ...
Pirim teşvikine ilgi yok
GHA/Erzurum’daki istihdam daralmasını, 4447 Sayılı İşsizlik Sigortası ...
 
Doğu niçin göz ardı ediliyor?
İHA/Türkiye’de sadece GAP Bölgesinde uygulanacak olan hayvancılık desteğine ...
Tar-Süt Projesi uygulamada
GHA/Yörede sığır ırkının ıslahı ve sığırcılığın geliştirilmesi amacıyla ...
Tekman’da çiftçiler bilgilendirildi
G.İSPİRLİ/Tekman’da çiftçi eğitim toplantısı düzenlendi
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
İnancın Başarısı
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Bir yumrukta çürüyen vicdan
Ö. Faruk Kayaalp
Ö. Faruk Kayaalp
Asansör Takım Olmanın Alemi Var mı? Ve Erzurumspor Gerçeği
Baki Gezmiş
Baki Gezmiş
Dadaş Tahsin Bayramoğlu’nun ardından
İslamhan Bulutlar
İslamhan Bulutlar
Türk Milleti: Medeniyetin Evrensel Mimarları
Can Umut Avcıgil
Can Umut Avcıgil
Erzurum’un Dirilişi yahut 107 Yılın Çığlığı
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurumspor’un Yeni Sezon Önceliği:

a. Ligde kalmak
b. Playoffa kalmak
c. İlk iki için mücadele


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva