Rize-Erzurum kara yolu güzergahındaki 2 bin 640 rakımlı Ovit Dağı'nda yapımı sürdürülen tünelde kazı çalışmaları yüzde 98 tamamlandı. Rize Valisi Erdoğan Bektaş, Ovit Tüneli'nin sadece Rize'nin değil Türkiye'nin başarmak istediği en önemli projelerden biri olduğunu söyledi.
Tünelde ışık görülme anını cuma günü Başbakan Binali Yıldırım'la birlikte yaşayacaklarını ifade eden Bektaş, "Ovit Dağı, 880 metre altından 14,3 kilometrelik bir tünelle delinmiş oluyor. Bu proje artık tamamlanmış oluyor." dedi.
Bektaş, büyük bir hayalin gerçekleştiğini belirterek, "Burada sadece Doğu Karadeniz veya Erzurum değil, aslında hedef İran'dır, İran'ın Karadeniz'le bağlantısıdır." diye konuştu.
Ovit Tüneli'nin tamamlanmasıyla Rize'nin ve bölgenin çok önemli kazançlar elde edeceğine dikkati çeken Rize Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Şaban Aziz Karamehmetoğlu, şunları kaydetti:
"Ovit Tüneli, Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nde 16 ilin çıkış kapısı noktasında olacak. Doğudaki illerin en kestirme yoldan Karadeniz'e ve dünya pazarlarına açılmasını sağlayacak stratejik bir tünel. Bundan sonra bu tünellerin olmazsa olmazı İyidere ilçesinde yapılması planlanan Lojistik Merkezi Projesidir."
OVİT TÜNELİ'NİN ÖZELLİKLERİ
Rize'yi Doğu Anadolu'ya bağlayacak tünel, bin 369 metresi çığ tüneli olmak üzere 14 bin 300 metre uzunluğunda. Tünelin giriş kotu bin 919 metre, çıkış kotu 2 bin 236 metre ve tünel içi boyuna eğim yüzde 2,13 olacak. Çift tüp şeklinde inşa edilen ve 800 milyon liraya mal olacak tünelin havalandırması için ayrıca yüzde 15 eğimle bin 710 metre uzunluğunda yaklaşım tüneli yapılıyor.
Ovit Tüneli'nin hizmete girmesiyle Karadeniz ile Doğu Anadolu Bölgesi arasında kışın yoğun kar ve çığ tehlikesi nedeniyle aksayan ulaşım, kesintisiz ve güvenli hale gelecek. Tünelin tamamlanmasıyla 250 kilometre olan Rize-Erzurum karayolu, 200 kilometreye düşecek.