Son 5 ay içerisinde başta cep telefonu olmak üzere teknik servis hizmetleri konusunda Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğü'ne şikayet üstüne şikayet yağdı. İçeriği teknolojik araç ve gereçlerle ilgili olarak toplam 354 şikayetin ulaştırıldığı Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğü'nde, sadece bu şikayetler için özel bir bilirkişi heyeti oluşturuldu.
Tüketici şikayetlerinin başında cep telefonlarıyla ilgili teknik servis hizmetleri gelirken, yapılan başvurulardan 186'sının tüketici lehine sonuçlandırıldığı bildirildi.
AĞ, TÜKETİCİ ŞİKAYET VERİLERİNİ AÇIKLADI
Erzurum Sanayi ve Ticaret İl Müdürü Hikmet Ağ, teknoloji ürünlerinin üretildiği merkezlere uzak olması nedeniyle Erzurum'da tüketici şikayetlerinin başında teknolojik araç ve gereçlerin geldiğini söyledi. Özellikle cep telefonlarının, tüketicilerin en fazla mağdur oldukları araçların başında geldiğini vurgulayan Hikmet Ağ, "Son 5 ay içerisinde içeriği sadece teknoloji olan toplam 354 şikayeti değerlendirdik. 186'sını tüketici lehine sonuçlandırdığımız bu şikayetlerden 109'u da tüketici aleyhine sonuçlandı. Yine bu şikayetler içerisinden 55'i için de, özel bir bilirkişi heyetinin oluşturulmasını sağladık" diye konuştu.
FATURASIZ ÜRÜNLERİ ALMAYIN UYARISI
Vatandaşların teknolojik araç ve gereç satın alırken, genellikle spot ve faturasız ürünlere ilgi gösterdiğini, bir sorunla karşılaştıkları zaman da muhatap bulamadıklarına dikkati çeken Hikmet Ağ, tüketicilerin yaptıkları alışverişlerle ilgili olarak bir sıkıntı yaşamamaları için kesinlikle belgeli alışveriş yapmaları gerektiğini dile getirdi.
Spot ve kaçak ürünlerde yaşanabilecek teknik sorunların giderilmesinde sıkıntı yaşanmasının gayet doğal olduğunu anlatan Hikmet Ağ, "Bu tür sorunların çözülmesinde muhatap bulamadığımız için bizler de sıkıntı çekiyoruz. Bu yüzden vatandaşımız yolunda başında kendini sağlama alıp, belgeli alışveriş yapsın. Spot ve kaçak elektronik eşyalar satın almasın" dedi.