Erzurum Horasan ilçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından görevlendirilen okul öncesi öğretmen Mihrican Topcuoğlu, öğrenci sayısının yetersiz olması nedeniyle okulları kapatılıp taşımalı eğitim sistemine tabi tutulan köylerdeki okul öncesi öğrencilere haftanın belirli günlerinde giderek eğitim veriyor.
2017-2018 eğitim-öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yürürlüğe konulan “Gezici Öğretmen Sınıfı Projesi” pilot illerden seçilen Erzurum’a bağlı Horasan ilçesinde de uygulanıyor. Horasan’da 28 anasınıfı öğrencisine bu proje kapsamında eğitim veriliyor. Projenin çıkış amacının, anasınıfı açılabilmesi için 10 öğrenci sayısına ulaşamamış kırsal kesimlerde bulunan okullarda, gezici anasınıfları oluşturmak olduğu belirtildi. Gezici anasınıfları; okullardaki sınıflarda, köylerde bulunan konaklarda tüm bu olanaklar yoksa camide eğitim verilmesini kapsayan bir proje olduğu belirtildi.
Horasan’da da 18 Aralık 2017 tarihinde dört köy okulunda Gezici Öğretmen Sınıfı Projesi tam olarak uygulanmaya başlandı. Yukarı Tahirhoca İlkokulu, Aşağı Tahirhoca İlkokulu, Kırık İlkokulu ve Gündeğer İlkokulları projenin uygulandığı okullar oldu.
Proje, Horasan İlçe Milli Eğitim Şube Müdürlerinden Sinan Aydın ve ilçede görevli olan Okul Öncesi Öğretmeni Mihrican Topçuoğlu tarafından yürütülüyor.
Gezici Anasınıfı Öğretmeni Mihrican Topçuoğlu; bu projede yer almak için gönüllü olduğunu dile getirdi. Topçuoğlu, “Bu projeye gönüllü olmuştum ancak birçok soru vardı aklımda. Dört köye gidecektim ve bu ulaşım nasıl sağlanacaktı. Tek başıma olmanın da vereceği sıkıntılar vardı. Fakat bakanlığın gezici okul öncesi öğretmenine bir yardımcı personel ve araç tahsis edeceğini duyduğumda her şeyin düşünülerek bu projeye başlandığını anladım. Proje başladığında acaba istediğim eğitimi verebilecek ortamım olacak mı diye de çok düşündüm. Gezici anasınıfları daha önceden hiçbir anasınıfı materyali ve eşyası olmayan okullarda açılacaktı. Ancak bakanlıktan gelen ödenekler ve Şube Müdürü Sinan Aydın ile birlikte gerekli tüm materyal ve eşyaları temin ettik. Sıfırdan yeni anasınıfları oluşturduk. Şimdi eğitimi en güzel şekilde verebileceğim dört adet anasınıfım var. Okulun ilk günleri çok zordu. Bir günde iki köye gitmek ve sürekli aktif halde bulunmak yorucuydu. Zamanla bu tempoya ayak uydurdum.
Gezici anasınıfı olan köylerde ilk olarak velilerle görüştüm. Projeyi kısaca anlattım. Çocuklarının anasınıfı eğitimi aldıkları zaman ne şekilde gelişeceklerini söyledim. Okulda uygulayacağım etkinliklerin hangi alanları kapsayacağı hakkında bilgiler verdim. Psikomotor kazanımlardan tutun sanat, türkçe, matematik, temizlik, görgü kuralları, ahlak Aslında çocukları her anlamda eğitmeye çalışacağımı anlattım. 1. Sınıfa gittiklerinde hem sınıf öğretmenlerinin hem de velilerin işlerinin kolaylaşacağını bundan dolayı da anasınıfı eğitimin çok önemli olduğunu dile getirdim.
Çocuklar günde 3 saat olmak üzere iki günde bir okula geliyorlar. Ancak buna rağmen devamsızlık eden pek öğrencim yok diyebilirim. Veliler ve çocuklar okullarında anasınıfı olmasından gayet memnunlar. En azından bana dedikleri bu. Proje daha da kapsamlı hale gelerek yaygınlaşırsa, anasınıfı eğitimi almayan hiçbir öğrenci kalmaz diye umuyorum. Eğitim verdiğim çocuklarla çok eğleniyorum. Bazen öyle şaşırtıyorlar ki beni, çocukların dünyası çok geniş ve inanılmaz. Kahkahalarla güldüğümüz zamanlar çok oluyor. Her öğrencinin anasınıfında, anasınıfı öğretmeniyle eğlenceli ve eğitici zamanlar geçirmesini diliyorum” dedi.