7 ayda 317 tüketici hak aradı
Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğü’ne 2007 Ocak ve Temmuz ayları içersinde 317 tüketici başvurusu olduğu bildirildi. . Bu şikâyetlerin 160’ı tüketici lehine sonuçlanırken, 95 başvuru tüketici aleyhine sonuçlandı. 62 şikayetin ise değerlendirmesi devam ediyor.
TÜKETİCİ BİLİNCİ YÜKSELİYOR
Sanayi ve Ticaret Müdürlüğü yetkilileri 2007 yılına ilişkin tüketici şikâyetleri ile ilgili değerlendirmelerde bulundular. 2007 yılında kurumlarına 317 başvurunun yapıldığın belirten Sanayi ve Ticaret İl Müdürü Hikmet Ağ, 160 şikayetin tüketici lehine sonuçlandığını açıkladı.
PAZARLAMACILAR KÖYLEREYOĞUNLAŞTI
Tüketicinin eskiye oranla daha bilinçli olduğunu belirten Sanayi ve Ticaret İl Müdürü Hikmet Ağ, “ Yaz aylarında pazarlamacılar köylere akın ediyor. Bu konuda mağduriyetler artıyor. Geçmişte kapıdan satışlarla ilgili sorunlarda önemli oranda şikâyetler olduğuna tanık oluyorduk şimdi kapıdan satışlarla ilgili şikâyetlerde eski yoğunluk gözlenmiyor.” dedi.
Cep telefonlarıyla ilgili şikâyetlerin arttığına dikkat çeken Ağ, “ 2007 yılında 317 tüketici tüketici hakem heyetine başvurdu. Bu sorunlardan 160 ı tüketici lehine sonuçlanırken, 95 ide tüketici aleyhine sonuçlandı. Erzurumlu tüketici geçmişe göre daha bilinçli. Son günlerde cep telefonları ve tekstil sektörü ile ilgili sorunlar yoğunluk kazanıyor. Vatandaşlar alışveriş yaparken mutlaka piyasa araştırması yapmalıdır. Başvuru yapan tüketicilerin birçoğunun fiş ve fatura almadığına tanık oluyoruz. Bu konuya dikkat edilmelidir. Fiş ve fatura alımı, uyuşmazlıklarda delil açısından önemli bir yere sahip. Bunun yanında kayıt dışı ekonominin önlenmesi açısından da çok önemli” dedi.
Sipariş usulü satış şekli ve hizmet alımlarında mutlaka sözleşme imzalanmasının önemine de değinen Ağ, “ Sipariş usulü satışlarda ve hizmet alımlarında mutlaka sözleşme imzalanmalıdır.” dedi.
AYIPLI MALLARDA BİR AYLIK SÜRE GEÇERLİ
Ayıplı mallara ilişkin değerlendirmelerde de bulunan Ağ, “Bir diğer konuda ayıplı mal ve hizmetlere ilişkin konular.Ayıplı mallarda bir aylık süre içerisinde malın geri iade hakkı vardır. Ayıbın tüketicinin kendi hatasından kaynaklanıyor olmaması da gerekiyor. Bu konuda ilgili mercilerin verdiği kararlarda bilir kişiler inceleme yapıyorlar. Hizmet alımlarında da bir aylık süre içerisinde itiraz etme hakkı vardır” diye konuştu.
GARANTİ BELGESİ UYGULAMASI ASGARİ 2 YIL
Şikâyetlerde en sık rastlanan garanti belgesi uygulaması konusunda da açıklamalarda bulunan Ağ, “Garanti belgesi süresi asgari iki yıldır ve bu süre içerisinde arızalanan mal ücretsiz olarak onarılma hakkına sahiptir. Bu arıza sık sık tekrarlanıyorsa yenisi ile değiştirme hakkı doğar. Görüldüğü gibi Tüketici Kanunu tüketiciye bir çok hak veriyor. Önemli olan bu hakların bilinmesi ve uygulanmasıdır. Bilinçli tüketim kaliteyi artıracağı için üreticiler açısından da önem arz etmektedir. Tüketiciler uyuşmazlıklar konusunda Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğüne başvurabilir ve 175 nolu telefondan bilgi alabilirler” dedi.