ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Doğu Anadolu'da 'sis' şöleni
Doğu Anadolu'da 'sis' şöleni
Taş evler ilgi odağı oldu
Taş evler ilgi odağı oldu
Kişi başına 81.5 bin TL kredi kullandık
Kişi başına 81.5 bin TL kredi kullandık
ATAUNİV’de nanoteknoloji gündemi
ATAUNİV’de nanoteknoloji gündemi
ETÜ’den ilçeler bazında işbirliği köprüsü
ETÜ’den ilçeler bazında işbirliği köprüsü
HABERLER>EKONOMİ
15 Haziran 2021 Salı - 05:09

Karaismailoğlu demiryolu yatırımlarını açıkladı

Karaismailoğlu, ‘Projemizde yerlilik oranı yüzde 60 olan Millî Elektrikli Tren setinin seri üretimi ile birlikte yerli üretimin projedeki payını yüzde 80’e ulaştırmayı hedefliyoruz. ‘ dedi

Karaismailoğlu demiryolu yatırımlarını açıkladı

TÜRASAŞ Sakarya Bölge Müdürlüğünü ziyaret eden Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “Saatte 160 kilometre hıza ulaşan Millî Elektrikli Tren setinin prototip üretimini ve fabrika testlerinin gerçekleştirilmesini takiben, yol testlerine başlandı. Bundan sonra da akredite kuruluş kontrolündeki seyir emniyet ve konfor testlerine geçilecek. Ve trenimizi bu yıl içerisinde milletimizin hizmetine sunacağız. Saatte 225 kilometre hıza ulaşacak Millî Elektrikli Hızlı Tren Projesi’nde ise tasarım süreci devam ediyor” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu bir dizi ziyaret Sakarya’ya geldi. İlk ziyaretini TÜRASAŞ Sakarya Bölge Müdürlüğüne yapan Bakan Karaismailoğlu, daha sonrasında programını Sakarya Valiliği ve Sakarya Büyükşehir Belediyesi ziyaretleri ile devam ettirecek. TÜRASAŞ’ta basın açıklaması yapan Bakan Karaismailoğlu, Cumhuriyet tarihinin en önemli projeleri arasında yer alan milli projeler hakkında bilgiler aldı. Saatte 160 kilometre hıza ulaşan Milli Elektrikli Tren setinin yol testlerine başlandığını ve bu yıl içerisinde milletin hizmetine sunulacağını aktaran Karaismailoğlu, 225 kilometre ulaşacak tren projesinde ise tasarım sürecinin devam ettiğini vurguladı.
TÜRASAŞ ziyaretinde konuşan Bakan Adil Karaismailoğlu, “Ülkemizin yolcu ve yük taşımacılığında, raylı sistemlerimizin gelişimine hız katacak, Cumhuriyet tarihinin en önemli projeleri arasında yer alan milli projelerimiz hakkında bilgiler aldık. Bakanlığımız olarak ulaştırmanın her alanına yaptığımız yatırımlar arasında demiryolu, özel bir anlam taşıyor. Bu nedenle projelerimizin bir bir tamamlanmasından, çalışmaların önemli aşamalar kaydetmesinden büyük mutluluk duyuyoruz. Çok kısa süre önce Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren hattı Balışeyh bölgesinde devam eden inşaat çalışmalarını yerinde inceledik. Bakü-Tiflis-Kars demiryolu projesinde, geçen hafta itibarıyla, hat aracılığı ile taşınan toplam yük sayısı 1 milyon tonu aştı. Bugün, Çin’den kalkan bir yük treni Marmaray aracılığı ile kıta değiştirerek Avrupa’daki adresine başka bir ulaşım modunu kullanmaksızın ulaşabiliyor. Demiryolun da attığımız büyük adımları, geçen yıl açıkladığımız ‘Demiryolu Reformu’ sayesinde daha da ileriye götürmek için çalışmalarımıza heyecanla devam ediyoruz” dedi.
DEMİRYOLU YATIRIMLARI

