BELEDİYE MUHTAR İŞBİRLİĞİ BAŞARI GETİRİYOR
Erzurum'un alt kademe belediyelerinden Palandöken Belediyesi'nde, vatandaşa sunulan hizmette, muhtarlarla yapılan toplantılar ve muhtarların belirlediği eksikliklerin giderilmesi önemli rol oynuyor.
Palandöken Belediye Başkanı Cenap Köksal Birdal, 147 bin nüfuslu belediyelerine bağlı 26 mahalle muhtarının bulunduğunu belirterek, vatandaşa sunulacak hizmette mahalle muhtarlarının büyük rolünün bulunduğunu söyledi.
MUHTARLARLA İSTİŞARE, YEREL HİZMET İÇİN ŞART
Nüfusu 50'i bulan mahallelerinin olduğuna dikkat çeken Birdal, şunları kaydetti: ''Demokrasinin ilk basamağı muhtarlıklardır. Muhtarlar, il özel idaresi ve belediye bir bütündür. Bizim belediyecilik anlayışımızda ise muhtar en önemli kişidir. Şeffaf, katılımcı bir belediye anlayışını benimsiyoruz. Katılım olmadan bütün halinde çalışmamız mümkün değil. Sivil toplum örgütleri, muhtarlar hatta öğretmen ve din görevlilerini bu hizmetin içine sokmaya çalışıyoruz. Mahalle muhtarı, mahallesini, sokağını en iyi şekilde bilen kişidir. Rutin belediyecilik hizmetlerinin dışında, mahallesindeki ihtiyaç sahibini de en iyi şekilde bilen kişi muhtardır. Biz muhtarlarımızla sanki bizim çalışanımızmış veya yönetici kadromuzdaymış gibi müştereken çalışıyoruz. Muhtarlarımız günün her saatinde direkt bana ulaşarak, sorunlarını iletmekteler.''
PERİYODİK TOPLANTILAR DÜZENLENİYOR
Birdal, muhtarlarla ay içerisinde periyodik toplantılar yaptıklarına dikkat çekerek, ''Bu toplantıları asla aksatmıyoruz. Onlardan aldığımız bilgiler doğrultusunda çalışma programımızı belirliyoruz. Bir noktada bizim yol haritamızı muhtarlar belirliyor'' diye konuştu.
BİLGİSAYARLI SİSTEM
Birdal, muhtarlardan bilimsel veri elde etme konusunda da faydalandıklarının altını çizerek, muhtarlara bilgisayar dağıttıklarını ve bilgisayar ortamında ciddi bir arşiv çalışması yapıldığını ifade etti.Gerekli teknik donanımla beraber sağlıklı çalışma sergilendiğini bildiren Birdal, şöyle devam etti: ''Muhtarlarımız dağıttığımız bilgisayarlara, mahallelerindeki ihtiyaçlı insanlarla ilgili bilgileri girdiler. Sosyal yardımlarımız sistematik bir şekilde vatandaşa sunulmaya başlandı. Ayrıca, mahallelerdeki asfalt, karo ve yeşil alan ihtiyaçları da arşivleniyor. Muhtarlarımız ellerindeki verileri değerlendirip, bize sunuyorlar. Ortaya güzel bir hizmet takvimi çıkıyor.''
HİZMETTE ÇEŞİTLİLİK.
Birdal, Doğu Anadolu Bölgesi'nde belediyelerde öncelikli olmayan konunun bulunmadığını ifade ederek, ''Belediyeler bir kaç alanda hizmetle sınırlı değildir. Beledicilik, bir ferdin doğumundan ölümüne kadar her alanda var'' diye konuştu.
Sabah vatandaşın ilk duraklarından birisinin, muhtarlık diğerinin ise belediye olduğunu anlatan Birdal, ''Vatandaş, yiyeceğinden giyeceğine, çocuğunun okul ihtiyacından ailesinden birinin defini masraflarına kadar belediyeden yardım isteyebiliyor. Bu kadar hizmet çeşitliliğini sunan başka bir alan bulunmuyor'' dedi.
Mahalle muhtarları ise Birdal'ın kendilerine olan yaklaşımının çalışmalarını olumlu etkilediğini belirterek, gün içerisinde istedikleri saatte Birdal'a ulaşıp sorunlarını direkt iletme olanağına sahip olduklarını söylediler.