Sağlık Bakanlığı, pandemiyle mücadelede en önemli mobil uygulama olan Hayat Eve Sığar’a yönelik vatandaşlardan gelecek olan soru, görüş ve öneriler için çağrı merkezi ve sosyal medya hesabı oluşturdu.
Sağlık Bakanlığı, milyonlarca kişi tarafından kullanılan Hayat Eve Sığar mobil uygulamasına yönelik vatandaşlardan gelecek soru, görüş ve öneriler için çağrı merkezi oluşturdu. Hayat Eve Sığar uygulaması ile vatandaşlar, yaşadıkları bölgede ya da gitmek istedikleri lokasyondaki risk durumunu ve hastalık yoğunluğunu harita üzerinden görebiliyor. Vatandaşlar, risk yoğunluğunun yanı sıra, hastane, eczane, market, duraklar gibi acil ihtiyaçlarda bilinmesi gereken yerleri de görebiliyor. Geliştirilen akıllı algoritmalar sayesinde uygulamada yakınlarının onayları doğrultusunda ailelerini ya da yakınlarını listelerine ekleyebilen vatandaşlar, onların da riskli bölgelerden uzak durmalarını sağlayabiliyor. Türkiye günlük korona virüs tablosunu da uygulamadan inceleyebilirken, seyahatlerinde ve ziyaretlerinde kullandıkları HES kodunu uygulamadan alabiliyor, sorgulayabiliyor. "Güvenli Alan" uygulaması ile girdikleri mekanlardaki kişi sayısını ve riskli kişi sayısını görebilen vatandaşlar, hastalığın takibine destek olabiliyor. Bunun yanı sıra ihbar uygulaması ile maske, mesafe ya da hijyen kurallarına uymayan işletmeleri bildirerek denetlenmesini sağlayabiliyor.
Vatandaşlar uygulama ile ilgili yaşadıkları sorun, görüş ve öneriler için 7 gün 24 saat 0850 477 04 77 numaralı çağrı merkezini arayabilecekler. Bunun yanısıra twitter.com/_hayatevesigar adresinden sorularını yöneltebilecekler.