Demiryolu yatırımları ile Sakarya’nın, yeninden bölgesinde ve ülkede önemli bir merkez haline geldiğini ifade eden Karaismailoğlu, “Sakarya’nın dün olduğu gibi bugün de ülkemiz ve bölge için sahip olduğu önemin değerlendirilmesi için ilk adım, 4 Mart 2020 tarihli Cumhurbaşkanlığı Kararı ile, ülkemizdeki raylı sistem araçlarının farklı bölümlerinin yapıldığı üç önemli şirketin tek çatı altında toplanmasıyla atıldı. Böylece, ülkemizdeki raylı sistem üretim süreçlerinde yeni bir ivme yakalayıp, yerli ve millî üretimde yeni bir hamle başlattık. Sakarya, Eskişehir ve Sivas’taki müdürlüklerin, yeniden düzenlenmesiyle TÜRASAŞ; sektörde 100 yılı aşan tecrübesi ve 4 bine yakın nitelikli insan gücüyle, ülkemizi, raylı sistemler sektöründe tüm dünyada güçlü bir aktör haline dönüştürdü. TÜLOMSAŞ, TÜDEMSAŞ ve TÜVASAŞ’ın birleşmesi ile oluşan TÜRASAŞ, millî ekonomi ve millî bağımsızlık yolunda çok önemli projelere öncülük ediyor. Bu yılın son çeyreğinde seri üretimine başlamayı hedeflediğimiz Millî Elektrikli Tren Seti (EMU), Elektrikli Anahat Lokomotifi (E5000), Hibrit Lokomotif, Dual Lokomotif ve özgün motor projelerinin yanı sıra yine bu yıl prototip imalatına başlanan Millî Banliyö Tren seti projeleri ile TÜRASAŞ, demiryolu reformumuza liderlik ediyor” diye konuştu.
"TRENİMİZİ BU YIL İÇERİSİNDE MİLLETİMİZİN HİZMETİNE SUNACAĞIZ"
Milli elektrikli tren setleri ile ilgili bilgi veren Karaismailoğlu, “Hatırlayacağınız üzere, Aralık 2020’de, yerli ve millî projeler kapsamında Millî Elektrikli Tren Seti Projesi ilk prototip setinin tasarım ve imalat çalışmaları TÜRASAŞ Sakarya Bölge Müdürlüğü bünyesinde gerçekleştirilmesinin ardından raylara inmişti. Saatte 160 kilometre hıza ulaşan Millî Elektrikli Tren setinin prototip üretimini ve fabrika testlerinin gerçekleştirilmesini takiben, yol testlerine başlandı. Bundan sonra da akredite kuruluş kontrolündeki seyir emniyet ve konfor testlerine geçilecek. Ve trenimizi bu yıl içerisinde milletimizin hizmetine sunacağız. Saatte 225 kilometre hıza ulaşacak Millî Elektrikli Hızlı Tren Projesi’nde ise tasarım süreci devam ediyor. Bu Projeden elde edilen bilgi birikimi marifetiyle, ihalesi kazanılan Gaziray (Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Banliyö Projesi) projesinde tasarım çalışmaları devam ediyor. Gördüğünüz gibi, 2003 yılından beri süregelen icraatlarımızla, 2023, 2053, 2071 yılı hedef alan planlama ve projelerimizle, Türkiye’nin bütünsel kalkınması için, ilk günkü motivasyon ve şevkle çalışıyoruz. Tüm bu çabalarımız; millî bağımsızlık ve millî ekonomi düsturunda hareket eden Yeni Türkiye’yi, ‘küresel bir güç’ ve dünyanın sayılı lojistik merkezlerinden birine dönüştürmek için” şeklinde konuştu
95 ARAÇLIK 19 SET MİLLİ ELEKTRİKLİ TREN SİPARİŞİ ALINDI
Türkiye’yi küresel demiryolu ağının ‘oyun kurucusu’ kılmak için durmadan çalıştıklarını belirten Karaismailoğlu, “2021 yılı itibarıyla 95 araçlık 19 Set Millî Elektrikli Tren (EMU) siparişi alındı ve seri üretim süreci için satın alma faaliyetleri başlatıldı. Millî Tren üretimi ile birlikte, TÜRASAŞ Sakarya Bölge Müdürlüğümüz ayrıca, alüminyum araç gövdesi üretim yeteneğine de kavuştu. Bunun yanında ayrıca boji şaselerinin robotik kaynak sistemleri ile üretimini sağlayan bir otomasyon sistemi de kuruldu. Projemizde yerlilik oranı yüzde 60 olan Millî Elektrikli Tren setinin seri üretimi ile birlikte yerli üretimin projedeki payını yüzde 80’e ulaştırmayı hedefliyoruz. TÜRASAŞ Sakarya Bölge Müdürlüğümüzde ayrıca, TCDD Taşımacılık A.Ş. ihtiyaçlarını karşılamak üzere, Yataklı Vagon, VIP Yataklı Vagon proje çalışmalarımız devam ediyor. Bu yıl içinde 5 adet VIP, 12 Adet Yataklı Vagon imalatı da tamamlanacak. Aynı şekilde Eskişehir ve Sivas Bölge müdürlüklerimizde de çok önemli çalışmalar artarak devam ediyor. Jeopolitik konumumuzun sağladığı avantajla, Doğu-Batı hattı ‘İpek Demiryolu’ Orta Koridor’u üzerinde, yük ve yolcu taşımacılığında bölgesinde lider ülke olmak için canla başla çalışıyoruz. Türkiye’yi küresel demiryolu ağının ‘oyun kurucusu’ kılmak için yolumuza durmadan devam ediyoruz” ifadelerini kullandı.
 

