2016 yılı sonunda bitirilmesi, 2017 yılı içerisinde test sürüşlerinin başlaması beklenilen Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu hattında çalışmalar hız kesmeden devam ediyor.
Kars’ta asrın projesi olarak bilinen demirden İpek Yolu’nun biran evvel tamamlanması için bir taraftan aç-kapa tüneller yapılırken, diğer taraftan dağlar delinerek güzergahın tamamlanması için çaba sarf ediliyor.
Demiryolu hattında bulunan iki viyadüğün beton kolonları konulurken, Arpaçay-Çıldır arasından tüneller yapılıyor. AK Parti Kars Milletvekili Ahmet Arslan’ın Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı olarak hükümette yer alması ise BTK hattında olduğu gibi bölgede hayata geçirilen projelerin da tamamlanması için çalışmaların hızlandırılması ise dikkat çekiyor.
BTK Demiryolu hattının tamamlanması, buna paralel yapılacak Lojistik Merkezin hayata geçmesiyle birlikte Kars bölgenin ticaret merkezi olacak. Karslılar ise istihdam sorununu da önemli ölçüde ortadan kaldıracak BTK hattının biran evvel hayata geçirilmesi bekliyor.
Kars’tan Gürcistan sınırına kadar birçok noktada sürdürülen çalışmaların 2016 yılı sonuna tamamlanması bekleniyor. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Başbakan Binali Yıldırım’ında Bakan Arslan ile birlikte yakından takip ettiği, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi hayata geçirildiğinde Avrupa'dan Çin'e demiryoluyla kesintisiz yük taşınması mümkün hale gelecek. Avrupa ile Orta Asya arasındaki yük taşımalarının tamamının demiryoluna kaydırılması planlanıyor.
Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu hizmete girdiğinde, orta vadede yıllık 3 milyon ton yük taşınması, 2034 yılına gelindiğinde ise 16 milyon 500 bin ton yük ile 1 milyon 500 bin yolcu taşınması hedefleniyor.