İllerdeki Sivil Savunma Müdürlükleri kaldırılarak, yerlerine İl Afet ve Acil Durum Müdürlükleri kuruldu. 5902 Sayılı kanun çerçevesinde Erzurum’da da tüzel kişiliği sona erdirilen İl Sivil Savunma Müdürlüğü’nün yerine, Erzurum İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü kuruldu. Yeniden yapılanma çerçevesinde kurumun başına ise, İl Sivil Savunma Müdürlüğü’nde uzun yıllar idarecilik yapan Abdurrahman Aktürk atandı.
//AKTÜRK ATANDI
Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı’nın Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun, yürürlüğe girdi. Yapılan yeni düzenlemeyle, illerdeki Sivil Savunma Müdürlükleri kaldırılarak, İl Özel İdaresi bünyesinde İl Afet ve Acil Durum Müdürlükleri kurulurken, İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü görevine ise, Abdurrahman Aktürk atandı. Konuyla ilgili olarak bir açıklama yapan Abdurrahman Aktürk, İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü’nün, 17 Aralık tarihi itibariyle resmen kurulduğunu bildirildi.
//YENİ DÜZENLEME
Aktürk, “5902 Sayılı Kanunla, İl Savunma Müdürlüğü ile Bayındırlık ve İskân Müdürlüğü Afet Şubesi kaldırılarak, yerine İl Özel İdaresi bünyesinde İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü oluşturuldu. Afet ve Acil Durum Müdürlüğü’nün kurulmasının amacı; il müdürlükleri ile birlik müdürlüklerinde insan kaynaklarının etkili ve verimli kullanılması ile hizmetlerde kalitenin artırılması amacıyla ihtiyaç duyulan nitelik unvan ve sayıda personel istihdamını sağlamaktır. Erzurum İl Afet Acil Durum Müdürlüğü, 17 Aralık tarihi itibariyle ilimizde kuruldu. İl Sivil Savunma Müdürlüğü ise, aynı tarih itibariyle kapatıldı. İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü görevine Erzurum Valimiz Sayın Sebahattin Öztürk’ün emri ile atandım. Kurum, Vali emrinde hizmet verecek. Bayındırlık ve İskân Müdürlüğü’nün Afet ve İmar Şubesi’nde görev yapan personel de, bu kanunla kurum uhdesine alınmış olup, mevcut personeller de bu kadrolara atanacaktır.” diye konuştu.
//İL AFET VE ACİL DURUM MÜDÜRLÜKLERİNİN GÖREVLERİ
İl Afet ve Acil Durum Müdürü Abdurrahman Aktürk, Sivil Savunma Müdürlüklerinin kapatılmasının ardından yeni kurulan müdürlüğün görevlerini de sıraladı. Kurumun, ilin afet, deprem ve acil durum tehlike ve risklerini belirlemeyi, başlıca görev edindiğini anlatan Aktürk, görev sıralamasını şöyle yaptı: “Afet, deprem ve acil durum önleme ve müdahale il planlarını, mahalli idareler ile kamu kurum ve kuruşlarıyla işbirliği ve koordinasyon içinde yapmak ve uygulamak. İl afet ve acil durum yönetimi merkezini yönetmek. Acil durumlarda meydana gelen kayıpları tespit etmek. Afet, deprem ve acil durumlara ilişkin eğitim faaliyetlerini yapmak veya yaptırmak. Sivil toplum kuruluşları ile gönüllü kişilerin afet ve acil durum yönetimi ile ilgili akreditasyonunu yapmak ve belgelendirmek. İl ve ilçe düzeyinde sivil korunma planlarını hazırlamak ve uygulamak. Afet, deprem ve acil durumlarda, gerekli arama ve kurtarma malzemeleri ile halkın barınma, beslenme, sağlık ihtiyaçlarının karşılanmasında kullanılacak gıda, araç, gereç ve malzemeler için depolar kurmak ve yönetmek. İlgili mevzuatta yer alan seferberlik ve savaş hazırlıkları ile sivil korunma hizmetlerine ilişkin görevleri ilde yerine getirmek.”