Bursa'nın nüfus bakımından ülkemizin dördüncü, ticaret hacmi ve ihracat bakımından ise ikinci büyük şehri olmasına rağmen siyasetçilerin Bursa'ya gerekli önemi vermediğini belirten Dernek Başkanı Muharrem Karabulut, "Bursa ulaşım konusunda adeta cezalandırılıyor" dedi.
Kara, hava, deniz ve demir yolu ulaşımına gereken önemin verilmediğini belirten Karabulut, daha önce Amerikan üssü olarak kullanılan Yenişehir Havaalanı'nın sivil trafiğe açılması konusunda Bursa halkının büyük mücadeleler verdiğini söyledi. Dünyanın sayılı havalimanı olmasına rağmen Yenişehir atıl duruma getirilmesinden siyasetçileri sorumlu tutan Karabulut, Bursa'da özellikle Balkan göçmenlerinin yoğun olduğunu, buna rağmen Balkanlara uçak seferleri başlatılmadığını söyledi.
//ERZURUM SEFERLERİ İLGİ GÖRMÜŞTÜ
Türk Hava Yolları ortaklı Sun Ekspres şirketinin daha önce yaptığı Diyarbakır, Antalya, Erzurum ve Trabzon uçak seferlerindeki doluluk oranlarının yüzde 90 seviyesinde olmasına dikkati çeken Karabulut, "Ne oldu da bu seferler iptal edildi? Yolcu sayısında sıkıntı yoktu. Seferler normale dönmüştü. Bursa halkı da özellikle Erzurum ve Trabzon ile Diyarbakır seferlerine alışmıştı. Bize göre bu iptalin sebebi, İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'nın daha aktif hale getirilmek istenmesidir. Çünkü Bursa'dan iptal edilen seferler yerine, İstanbul'dan aynı merkezlere uçuş seferleri başlatıldı. Yıllardır Bursa olarak aynı sıkıntıyı yaşıyoruz. Bursa, İstanbul'un kalkındırılması adına bir kez daha göz ardı edilmiştir" diye konuştu.
Bursa'nın demir yolu ağına bağlanması ve hızlı tren hattının gelmesiyle ilgili ilk darbeyi İstanbul-İzmir otobanının Körfez geçiş köprüsüyle aldığını hatırlatan Karabulut, demir, deniz ve kara yolu ulaşımında cezalandırılan Bursa'nın şimdi de hava yolu ulaşımında aynı durumu yaşadığını ifade etti. Karabulut, tarih, turizm ve kültür başkenti olmaya aday Bursa'nın ulaşımındaki böylesi eksikliklerin ekonomik olarak Bursa'ya zarar verdiğinin altını çizdi.