ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Fenerbahçe'de, Erzurumspor mesaisi
Fenerbahçe'de, Erzurumspor mesaisi
Çığ bölgesine giren 4 kişiye para cezası
Çığ bölgesine giren 4 kişiye para cezası
Öz Sağlık-İş çocukları sevindirdi
Öz Sağlık-İş çocukları sevindirdi
Erzurumspor yine hakem kazasına uğradı
Erzurumspor yine hakem kazasına uğradı
Ziraat Türkiye Kupası'nda 2. hafta heyecanı
Ziraat Türkiye Kupası'nda 2. hafta heyecanı
HABERLER>EKONOMİ
2 Ağustos 2010 Pazartesi - 03:58

Ulaşım sorunlarına bilimsel çözüm

KKEF Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümü Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Hayati Doğanay, Erzurum’daki en önemli altyapı sorunlarından birisinin ulaşım hizmetleri olduğunu söyledi.Doğanay, “Erzurum kent yerleşim sahasının topografik yapısı, raylı sistem taşımacılık için çok müsait.” dedi.

Ulaşım sorunlarına bilimsel çözüm

SAMET ÖZÜNAL(GHA) – Prof. Dr. Hayati Doğanay, “Erzurum kent yerleşim sahasının topografik yapısı, raylı sistem taşımacılık için çok müsait.” dedi.
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi (KKEF) Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümü Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Hayati Doğanay, Erzurum’daki en önemli altyapı sorunlarından birisinin ulaşım hizmetleri olduğunu söyledi.
//RAYLI SİSTEM ÖNERİSİ
Bu sorunun çözümü noktasında atılacak en köklü adımın raylı sistem taşımacılık olacağını vurgulayan Doğanay, Erzurum’un topografik açıdan da bu sisteme uygun bir yapıda olduğunu kaydetti. Erzurum’un henüz metropol bir kent olmadığını, bu kategoriye dahil olabilmesi için merkezinde en az 500 bin nüfuslu bir yerleşme ve uzak çevresinde de uydu kentler bulunmasının gerektiğini anlatan Doğanay, “Merkez nüfusumuz 500 bine yakın olsa da, kentte çeşitli altyapı sorunları bulunuyor. Bu sorunlardan en önemlilerinden birisi de, ulaşım hizmetleridir. Erzurum’da yerleşim merkezleri arasında ulaştırma hizmetleri, çözümlenmesi gereken en önemli altyapı sorunudur.” diye konuştu.
//MEVCUT TAŞIMACILIK SİSTEMİNİN DEZAVANTAJLARI
Erzurum’da ulaşım hizmetleri sorununun yaşanmasında hizmet kapasitesi sınırlı olan çok sayıda dolmuş ve otobüsün çalışmasının büyük rol oynadığını dile getiren Prof. Dr. Doğanay, “Şayet aynı anda örneğin 150 ile 200 yolcu nakledecek raylı sistemler kurulsa, motorlu araç trafiği büyük ölçüde seyrelecektir. Çünkü, 150 ile 200 yolcuyu aynı anda 10_15 minibüsle ancak taşıyabiliriz. Söz konusu dolmuşların her biri günde 20’şer sefer yapsa, 20 dolmuş en az 400 sefer yapacaktır. Oysa raylı sistemde işletilecek vagonlar, bir günde 30 sefer yaparak bu yolcuyu taşıyabilir. 30 seferin oluşturacağı trafik yoğunluğu, minibüslerle yapılması gereken 400 seferin sadece yüzde 7,5’ine tekabül etmektedir. Erzurum kent yerleşim sahasında topografik yapının, bu tür bir altyapı yatırımına çok elverişli olduğu hatırlanırsa, raylı sistem ya da hafif raylı sistemin, Erzurum’da kolayca uygulanabileceği sonucu ortaya çıkar.” ifadelerini kullandı.
//RAYLI TAŞIMACILIK SİSTEMİ İÇİN GÜZERGAH ÖNERİSİ
Prof. Dr. Doğanay, kurulabilecek bir raylı sistemin hatlarına ilişkin olarak önerilerde de bulundu. Doğanay, “Atatürk Üniversitesi Ring Hatları, Yenişehir’i ortadan ikiye bölmek kaydıyla Yıldızkent, Yukarı Sanayi ve kentin kuzey cephesini aşıp geçecek Aşağı Sanayi ve Atatürk Üniversitesi hattının bir devamı olabilecek nitelikte Dadaşkent’le Ilıca hattı, raylı sistemle Erzurum’da kullanılabilecek en ideal hatlar olabilir.” şeklinde konuştu.
Sistemden olumlu sonuçlar alındıkça, bu hatların güney çevre yolu boyunca güneydeki mahalle ve hatta Hasankale’ye kadar uzatılabileceğini anlatan Doğanay, raylı taşımacılığın, Erzurum’a birçok alanda kazanım sağlayacağını belirtti.
//RAYLI SİSTEM TAŞIMACILIĞIN GETİRİLERİ
Prof. Dr. Hayati Doğanay, şunları kaydetti: “Aynı anda çok sayıda yolcu bir yerden başka bir yere taşınacağı için kentte motorlu araç sefer sayısı büyük ölçüde azalacaktır. Bu hatlar, elektrik enerjisi ile işletileceğinden, hem büyük oranda petrol ürünü tasarrufu sağlanacak, hem de kentte motorlu araçlardan kaynaklanan hava kirlenmesi sorunu, kendiliğinden çözümlenecektir. Yine bu sistem sayesinde trafik keşmekeşliğinin önüne de geçilecektir.”
Söz konusu sistemin, bir kısım esnafı işsiz bırakacağı yönündeki bir takım varsayımları da akıllara getirebileceğine dikkati çeken Doğanay, “Objektif kurallara göre planlanırsa, böyle bir sorun olmaz. Bu hususta şöyle bir yol izlenebilir: Ya motorlu araç işletmecilerini bu yatırıma ortak ederiz; ya da Büyükşehir Belediyesi bu sistemi kurar ve bu grup işletmecilere bölüm bölüm kiraya verir. Böylece ulaşım hizmeti veren dolmuş ve otobüslerin işletmecileri de, sıkıntı yaşamaz.” dedi.
 

 
 
Kur’an Eğitimi ve Yaz Kur’an Kursları
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Karayolları Alican’a odaklandı
Iğdır Valiliği ve Özel İdare Müdürlüğü'nün talebi üzerine Erzurum Karayolları ...
Karayolları Alican’a odaklandı
Iğdır Valiliği ve Özel İdare Müdürlüğü'nün talebi üzerine Erzurum Karayolları ...
Pasinler’de meyvecilik atılımı
OKTAY FANİ(İHA) - Pasinler ilçesinde Meyve Bahçesi Oluşturuldu.
 
Tüketicilere Ramazan alışverişi uyarısı
ERZURUM (İHA) - TÜKODER Erzurum Şube Başkanı Gamze İspirli, ramazan ayı ...
Öztürk Bölge Başkanlığına seçildi
İHSAN KUMRU(GHA) – Bir süre önce 10. Olağan Genel Kurul toplantısını gerçekleştiren ...
Selzedelere şok haber..!
Sel yüzünden ekili arazileri hasar gören çiftçiler, devletten yardım eli ...
 
Rekabet, değişim getirdi
ERZURUM(GHA) – Havayolu şirketleri karşısında sıkıntılı bir dönem geçiren ...
Erzurum’dan Avrupa’ya AB köprüsü
ERZURUM (İHA) - Erzurum’da Avrupa Gençlik Projesi çalışmaları hızla devam ...
Uzundere organik tarımda marka
ERZURUM (İHA) - Erzurum’un mikroklima iklimine sahip ilçesi Uzundere, ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
Firavun’un Aynasında Kendini Görmek
Baki Gezmiş
Baki Gezmiş
Gençlere yol haritası
Can Umut Avcıgil
Can Umut Avcıgil
Olmak yahut “Kal” kalmak
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
İtibarın Sınırı
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Aileyi Bitiriyorlar, Milleti Yok Ediyorlar
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Erzurum, Vefa ve Kemanî Haydar Telhüner.. -1
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurumspor’un Yeni Sezon Önceliği:

a. Ligde kalmak
b. Playoffa kalmak
c. İlk iki için mücadele


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva