ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Taşdemir: ‘Puan farkımızı koruyoruz’
Taşdemir: ‘Puan farkımızı koruyoruz’
Kutlu: ‘Çok kötü bir hakem yönetimi vardı’
Kutlu: ‘Çok kötü bir hakem yönetimi vardı’
Zorlu saha, soğuk hava ve Mustafa Akbaş: 1 - 1
Zorlu saha, soğuk hava ve Mustafa Akbaş: 1 - 1
Tekman yine liste başı
Tekman yine liste başı
Mescitli’de yangın
Mescitli’de yangın
HABERLER>EKONOMİ
16 Eylül 2010 Perşembe - 07:07

Ovit Tüneli, “Sevgi köprüsü” olacak..

Türkiye'nin kuzeyini güneyle birleştirecek, Karadeniz'in Doğu ve Güneydoğu Anadolu ile bağlantısını sağlayacak Rize-Mardin otoyol projesine destek sağlamak için Mardin Ticaret ve Sanayi Odası 15 Oda Başkanı'nı bir araya getirecek.

Ovit Tüneli, “Sevgi köprüsü” olacak..

 Türkiye'nin kuzeyini güneyle birleştirecek, Karadeniz'in Doğu ve Güneydoğu Anadolu ile bağlantısını sağlayacak Rize-Mardin otoyol projesine destek sağlamak için Mardin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO), 15 Oda Başkanı'nı biraraya getirecek.
Ulaştırma Bakanlığı'nca 2023 yılına kadar tamamlanacak projeler arasına alınan Rize-Mardin otoyolu tamamlandığında Karadeniz ile Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgeleri, dolayısıyla Kafkasya ve Orta Doğu Anadolu üzerinden birbirine bağlanacak. Ekonomik, sosyal ve siyasi çok önemli kazanımlar sağlayacağına inanılan yaklaşık 450 kilometrelik otoyolun en önemli bölümünü Rize'nin İkizdere ilçesi ile Erzurum'un İspir ilçeleri arasındaki 2600 rakımlı 'Ovit Dağı Tüneli' projesi oluşturuyor. Tünel projesi bu yıl
Ocak ayında başladı. Yılsonuna kadar da projenin tamamlanması planlanıyor. 2011'de ihale edilmesi beklenen Ovit Dağı Tüneli tamamlandığında yaklaşık 12 kilometre uzunluyla Türkiye'nin en uzun tüneli olacak.
//15 İL FAYDALANACAK
Rize-Mardin otoyolu güzergahı ve çevresinde 15 il bulunuyor. Yolun yapımına bir an önce başlanması ve bitirilmesi için öngörülen tarihin öne çekebilmesi amacıyla kamuoyu oluşturmak isteyen MTSO, söz konusu illerin Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu başkan ve üyelerini Mardin'de biraraya getirecek.
//ERZURUM TOPLANTIDA TEMSİL EDİLECEK
17 Eylül 2010 tarihinde yapılacak toplantıya Mardin ve Rize'nin yanı sıra Erzurum, Bingöl, Muş, Bitlis, Ağrı, Iğdır, Şırnak, Diyarbakır, Mardin, Van, Tunceli, Batman, Siirt ve Hakkari Ticaret ve Sanayi
Odaları Yönetim Kurulu başkanları ile üyeleri katılacak. MTSO Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ali Tutaşı, yaptığı açıklamada, Rize-Mardin otoyol projesi fikrinin geçmişten bu yana yol güzergahındaki illerin ileri gelenlerinin hayali olduğunu söyledi. Otoyolu güzergahı ve çevresindeki illerin Ticaret ve Sanayi Odası yöneticilerinin yolun yapımı için görüş alışverişinde bulunmak amacıyla ilk olarak Ankara'da bir araya geldiğini hatırlatan Tutaşı, aralarındaki iletişimi artırmak ve kamuoyu oluşturmak amacıyla
Mardin'de toplanacaklarını ifade etti.
//2011 YILINDA PROGRAMA ALINSIN
Rize-Mardin yolunun bölgeler ve Türkiye için ekonomik öneminin yanında sosyal ve siyasal anlamda da büyük bir önemine sahip olduğunu dikkat çeken Tutaşı, "Biz Sivil Toplum Örgütleri (STK) olarak ülkemizde bölünmüşlük, parçalanmışlık yaşamak istemiyoruz. El ele verdik, bu konuda son derece kararlıyız hem bu yolu yapacağız hem de bölgelerimizin gönül gönüle olmasını sağlayacağız. Bütün arkadaşlarımızın ve Oda Başkanlarımızın gayreti bu yönde. Hükümetten tek istediğimiz bu yolun 2011 programın alınarak en