 

 
Bor teknolojisinde Türkiye farkı
 
Erzurum konut satışında 3’üncü sırada
YORUMLAR
Toplam 1 yorum var, 1 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
gazi karaali 15 Haziran 2021 Salı 14:21

tebrik ederim,ancak bu hızlı(YHT)trenin Hataya kadar gelmesni istemek hakkımız değilmi bir vatandaş olarak.saygılarımla.

Yorumu oyla      1      1  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Bor teknolojisinde Türkiye farkı
Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, “Bor karbür seramiklerin kilogram ...
Pakdemirli’den besicilere müjde
Tarım ve Orman Bakanı Bekir Pakdemirli, “Yetiştiricilerimizi yüksek yem ...
Erzurum'un kredi hacmi 18.8 milyona ulaştı
DOSİAD - TBB 2021 Nisan dönemi Erzurum nakdi kredi iller dağılım sonuçlarını ...
 
Erzurum yabancı şirket verileri açıklandı
DOSİAD - Erzurum’da 1, Doğu Anadolu Bölgesinde ise 29 yabancı sermayeli ...
Erzurum’un payı yüzde 15.8’e yükseldi
DOSİAD - Erzurum Doğu Anadolu Bölgesi illeri içinde en fazla banka şubesine ...
Ulaştırma ve haberleşme yatırımlarında rekor düzey
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu Hükümetlerimiz döneminde ulaştırma ...
 
Akar’dan tüketicilere gıda okur yazarlığı uyarısı
Tarım ve Orman Bakanlığı toplumda sağlıklı ve bilinçli gıda tüketimi için ...
İstihdam oranı yüzde 44,2 oldu
İşsizlik oranı 0,9 puanlık artış ile yüzde 13,9 seviyesinde gerçekleşti.
TÜİK dış ticaret endekslerini açıkladı
İhracat birim değer endeksi Nisan ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 9,2 arttı.
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Çözümün Kuşkulusu
İslamhan Bulutlar
İslamhan Bulutlar
Peki bu işleri kim yapsın?
Ayhan Kara
Ayhan Kara
Bevval-i Ceh-i Zemzem: FETÖ ve İblis..
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Berhan Yılmaz hocam kitabın ortasından konuşmuş: Sistem değişmeli
Can Umut Avcıgil
Can Umut Avcıgil
Hitabetin İhtişamı ve Hikâyenin Gücü
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Ehramlı kadınlar çiftçi olamaz mı yani?
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurumspor’un Yeni Sezon Önceliği:

a. Ligde kalmak
b. Playoffa kalmak
c. İlk iki için mücadele


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva