ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Aziziye Kahramanı Miralay Bahri Bey’e vefa
Aziziye Kahramanı Miralay Bahri Bey’e vefa
GSİM’den  filenin dadaşlarına motivasyon desteği
GSİM’den  filenin dadaşlarına motivasyon desteği
Erzurum’da aranan 6 şahıs yakalandı
Erzurum’da aranan 6 şahıs yakalandı
Şehit Polis Akoral rahmet niyazlarıyla anıldı
Şehit Polis Akoral rahmet niyazlarıyla anıldı
Emniyet üniversite öğrencilerini bilgilendiriyor
Emniyet üniversite öğrencilerini bilgilendiriyor
HABERLER>ARAŞTIRMA İNCELEME
24 Mayıs 2016 Salı - 19:55

ÖĞ-DER Hükümetten beklentilerini açıkladı

ÖĞ-DER Erzurum Şube Başkanı Abdullah İkinci, yeni hükümetin önceliğinin eğitim olması gerektiğini belirtti.

ÖĞ-DER Hükümetten beklentilerini açıkladı

Eğitimciler olarak, yeni Hükümetten, başta sivil bir anayasa olmak üzere, eğitimin ve eğitim çalışanlarının sorunlarına kalıcı çözümler üretilmesini beklediklerini anlatan ÖĞ-DER Erzurum Şube Başkanı Abdullah İkinci, “Eğitim sistemi çocuklarımızı eğitiyor mu yoksa öğütüyor mu diye sorulan sorular ile eğitimcilerin teste dayalı müfredatın içeriğine yönelik eleştirileri hep anlaşılmayı beklemiştir. Eğitim sistemimizin değerlerden, karakter eğitiminden ziyade test çözmedeki başarıyı kıstas alması hep tartışma konusu olmuştur. Eğitim müfredatının içeriğine mercek tutulmalı, eğitim sistemimiz ilim, karakter, ahlak ve değer kazandıran bir formata çekilmelidir. Okullar sınav başarıları kadar yetiştirdikleri örnek öğrencilerle de ödüllendirilmelidir” dedi.

İkinci açıklamasında daha sonra şunları kaydetti; “Eğitimde sadece Avrupa Birliği öncelikli batı eksenli projeler, sistemler, müfredatlar ve değişimler ülkemizde eğitimin rengini-genini değiştirmiş, maneviyatı bozuk, hormonlu bir nesil yetiştirilir hale gelinmiştir. Ders kitaplarını yazan maneviyatsız, ruhsuz ve renksiz kişiler eğitimde tahribata ön ayak olmuşlardır. Herodot'u öne çıkaran kitaplarımız İbni Haldun'u göstermiyor. Şekspir'dan örnekler veren kitaplarımız İbrahim Hakkı Hz'lerinin Marifetnamesi’nden pasajlar aktarmıyor. Okutulan tarih dersleri milli şuur-kimlik kazandırmıyor. Okutulan din dersleri, sağlam bir dini eğitim yerine karışık bir din kültürü kazandırıyor. İslam medeniyetinin değerleri değil her yönü ile bozulmuş batının kokuşmuş değerleri, sistemleri ülkemize yamalanmaya çalışılmamalıdır.

Okullarımızda ders sayısı çok fazladır. Tüm sınıflarda haftada 30 saat uygulamasına tekrar dönülmelidir. Lisedeki öğrenciye bir dönemde 17 tane ders okutulması yanlışından dönülmeli. Ders sayısı 10’u geçmemelidir. Ders müfredatlarından lüzumsuz konular çıkarılmalıdır. Kitaplar daha basit hale gelmeli. Etkinliklere boğulmamalıdır.

Eğitimciler günümüzde en düşük gelir seviyesine mensup sınıf haline getirilmiştir. Eğitimciler gelinen noktadan son derece rahatsızdır. 3600 ek gösterge sağlanmalı, eğitimcilerin kendilerini sürekli geliştirecek bir sisteme dönülmelidir. Ayrıca şimdiye kadar herhangi bir artış yapılmayan ek ders ücreti saati en az 15 tl’ye çıkarılmalı ve ek ders ücretleri vergiden muaf tutularak, vergi matrahına dâhil edilmemelidir.

Devlet eliyle veya izniyle yaygınlaşan kumar ve şans oyunları, devlet kontrolündeki tv'ler de izletilen dizi ve filimler başta olmak üzere kültür ve medeniyet değerlerimizle çelişen programlar son bulmalıdır.

Üniversite elemanı seçiminde Anadolu çocuklarının önündeki engel olan, hiç kimseye faydası olmayan, dil öğrenmeyi değil kalıp ezberlemeyi öne çıkaran dil sınavı saçmalığına son verilerek, bilim adamlığı için daha bilimsel kıstaslar getirilmelidir.

