Vatandaş bilinçlendikçe tüketici hakem heyetlerinin kapısı daha çok çalınmaya başladı. 2 yıl önceki şikâyetler arasında bankalar öne çıkarken, 2016 yılından itibaren uzak mesafeli alış-verişler ön plana çıktı. Yakutiye Kaymakamlığı Tüketici Hakem Heyeti Başkanı Fethi Yurttaş, teknolojinin hayatın her anında kullanılmaya başlanmasıyla, bu alandaki sorunların da arttığını ifade etti.
Uzaktan alış-verişe yönelik tüketicinin dikkat etmesi hususunda uyarılarda bulunan Yurttaş, “Önceden şikâyetlerin çoğunluğu bankalara yönelik oluyordu. Kredi kartlarından kaynaklı sorunlar, dosya masraflar, kredilere uygulanan faizler gibi ancak şimdi bu değişti. Artık şikâyetlerin çoğunluğu uzak mesafeli yani telefon yoluyla, internetten, televizyon gibi yolları kullanarak yapılan alış-verişlere yönelik oluyor. Teknolojinin gelişmesi ve hayatımızın her alanında kullanmamıza bağlı olarak şikâyetlerinde bu yönde artması normal. Tabi bunun yanında vatandaş da bilinçli ve duyarlı davranıyor. Artık haklarını biliyor ve arıyor. Ancak hala internet üzerinden yapılan alış-verişlerde bazı hususlara dikkat edilmiyor. Örneğin, alış-veriş yapılan yerin güvenilirlik yönü. Tabi birde ürünün özelliklerinin tutması. Bu konularda dikkat edilmesi, o site veya yer hakkında yeterli bilgiye sahip olunmadan alış-veriş tercih edilmelidir. Tabi biz hep buradayız. Tüketicinin yaşadığı her mağduriyet bize ulaştıktan sonra ona yardımcı olmaya çalışıyor, eğer gerçekten bir mağduriyeti varsa çözüm bulmak için uğraşıyoruz.” dedi.