TÜRKİYE TRAFİK KAZALARI VAKFI BAŞKANI PROF.DR. EGE:
En güvenli demiryolu
Türkiye Trafik Kazaları Vakfı Başkanı Prof. Dr. Rıdvan Ege, Türkiye'de en güvenli taşımacılık olan demiryolu ağının kullanımı yüzde 4 olduğuna dikkat çekti.
HER YIL TRAFİK KAZALARINDA ON BİN KİŞİYİ KAYBEDİYORUZ
Erzurum Polis Meslek Yükseokulu'nda düzenlenen ''Trafik Güvenliği'' konulu panelde konuşan Ege, uluslararası trafik istatistiklerinde Türkiye'nin ''enlerin ülkesi'' olduğunu vurgulayarak, ''Karayolu trafiği Türkiye kadar yoğun olan başka bir ülke yoktur'' dedi.
Trafik kazalarında ölen ve yaralanan kişi sayısının belirtildiği istatistiklerin gerçeği yansıtmadığını ileri süren Ege, her yıl Türkiye'de ortalama 9 bin 500 kişinin trafik kazalarında öldüğünü kaydetti.
KAZALAR DA İNSAN FAKTÖRÜ ÖN PLANDA
Kazalarda en büyük faktörün insan olduğunu ifade eden Ege, şunları söyledi:
''Türkiye'de daha güvenli olan demiryolu ve deniz yolu ağının gelişmesi için hiçbir adım atılmadı. Bugün Türkiye'de en güvenli taşımacılık olan demiryolu ağının kullanımı yüzde 4'tür. Denizyolunu ise neredeyse hiç kullanılmıyor, ülke ulaşımındaki kullanım oranı sadece yüzde 0.18. Böyle bir dengesizliğin olduğu ülkede, trafik güvenliğinde en önemli faktör olan insan hep ihmal edildi. Bireysel çabalarla çıkarılan yasalar da gereği gibi uygulanmıyor. Yayalar polis tarafından korunuyor. Okullar da trafik eğitimi verilmesi için yıllarca ısrar ettik. Ders konuldu. Ancak dersi veren öğretmenler bu alanda ihtisaslaşmış kişiler değil.''
DENETİM BAKIMINDAN GERİ DURUMDAYIZ
Trafik denetimleri bakımından da dünyanın en geri ülkelerinden birisi olduğumuzu iddia eden Ege, ''Uyuştucu kullanan patolojik insan sayısının arttığı ülkemizde hala kan alkol testi uygulanmıyor. Sinyalizasyon sistemimiz sağlıklı işlemiyor. Durum böyle olunca her yıl İstiklal Savaşı'nda verilen şehit sayısı kadar insan ölüyor.'' diye konuştu.
Türkiye Şoförler Odası Fedarasyonu Başkanı Nizamettin Ateş de, yeni Taşıt Kanunu müeyyidelerinin ekonomik olarak dar boğazda olan nakliyecileri sıkıntıya sokacağını ileri sürdü.