Yok olma aşamasına gelmiş olan mesleki eğitim önemsenmelidir. Ortaokuldan itibaren meslek okulları açılarak okullarda diploma için okuyan binlerce öğrencinin boşuna zaman kaybetmesinin önüne geçilmeli, bu öğrencilere küçük yaştan ihtiyaca uygun farklı alanlarda meslek kazandırılmalıdır.”

 
Erzurum GHSİM’den Başkent çıkarması
 
ASİMDER’den Şili tepkisi
YORUMLAR
Toplam 5 yorum var, 5 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen 1 yorum var.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
Misafir 28 Mayıs 2016 Cumartesi 16:58

Öğrenilmesi gereken dil ingilizce. Bilim yapabilecek kapasiteye haiz olduğunu iddia eden kişi ingilizceyi de biraz emekle öğrenir kaldı ki günümüz dünyasında ikinci yabancı dil öğrenimi bile bazı bilimler için elzem. Gerekliliği hususuna gelince dünyanın en doğusundan en batısına bilimde ve ilimde önde olan ülkelerde dil bilme gerekliliği tartışılmıyor dahi.

Yorumu oyla      6      5  
asaf kamil 28 Mayıs 2016 Cumartesi 00:50

Üniversitelerde demoklesin kılıcı olan dil barajı kalkmalı. Yerine daha bilimsel şartlar olmalı. Dil öğrenmek isteyen ihtiyaç duyarsa zaten tıpış tıpış öğreniyor. Bu sistemle zaten kimsenin dil öğrendiği de yok zaten.

Yorumu oyla      7      4  
enes 26 Mayıs 2016 Perşembe 20:13

Şu an üniversite için uygulanan dil sınavı içeriği itibarıyla dil öğretme amaçlı değil kalıpları ezberletme amaçlıdır. Bir ingiliz gibi düşünmeye niye ihtiyaç duyuyoruz. Bilim yapmak için dil zorunluluğu olmamalı. İsteyen istediği dili isteğe bağlı öğrenmeli. Baraj olmamalı.

Yorumu oyla      8      5  
misafir 26 Mayıs 2016 Perşembe 10:29

Bilimsel literatürü taramak ve araştırmak için dil bilmek gerekir.

Yorumu oyla      7      5  
muaz 26 Mayıs 2016 Perşembe 00:06

Üniversite hocalığı için uygulanan dil sınavı gerçekten saçma. dil öğrenme ile alakası yok. Papağan gibi ol. hoca ol deniyor resmen.

Yorumu oyla      6      5  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Diyanet İşleri’nden küresel açılım
Görmez, Diyanet İşleri Başkanlığının yurtdışı hizmetleriyle, dünyada pek ...
‘Barış’ın tek yolu Türkiye Cumhuriyeti’dir’
Atatürk Üniversitesi, Tarih Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Savaş Eğilmez, Orta ...
‘Burada Kalacağız’
Diyanet İşleri Başkanı Prof. Dr. Mehmet Görmez, “Kudüs bilinci olmadan ...
 
Erzurum’dan Gençlik Rekoru
M.AKDAĞ-Erzurum Doğu Anadolu Bölgesinde en fazla genç göçü alan il oldu.
Engelliler için AB açılımı
M.COŞKUN-Yakutiye Kaymakamlığı tarafından hazırlanan ‘Bedensel Engelli ...
‘Mazlumların duası bizimle’
Diyanet İşleri Başkanı Prof. Dr. Mehmet Görmez, çeşitli temas ve ziyaretlerde ...
 
‘İslam Dünyası kendisiyle yüzleşmeli’
Sudan İrşad ve Vakıflar Bakanı Dr. Ammar Hüseyin Mirgani ve beraberindeki ...
Fethi Gemuhluoğlu’na vefa
Yeşilyurt Belediyesi ve Fethi Gemuhluoğlu Fen Lisesi işbirliği ile Fethi ...
Ekonomide Kamu-Sanayi İşbirliği süreci
Erzurum Teknik Üniversitesi’nin (ETÜ) ev sahipliğini yaptığı Kamu-Üniversite ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Çözümün Kuşkulusu
İslamhan Bulutlar
İslamhan Bulutlar
Peki bu işleri kim yapsın?
Ayhan Kara
Ayhan Kara
Bevval-i Ceh-i Zemzem: FETÖ ve İblis..
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Berhan Yılmaz hocam kitabın ortasından konuşmuş: Sistem değişmeli
Can Umut Avcıgil
Can Umut Avcıgil
Hitabetin İhtişamı ve Hikâyenin Gücü
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Ehramlı kadınlar çiftçi olamaz mı yani?
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurumspor’un Yeni Sezon Önceliği:

a. Ligde kalmak
b. Playoffa kalmak
c. İlk iki için mücadele


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva