Ekonomi Bakanlığı Koordinatörlüğünde Doğu Anadolu İhracatçılar Birliği (DAİB), TOBB ve Ticaret ve Sanayi Odaları işbirliğinde 2016 yılı Dış Ticaret Seminerleri düzenlendi.
Ekonomi Bakanlığı tarafından uygulanmakta olan İhracata Yönelik Destek Programlarının tanıtılması amacıyla, 23-26 Mayıs 2016 tarihleri arasında Iğdır’da başlayan dış ticaret bilgilendirme seminerleri Ardahan ve Erzurum’un ardından Erzincan’da gerçekleşti. Erzincan programı ile sona eren seminerlere kamu kurumlarında ilgililer, Sivil Toplum Kuruluşlarından, ihracatçı firmalardan ve üniversitelerin ilgili bölümlerinde öğrenim gören öğrencilerin dış ticaretle ilgili bilgi ve becerilerini geliştirmek amacıyla düzenlenen seminere yaklaşık 260 katılımcı ilgi gösterdi.
ATEŞOĞLU BİLGİ VERDİ
Ticaret ve Sanayi Odalarının Konferans Salonlarında düzenlenen ve 2 bölümden oluşan seminerlerde Bölge ihracat seviyesinin yükselmesi, bölge ülkeleriyle yapılan ticaretin ve ihracatın artmasına yönelik yapılması gerekenlerin ele alındı. Ekonomi Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü İhracatı Geliştirme Uzmanı Ümit Ateşağaoğlu, ihracatta sağlanan devlet yardımlarıyla ilgili, bir sunum yaptı. "Türk Ürünlerinin markalaşması", "Türk Malı İmajının Yerleştirilmesi ve Turqulitiy'nin Desteklenmesi" ile "Yurt Dışı Birim, Marka ve Tasarım Destekleri" ile ilgili katılımcılara bilgi veren Ateşağaoğlu ayrıca, "Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi, Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği, Pazara Giriş Belgelerinin Desteklenmesi" ve "Yurt dışında Gerçekleştirilen Fuar Katılımlarının Desteklenmesi" konu başlıklarıyla da iki ayrı sunum yaptı.
CÖMERT’İN TESPİTLERİ
Seminerlerde daha sonra Türk Eximbank Temsilcisi Ece Aysun Cömert, "Türk Eximbank İhracat Kredi ve Garanti Programları", Ekonomi Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü İhracatı Geliştirme Uzmanı Arda Ocak, "Gürcistan Pazarına İhracat İmkanları", Ekonomi Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü Dış Ticaret Uzmanı Oğuzhan Kökosmanlı da, "İran Pazarına İhracat İmkanları" konulu sunum yaptı. İran’ın Türkiye açısından önemli bir Pazar olduğuna değinen Kökosmanlı ‘‘Önümüzdeki yıllarda dünyanın ve Avrupa’nın gözü İran’da olacak, Türk firmalar mutlaka pazara girmeli, ama önce detaylı bir hazırlık yapılmalı, İran ile iş yapan firmalardan, meslek örgütlerinden (Ticaret ve Sanayi Odaları, İhracatçı Birlikleri), Ticaret Müşavirliği'nden, DEİK'ten ve Ekonomi Bakanlığı'ndan bilgiler alınmalı, ilgili web sayfalarından gerekli araştırmalar yapılmalıdır. İran pazarına giriş uzun vadeli bir proje olarak planlayarak Ambargo sonrası İran pazarını avantaja dönüştürmelidir.’ dedi
GÜRCİSTAN PAZARI
İhracat Genel Müdürlüğü İhracatı Geliştirme Uzmanı Arda Ocak da, "Gürcistan Pazarına İhracat İmkanları" ile ilgili sunumunda, Türk firmalarının Gürcistan'ı tercih etmelerinin sebeplerini sıraladı. Gürcistan'daki Türk yatırımlarının büyüklüğünün bu sebeplerin başında geldiğini dile getiren Ocak şu ifadeleri kullandı; "Tüketimde ithalata bağımlı bir yapıya sahip olması, Türk ve Gürcistan ekonomilerinin rekabetçi olmaktan çok tamamlayıcı bir yapıda olması, Ticaret ve yatırım açısından işbirliği imkanlarının ve önemli potansiyelin bulunması, Ülkemize sınır komşusu olması ve Serbest Ticaret Anlaşması, Özelleştirme süreci ve Gürcistan'ın son dönemde batı ekonomileriyle imzaladığı anlaşmaların da etkisi ile sanayi sektörüne doğrudan yabancı yatırım girişinin gözlenmesini, Türk firmalarının bu ülkeyi tercih etmelerinin diğer sebepleri olarak sıralayabiliriz" dedi.
Dört saate yakın devam eden seminerlerde ayrıca katılımcılardan gelen sorular yanıtlandı. Dış Ticaret Bilgilendirme Seminerleri 30 Mayıs 2016 Bingöl, 31 Mayıs 2016 Elazığ seminerleriyle devam edecek.