kısa zamanda bitirilmesi'' dedi.
Rize-Mardin otoyolunun ekonomik, turizm ve sosyal açıdan, insanların birbiriyle kaynaşması açısından çok önemli getirisi olacağını vurgulayan Tutaşı, ''Otobanlar yaparak sadece doğu ve batıyı değil, biraz da kuzey ve güneyi birleştirmemiz lazım. Yolun bitirilmesi için konulan 2023 yılı hedefinin çok geç olduğunu düşünüyoruz, daha erkene alınmasını istiyoruz. Yolun geçeceği güzergahlardaki sanayi ve ticaret odası yöneticileri olarak bir an önce bitirilmesi için kamuoyu oluşturmaya çalışıyoruz. Birlikte bu yolun bir an önce hayata geçirilmesi amacıyla çalışma başlattık. Yolu hükümet her ne kadar 2023 stratejik planına dahil etmişse de neticede 2023'ün bu iş için çok geç olduğunu, çünkü bu yolun sadece ticari alanda değil, Türkiye'nin birliği ve bütünlüğü için de çok önemli olduğunu, bir an önce başlatılıp tamamlanmasının ülkenin ekonomisi ve siyasal yaşamı için de çok önemli olduğunu gördük ve Rize'de toplanarak bu işin startını verdik. Yolun önemini kamuoyuna çok iyi anlatmamız ve çok ciddi şekilde baskı unsuru oluşturmamız lazım. Hükümetin de sayın Başbakan'ın da yola verdiği önemi, bölünmüş yollar için hedeflerini biliyoruz. Kalkınmak için yolun ne kadar önemli olduğunu biliyoruz. Bu anlamda Başbakan'ın da hükümetin de ilgisinin olacağını biliyoruz. Yol bu yıl mutlaka planlanmalı, önümüzdeki yıl mutlaka ihale edilmeli. Rize-Mardin otoyolu bir taraftan İskenderun Limanı'ndan Trabzon ve Rize limanlarına kadar bütün malların rahat dolaşımı için, oradan da Irak, İran, Suriye, Gürcistan ve Azerbaycan gibi
bizim fırsatlarımız olan bölge için çok önemli pazarlara açılan bir yol olacak. Onun dışında da ülkenin ciddi sıkıntılardan ciddi süreçten geçtiğini biliyoruz. Bu yol bu anlamda da Türkiye'nin siyasi bölünmüşlüğünü, Türkiye'nin ruh bölünmüşlüğünü ortadan kaldıracak. Bu yol aynı zamanda gönülleri birleştirecek bir sevgi yolu olacak. İnsanlarımızın en önemli sorunu diyalog eksikliği ve birbirini anlayamamaktır. Eğer birbirini daha iyi anlayabilirsek sorunlarımızın aslında hiç de önemli olmadığını, korkulacakbir durum bulunmadığını daha iyi görürüz. Bu yol turizmin geliştirilmesi, Türkiye'nin bütünlüğü için de önemli'' diye konuştu.
//RİZE MARDİN SEVGİ YOLU
2010 yılı başında Ovit Dağı Tüneli proje ihalesinin Ulaştırma Bakanlığı tarafından anımsatan Tutaşı, "Bu somut gelişme bizim için çok önemli. Proje ilk defa devletin kayıtlarına girdi, Cumhuriyetimizin 100. yılına kadar tamamlanacak projeler arasına alındı. Rize-Mardin otoyolu sadece Mardin'in Rize'nin bir projesi değil, bir ülke projesidir. Bu yolun ticari anlamının yanında, sosyal ve siyasi bir tarafı var. Bölgelerin bütünleşmesi, insanların kucaklaşması, birbirini tanıyabilmesine zemin hazırlayacağı
için Rize-Mardin otoyoluna 'Rize-Mardin Sevgi Yolu' adını koyduk" ifadelerini kullandı.
Ovit Dağı Tüneli ihalesinin 2011 yılında yapılmasının planlandığını dile getiren Tutaşı, ''Biz şimdi tabii bunun bir an evvel ihale edilip uygulama aşamasına geçmesi için gayret gösteriyoruz. Zannediyorum 2011'de bunun ihalesi yapılacak. Bütün temennimiz bu yönde. Şu anda yol üzerindeki en büyük proje Ovit Dağı Tüneli'dir. Zaten Rize'nin İkizdere ilçesinden yukarıya duble yol çalışmaları başladı. Erzurum tarafında da duble yol çalışmaları başladı. Zaten Rize-Mardin otoyolun için kısım kısım çalışmalar yapılıyor'' şeklinde konuştu.

