KALKINMA VE REKABET
Şirin, Kuzeydoğu Anadolu Kalkınma Ajansı tarafından Erzurum Ticaret ve Sanayi Odası'nda düzenlenen "Kalkınma ve Rekabetin Anahtarı İnovasyon" konulu seminerde, yeni ürün ve hizmet yaratma olarak tanımlanan inovasyon sayesinde gelişen ülkeler ile firmalardan örnekler sundu.
ŞİRİN’İN VURGULARI
İnovasyonu, ürün ve hizmetlerde değer, fayda yaratmak için fikirler geliştirme ve bunları başarıyla uygulama süreci olarak tanımlayan Şirin, şunları kaydetti: "Eğer amaç refah seviyesinin yükseltilmesi ve sürdürülebilir bir ekonomik büyüme ise verimliliği etkin, yüksek performanslı, katma değeri yüksek ürün ve hizmet sunan kurumlara ihtiyaç vardır. İnovasyon ekonomik kalkınmanın itici gücüdür. Japonya'nın sürdürülebilir bir ekonomik büyümedeki başarısı, inovasyonun araç olarak kullanılmasıyla gerçekleşmiştir."
ÖRNEKLEME
İnovasyonun başarıldığı ürünlerden de örnekler sunan Elçi, şöyle dedi: "Örneğin çok basit bir örnek verecek olursak 1990'lı yıllara kadar kimse tekerlekli valiz yapmayı aklına getirmezken, bir pilot böyle bir fikir geliştirerek yaptığı tekerlekli valizlerle çok fazla para kazanmıştır. Buna benzer çok fazla örnek var. İlk defa yapılan, yeni olan her şey de inovasyon değildir. Bir ürünün inovasyon olarak değerlendirilebilmesi için fark yaratan, değer yaratan bir yönünün olması gerekiyor."
INOVASYON VE ARGE FARKI
İnovasyonun her alanda yapılabileceğinin altını çizen Şirin Elçi, sözlerini şöyle sürdürdü:
"İnovasyon, ARGE'den farklıdır. ARGE, paranın bilgiye dönüştürülmesi, inovasyon ise bilginin paraya dönüştürülmesidir. Fikir çok önemli. Her şey bir fikirle fikir yönetimiyle başlıyor. İnovasyon önce problemin tespiti, sonra da en etkin çözümü gerçekleştirme meselesidir. Bunu başarmak için de yeni fikirlere, iyi bir fikir yönetimine, girişimcilik ruhuna, pratik zekaya ve işbirliğine ihtiyaç var. Bu anlamda Türk milleti olarak gerçekten çok önemli artılarımız var. Türk milleti girişimcilik ruhu ve pratik zekasıyla dünyada en çok dikkati çeken milletlerden birisi. Eğer bu yönümüzü iyi kullanırsak yeni ürün ve hizmet yaratma süreci dediğimiz inovasyonu başarabiliriz."