Öğrencilerin yüzde 32'si başlangıç maaşı olarak aylık net 1.000-2.000 TL arası kazanacağını, yüzde 49'u kendi alanı dışında çalışacağını düşünüyor.
İşveren firmalar arasında yapılan araştırmanın sonuçlarına göre, 2009'da firmaların yüzde 54'ü yeni mezunları işe almayı planlarken, bu yıl oran yüzde 46'ya düştü. Yeni mezunları işe almayı planlayan firmaların yüzde 60'ı geçen yıl ile aynı sayıda mezun işe alacağını belirtti.
Firmaların yüzde 36'sı yeni mezunları işe alırken karakter özelliklerine, yüzde 34'ü staj ve iş deneyimlerine, yüzde 20'si eğitim altyapılarına önem verdiğini kaydetti.
//SOSYAL MECRALAR AKTİF OLARAK KULLANILIYOR
İş arayanların yüzde 38'inin, işveren firmaların işe alım değerlendirmelerinde yüzde 42'sinin sosyal medyayı kullandığı gözlenirken, önceki araştırmalarda iş arayanların yüzde 15'i, firmaların yüzde 21'i sosyal medyadan faydalandığını belirtmişti.
Araştırmaya göre, blog, twitter, linkedin, frienfeed gibi sosyal mecralar aktif olarak kullanılırken, araştırmanın öğrenci katılımcılarından biri, çalışmak istediği şirketin sahibini Facebook'tan bulup mesaj atarak iş başvurusunda bulunduğunu kaydetti.
Monster.com.tr Gelişen Pazarlar Bölge Direktörü Güray Mert, gençlerin, interneti eğlence, bilgiye ulaşma ve sosyalleşmenin yanı sıra iş aramak ve iş başvurusunda bulunmak için de kullandıklarına dikkati çekerek, interneti, özellikle de sosyal ağları kariyer seçimleri konusunda bilgi toplamak, fikir ve yardım almak için de kullanmalarını önerdiklerini ifade etti.