Sivas-Erzincan, Erzincan-Erzurum ve Erzurum-Kars olmak üzere 3 bölüm halinde fizibilite ve uygulama projeleri hazırlanan hattın, yaklaşık 710 kilometre uzunluğunda ve yüksek standartlı demiryolundan oluşması ve öncelikle Sivas-Erzincan-Erzurum kesiminin inşa edilmesi hedefleniyor.
Öte yandan tespit çalışmalarına göre, TCDD Genel Müdürlüğünün özellikle Sivas-Erzincan arasında proje değişikliğine ve güzergah çalışmasına gerek duyabileceği de öngörülüyor.
Finansman kaynağı henüz belirlenemezken, Kurumun, projeyi öz kaynaklarıyla veya kredi temin ederek gerçekleştirmeyi planladığı belirtiliyor.
//SİVAS-KARS ARASI 5 SAATE İNECEK
Sivas-Erzincan-Erzurum-Kars demiryolu projesinin, Ankara-İstanbul hızlı demiryolu hattı, Halkalı-Bulgaristan sınır yüksek standartlı demiryolu projesi, Ankara?Sivas yüksek standartlı demiryolu projesi ile Avrupa'yı Türkiye üzerinden Kafkaslar ve Orta Asya'ya bağlayacak Bakü-Tiflis-Kars demiryolu projeleriyle bütünlük sağlanarak Türkiye üzerinden Avrupa?Kafkasya?Orta Asya doğrultusunda yüksek standartlı bir demiryolu güzergahı oluşturması amaçlanıyor.
Fizibilite ve etüt-proje çalışmaları yapılan ve yüzde 70'lik bölümünde saatte 250 kilometre hız yapılabilecek Sivas-Kars hattında, seyahat süresi 5 saate inecek.
Mayıs 2006'ta teknik ve Mali teklifleri alınan Sivas-Erzincan-Erzurum-Kars Demiryolu Projesi'nin birinci kısmını oluşturan Sivas-Erzincan Demiryolu Projesi etüd-proje ve mühendislik hizmetleri ihalesinde Altınok ve Enet ortak girişimi, ikinci kısmı oluşturan Erzincan-Erzurum ve üçüncü kısmı oluşturan Erzurum-Kars ihalelerinde ise Eser Müşavirlik ile Haziran 2006'da sözleşmeler imzalanmıştı.