Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Hayati Doğanay, Erzurum’un kent içi trafiğiyle ilgili olarak bazı değerlendirmelerde bulundu.
KALICI ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
Şehirdeki trafik sorunun geleceğe dönük olarak kalıcı bir çözüme kavuşturulması gerektiğini kaydeden Doğanay, bu bağlamda köprülü kavşaklarla önemli bir mesafe alındığını, ancak ilerleyen yıllarda bu tedbirlerin de yetersiz kalacağını kaydetti. Erzurum’daki belli başlı bazı kavşakların, hem araç, hem de yaya trafiği bakımından yoğunluğun en düzeyde görüldüğü noktaları oluşturduğuna dikkati çeken Doğanay, bu kavşakların başında, Üniversite Kavşağı’nın geldiğini belirtti.
RAYLI SİSTEM ÖNERİSİ
Kent içi trafik sorununu genel anlamda çözüme kavuşturacak tek bir yol bulunduğunu iddia eden Prof. Dr. Hayati Doğanay, bu yolun da, raylı sistemden geçtiğini söyledi. Sisteme geçiş için ne gerekiyorsa şimdiden yapılması çağrısında bulunan Doğanay, “Bu sistem hayata geçirilirse, Erzurum’da uzun yıllar kent içi trafik diye bir sorunumuz kalmaz” dedi.
ÜNİVERSİTE KAMPÜS GİRİŞİNE “KÖPRÜLÜ KAVŞAK”
Atatürk Üniversitesi kavşağındaki trafik yükünü azaltacak tedbirlere ihtiyaç duyulduğunu ve bu tedbirlerin bir an önce alınması gerektiğini anlatan Prof. Dr. Hayati Doğanay, “2000 yılından sonra Erzurum’da yapımına başlanan köprülü kavşaklar, alt ve üstgeçitler sayesinde bugün belli başlı noktalarda trafik yükü azaltılmış ve yoğunluk düşürülmüştür. Şehrimizde bugün 6 farklı bölgede köprülü kavşaklar bulunuyor. Bu çalışmalar trafik yükünü azaltma noktasında önemlidir, ancak soruna karşı kalıcı bir çözüm değildir” diye konuştu.
YEREL YÖNETİMLERİN İLK İŞİ
Atatürk Üniversitesi kavşağında hem teorik, hem de kuramsal olarak günlük yaya ve araç trafiğinin 100 binin üzerinde olduğuna vurgu yapan Doğanay, söz konusu bölgede, hemen her gün bir ya da birkaç trafik kazasının meydana geldiğini ifade etti.
29 Mart’ta yapılacak olan mahalli seçimlerin ardından oluşacak yeni yerel yönetimlerin, Atatürk Üniversitesi kavşağına acilen el atmaları gerektiğini vurgulayan Prof. Dr. Doğanay, kavşak ve çevresinde köprülü kavşaklar inşa edilmesinin elzem olduğunu ifade etti. Böylece üniversite kavşağındaki trafik yoğunluğunun azalacağını ve ayrıca trafik kazalarının da önüne geçilmiş olunacağını dile getiren Doğanay, “Bize göre yeni mahalli yönetimin alması gereken ilk karar bu olmalıdır” dedi.
“HİLALKENT, ÜNİVERSİTE, DADAŞKENT VE ILICA GÜZERGÂHI”
Öte yandan Erzurum’daki trafik sorununu genel anlamda çözüme kavuşturacak tek bir formül bulunduğuna dikkati çeken Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Hayati Doğanay, bu formülün de, raylı sistem olduğunu belirtti. Doğanay, Hilalkent, Üniversite, Dadaşkent ve Ilıca güzergahını kapsaması kaydıyla hayata geçirilecek olan raylı sistemin, Erzurum’da trafik sorununu tamamen ortadan kaldıracağını öne sürdü. Şehir içi trafik yoğunluğunda, kent içi ulaşım araçlarının büyük rol oynadığını aktaran Doğanay, raylı sistem sayesinde bu yoğunluğun ortadan kalkacağını ve Erzurum’da trafiğin uzun yıllar sorun olmaktan çıkacağını sözlerine ekledi.