KALİTELİ İŞGÜCÜ YETİŞTİRİLECEK
MEB Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı’nın koordinesinde geçtiğimiz yıl uygulanmaya başlanan proje ile kalifiye ve vasıflı işgücünün katılımı ile Doğu ve Güneydoğu bölgelerindeki küçük ve orta ölçekli işletmelerin gelişimini ve rekabet edilebilirliğini teşvik etmek amaçlanıyor.
Proje kapsamında Gaziantep, Diyarbakır, Van, Erzurum, Elazığ, Malatya, Kahramanmaraş ve Şanlıurfa olmak üzere toplam 8 ilde; otomotiv, tekstil, makine, metal işleri, turizm, elektrik-elektronik, bilişim teknolojileri ve gıda sektörlerinde eğitim-öğretim alanında pilot uygulamalar gerçekleştiriliyor. Uygulama çalışmalarına Erzurum Palandöken Kayak Merkezi’ndeki Palan Otelde başladı.
KOORDİNATÖR KAYIRICI PROJEYİ ANLATTI
İnsan Kaynaklarının Mesleki Eğitim Yoluyla Geliştirilmesi Projesi Koordinatörü Mehmet Kayrıcı, ve projenin Erzurum ayağındaki temsilcisi Fatih Uner, toplam bütçesi 15.4 milyon euro olan proje, işgücü piyasası ile meslek yüksekokulları ve mesleki teknik ortaöğretim kurumları arasında istihdam amaçlı birlikteliğin sağlanarak hayat boyu öğrenme perspektifinde, Türkiye’de mesleki eğitimin modernizasyonu ve kalitesinin artırılması yoluyla insan kaynakları gelişimini teşvik edeceğini belirttiler.
MESLEK STANDARTINA DAYALI EĞİTİM
İKMEP kapsamındaki ana faaliyetlerden bir tanesinin de, beşinci seviye meslek standartlarına dayalı öğretim programlarının geliştirilmesi ve modern öğretim materyalleri yoluyla pilot çalışma olarak uygulanması ve 11 meslek alanında yer alan mesleklere ilişkin işlem analizlerinin hazırlanması olduğunu dile getiren İKMEP koordinatörü Kayrıcı, “Bu etkinliklerin sonucunda oluşturulan işlem analizi ve yeterlik tabloları, daha sonra program geliştirme çalışmalarının bir sonraki ayağı olan modül içeriklerinin belirlenmesi ve çerçeve öğretim programlarının hazırlanmasında kullanılacaktır. Hazırlanacak öğretim programları 2009-2010 öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı ve Yüksek Öğretim Kurulu’na bağlı 29 pilot kurumda uygulanmaya başlanacaktır. Bu çalışmalarda Milli Eğitim Bakanlığı, Yükseköğretim Kurulu ve ilgili sektör temsilcileri beraber çalışmaktadırlar” dedi.
PROJE ÖZEL HEDEFLERİ
Kayrıcı, projenin özel hedeflerini ise şöyle açıkladı; “Eğitim kurumları ve işletmeler arasında yakın ilişkilerin kurulması suretiyle seçilen 8 pilot ilde yerel seviyede iş piyasası ihtiyaç analizi yapmak. Pilot 8 sektörde iş hayatının ihtiyaçlarına uygun olarak ulusal yeterlilik çerçevesi için modüler eğitim programları oluşturmak ve 4. seviye programları gözden geçirmek/güncellemek. Pilot 5 Mesleki Eğitim Merkezinin yeni modüler programlarla desteklenmek, yönetici eğitimleri ve girişimcilik üzerine eğitim programları düzenlemek. Sosyal ortakların seçilen pilot illerde mesleki eğitim ve öğretimin daha cazip hale getirilmesine katkıda bulunmasını sağlamak. Yönetici ve eğitici personelin beceri ve yeterliklerini artırmak. Yerinde inceleme yoluyla AB üyesi ülkelerde mesleki eğitim kurumlarının işleyişi ve sektörle işbirliğine dair çalışmalar yürüterek geliştirilen kapasite ve bilgi/beceriyi ülkemize aktarmak. Öğretmenlerin yeterliklerinin artırılması amacıyla eğitimler düzenlemek.”