Dizi ve filmlerde görüntülenen kitaplar, en çok satılan kitap oluyor. Kültür Eğitim Kitap ve Kırtasiye Sorumlusu Fatih Sancaktar, dizi ve filmler başta olmak üzere, sosyal medyanın kitap piyasasında belirleyici olduğunu söyledi.
Kitap piyasasının yolunu çizen dijital medyanın rolünün küçümsenemeyecek seviyede olduğunu aktaran Sanacaktar, “Eğer bir filmde, dizide ya da televizyon programlarında bir kitap gösterilmiş veya tanıtılmış ise o yayının hemen arkasından vatandaşın en çok aldığı kitap oluyor. Bu kitabın kalitesi düşük dahi olsa satış rekorları kırabilecek seviyeye gelebiliyor. İnsanlar dijital medya ile gösterilen hemen hemen her şey empoze edilebiliyor. Daha iyi, daha cazip gösterilebiliyor. Kalitesiz bir filmin en iyi 2 karesini alarak fragman hazırlamak gibi bir şey bu. Kitapta kayda değer bir şey olmasa bile dijital medya ile birkaç güzel cümlesi yan yana getiriliyor ve çok güzel bir kitapmış gibi gösteriliyor. Özellikle son zamanlarda ortaya çıkan yeni bir oluşum var. Bu oluşumdaki yazar adını kullanan şahıslar, facebook veya twiter gibi sanal ortamlarında zamanında paylaştığı dörtlükleri ya da yazı dizilerini topluyor ve kitap haline getiriyor. Eğer bu şahsın takipçisi de fazlaysa kültür ve bilgi adı altında bolca para kazabiliyor.” dedi.