 
 
Kur’an Eğitimi ve Yaz Kur’an Kursları
YORUMLAR
Toplam 1 yorum var, 1 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
Kadri Süha 16 Eylül 2010 Perşembe 10:59

Bu yol için yıllardır çabalayan Tahsin Bayramoğlu ve Rizeli işadamları Rize Erzurum yolu demişlerdi.Şimdi Erzurumu aradan çıkarıp Mardin Rize Sevgi yolu gibi kulağa hoş anlamı farklı ad vermeyi pek anlayamadım. On yıldan fazla zamandır uğraşılan yol yapımı Mardin adı katılınca gündeme yeniden gelmesi manidardır.Bu tünelin % 51 ini üslenen iş adamından bahsetmemek 2023 gibi bitirme tarihi vermek haberin ciddiyeti hakkında terttütler doğurmakta.Kısaca çakma haber havası vermekte.Bu projeye enson sahip olacakların adıyla gündeme taşımak kimlere hizmet merak konusudur.Eğer samimi iseler önce Erzurum yani İspir İkizdere arasından başlanması gerktiğini anlamaları lazım.Sonra Erzurum Mardin arası düşümülmeli.Eğer gaya Erzurum'a Mardin,Batman v.s lilern göçünü sağlamak ise bunu zaten başarıyorlar.Böyle bir projeyi aletetmek samimi olmadığı gerçeğini yansıtıyor.Öncelik Erzurum ile Rize arsıdır.Mardin ticaret odası başkanının tanıtma gayretini başka türlü yapın.

Yorumu oyla      6      4  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Kudaka Proje’ye yoğunlaştı
Kuzeydoğu Anadolu Kalkınma Ajansı’dan teknik destek almak amacıyla sunulan ...
PTSO’dan Hibe Programı çağrısı
Pasinler Ticaret ve Sanayi Odası (PTSO) tarafından Kuzeydoğu Anadolu ...
İran’la ticari ilişkilerde yeni adım
Türkiye’deki görevine geçtiğimiz ay başlayan İran’ın Erzurum Başkonsolosu ...
 
TUGİK Erzurum ekonomisine yol gösterecek
Türkiye Genç Girişimci İşadamları Derneği (TUGİK), Erzurum’da şube açmaya ...
Yoksulluk sınırı 2 bin 930 lira
Türkiye Kamu-Sen, ağustos ayı için tek kişinin yoksulluk sınırını 1472, ...
AVM’de okula dönüş karnavalı
Erzurum Alışveriş Merkezi’nde okula dönüş karnavalı yaşanıyor.
 
İş güvenliği notumuz kırık
Atatürk Üniversitesi Rektör Yardımcısı ve Hukuk Fakültesi Dekanı Prof. ...
Teşvikte Duraklama Dönemi
Hazine Müsteşarlığı 2010 yılı Ocak-Temmuz dönemi Teşvikli yatırımlar bölge ...
Aşkale’de mısır hasadı başladı
Erzurum Tarım İl Müdürlüğü ve İl Özel İdaresi Müdürlüğünce, Silajlık Mısır ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
Firavun’un Aynasında Kendini Görmek
Baki Gezmiş
Baki Gezmiş
Gençlere yol haritası
Can Umut Avcıgil
Can Umut Avcıgil
Olmak yahut “Kal” kalmak
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
İtibarın Sınırı
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Aileyi Bitiriyorlar, Milleti Yok Ediyorlar
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Erzurum, Vefa ve Kemanî Haydar Telhüner.. -1
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurumspor’un Yeni Sezon Önceliği:

a. Ligde kalmak
b. Playoffa kalmak
c. İlk iki için mücadele


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva