//PROJE ŞÖLENİ TAMAMLANIYOR
TÜBİTAK tarafından açılan “Ortaöğretim Kurumları Araştırma Projeleri Sergisi” bugün sona eriyor. Birbirinden ilginç projelerin görücüye çıktığı sergide, Erzurum Lisesi öğrencileri tarafından hazırlanan “Eğitim Sisteminin Uygulamadaki Tutarlılığı ve Teori-Pratik Uyumunun İncelenmesi” isimli araştırma projesi, Türkiye’deki eğitim sistemini masaya yatırıyor. Berkan Şenol ve Hati Çankaya isimli öğrenciler tarafından hazırlanan projenin danışmanlığını, Felsefe Öğretmeni M. Mutlu Arpaçay yaparken, projeden elde edilen sonuçlar, öğrencilerin eğitim sistemine, okula ve öğretmene olan bakış açısını ortaya koydu.
//EĞİTİM SİSTEMİNİN TUTARLILIĞI
“Eğitim Sisteminin Uygulamadaki Tutarlılığı ve Teori-Pratik Uyumunun İncelenmesi” adlı proje hakkında bilgiler aktaran Proje Danışmanı M. Mutlu Arpaçay, öncelikle projenin amacını anlattı. Bu çalışmanın, eğitim uygulamasının hayata geçirilmesi sürecinde kullanılan kuramlarla, resmi kurumların uygulamalarının gerçek hayatta ne derece başarıya ulaştığının ölçülmesini amaçladığını belirten Arpaçay, ölçme işleminde anket yöntemi uygulandığını kaydederek. “Bu ölçümün temel özelliği, öğrencilerin bakış açılarının belirlenmesidir. Böylece eğitim uygulamalarının hedef kitlesi olan öğrencilerin görüşleri bize uygulama sonuçlarını verirken, teori ve pratik ilişkisi konusunda da, veriler elde edilebilmesi amaçlanmıştır.” diye konuştu.
//ÖĞRENCİLER SÖZ HAKKI İSTİYOR
Araştırmanın, Erzurum’da rastgele seçilmiş olan 111 kişilik örneklem grubu üzerinde anket uygulayarak yapıldığını anlatan Arpaçay, araştırma sonucu olarak, öğrencilerin eğitim uygulamalarından tam olarak verimli bir şekilde faydalanamadıklarının tespit edildiğini dile getirdi. Arpaçay, “Elde ettiğimiz bilgiler ışığında gördük ki, Öğrenciler, kendilerine yeterince söz hakkı verilmediğini düşünüyor. Ayrıca okullarda kaynakların verimli kullanılmadığı da, araştırma sonucunda ortaya çıkmış, bir diğer husustur.” ifadelerini kullandı.
Proje Danışmanı Arpaçay, araştırma projesinden elde ettikleri sonuçları, şöyle sıraladı: “Araştırmanın sonuçlarına göre, ülke genelinde eşit bir eğitim uygulamasının olmadığı, öğretmenlerin ders işleyiş sisteminde çoğunlukla verimli yöntemlere başvurmadıkları, eğitim araç gereçlerinin yetersizliği, öğrencilerin fikirlerinin yeterince alınmadığı ve okulların cazibe merkezi olmaktan uzak oldukları bilgisine ulaşılmıştır. Araştırmada, öğrencilerin okul imkanlarından faydalanmayı yeterince bilmedikleri ve öğretmenlerin dersleri işleyiş biçimlerine yönelik olumsuz bir bakış açısı geliştirdiklerinden, aslında dershanelerde alamayacakları bilgileri okulda alabileceklerinin tam olarak farkında olmadıklarını sonucuna da ulaşılmıştır.”