ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Erzurumspor 40’ladı: 0 -7
Erzurumspor 40’ladı: 0 -7
Palandöken Belediyesi TMT'den özel konser
Palandöken Belediyesi TMT'den özel konser
Jandarma trafik denetim verileri açıklandı
Jandarma trafik denetim verileri açıklandı
Hacımüftüoğlu İlaç Kimyası Kongresine seslendi
Hacımüftüoğlu İlaç Kimyası Kongresine seslendi
ÖğretmenİZ Dergisinin 5. sayısı yayımlandı
ÖğretmenİZ Dergisinin 5. sayısı yayımlandı
HABERLER>GUNCEL
22 Mart 2007 Perşembe - 00:00

ÖĞRENCİLERİN BÜYÜK BÖLÜMÜ DERS ÇALIŞMAYI SEVİYOR

İlköğretim 5. sınıf öğrencileriyle yapılan araştırmada, öğrencilerin büyük bölümünün ders çalışmayı sevdiği belirlendi.

ÖĞRENCİLERİN BÜYÜK BÖLÜMÜ DERS ÇALIŞMAYI SEVİYOR

ÖĞRENCİLERİN BÜYÜK BÖLÜMÜ DERS ÇALIŞMAYI SEVİYOR İlköğretim 5. sınıf öğrencileriyle yapılan araştırmada, öğrencilerin büyük bölümünün ders çalışmayı sevdiği belirlendi. Çalışmada 6 ilköğretim okulunda 447 beşinci sınıf öğrencisinin ''ders çalışmaya ilişkin görüşleri''ni belirlediği araştırmaya yer verildi. Yapılan çalışmada öğrencilerden 421 öğrencinin ders çalışmayı sevdiği, ''26 öğrencinin ise ders çalışmaya yönelik olumsuz tutum'' taşıdığı belirlendi. DERS ÇALIŞMAYI NİYE SEVİYORLAR? Ders çalışmayı seven öğrencilerin yüzde 52.5'i ''ders çalışmak hoşuma gidiyor, hem eğleniyor hem de bilgi ve becerim ediniyorum'', yüzde 29.7'si ''ders çalışmak gelecekte bir meslek sahibi ve başarılı olmamızı sağlar'', yüzde 9.7'si ''ders çalıştığım zaman derslerimde başarılı olup yüksek notlar alıyorum'' şeklinde görüş belirtirken, öğrencilerin yüzde 8.1'i de ders çalışma nedenleri hakkında değişik görüşler dile getirdiler. Ders çalışmayı sevmediğini açıklayan 26 öğrencinin yüzde 77'si ders çalışmayı sıkıcı bulurken, yüzde 23'ü de başka nedenlerden dolayı ders çalışmayı sevmediklerini ifade etti. ''DERS ÇALIŞMAZSAK...'' Öğrencilerin yüzde 57.3'ü ''ders çalışmadığım zaman ileride mesleğimi kazanamam, hayatta başarılı olamam ve cahil biri olurum'' yönünde fikir sahibi olduğu belirlenirken, yüzde 34.1'i ''ders çalışmadığım zaman öğretim hayatında başarısız olurum'' düşüncesini taşıdığı ortaya çıktı. Öğrencilerin yüzde 8.6'sı da ders çalışmalarına değişik nedenler gösterdiler. DERS ÇALIŞIRKEN HANGİ YÖNTEMLERİ KULLANIYORLAR Araştırmada öğrencilerin ders çalışırken en fazla başvurdukları yöntemin okuyup, özet çıkarıp, anlattıkları olduğu belirlendi. Öğrencilerin ders çalışırken yüzde 27.2'si okuyup, özet çıkarıp, anlatma yöntemini, yüzde 27'si kaynaklardan araştırıp, defter ve kitabından çalışma yöntemini kullandığı, yüzde 18.8'nin sessiz ortamda çalışıp dersine konsantre olduğu, yüzde 12.9'nun planlı programlı çalışıp, derslerini tekrar edip test çözdüğü belirlenirken, yüzde 14.1'i öğrencinin de değişik yöntemlerle ders çalıştığı belirlendi. DERS ÇALIŞMANIN DAHA ZEVKLİ HALE GELMESİ İÇİN Öğrencilerin yüzde 24.7'si ders çalışmanın ''oyunlar, eğlenceli sorular, bulmacalar ve materyallerle'' daha zevkli hale getirilebileceği, yüzde 12.6'sı ''Severek, isteyerek ve motive olarak'', yüzde 11.9'u ''programlı çalışıp, molalar vererek'', yüzde 11.3'ü ''konuları anlayıp, tekrar edip, ödevleri yaparak'', yüzde 7.6'sı ''araştırma, uygulama ve geziler yaparak'', yüzde 6.6'sı ''sessiz ve düzenli ortamda çalışarak'', yüzde 5'i ''müzik dinleyerek'', yüzde 2.7'si ''arkadaşlarla çalışarak'' ders çalışmanın daha zevkli hale getirilebileceği yönünde görüşlere sahip olduğu belirlenirken, öğrencilerin yüzde 8.1'i de derslerin zevkli hale getirilmesi için başka yöntemleri önerdiler. Öğrencilerin yüzde 9.5'i ise ders çalışmanın zaten zevkli bir uğraş olduğunu yönünde fikirlerini taşıdıklarını ortaya çıktı. ANNE-BABA VEYA ÖĞRETMEN OLMALARI HALİNDE Araştırmada öğrencilerin, anne-baba veya öğretmen olmaları halinde çocukların nasıl ders çalışmaya yönlendirileceği yönünde de görüşleri ise şöyle: Yüzde 38.8'i ''derslerine yardımcı olurum, gerekirse dersaneye gönderirim'', yüzde 25.3'ü ''derslerin yararları hakkında bilgilendirir ve motive ederim'', yüzde 9.8'i ''dersleri eğlenceli hale getirir oyunla öğretirim'', yüzde 5.9'u ''çalışması için zorlamaz sıkmazdım'', yüzde 4.9'u ''ödülle motive ederdim'', yüzde 4.1 ''ders çalışması için program yapardım'', yüzde 2.7 ''rahat edebileceği sessiz çalışma ortamı sağlardım'', yüzde 8.5'i de değişik görüşler belirttiler.

 
 
Kur’an Eğitimi ve Yaz Kur’an Kursları
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
İŞADAMI GÜNGÖR ERZURUM'A OKUL YAPTIRACAK
İşadamı Faik Güngör tarafından Cemal Gürsel İlköğretim Okulu’na ...
İZCİLER,YOKSUL ÖĞRENCİLER İÇİN OYUNCUK TOPLUYOR
İzcilik Federasyonu Erzurum Temsilciliği tarafından yoksul çocuklara dağıtılmak ...
Atatürk üniversitesinden sanat atılımı
Günümüz Sanatı ve Sorunları Paneli 29 Mart’ta başlıyor Erzurum ...
 
ASİMED YÖNETİM KURULU BAŞKANI EĞİLMEZ:
“ERMENİ TASARISININ YAPTIRIM GÜCÜ YOK” Asılsız Soykırım İddialarıyla ...
Öğretmen okulları 159’uncu yaşında
Anadolu Öğretmen Liselerinin kuruluşunun 159. kuruluş yıldönümü münasebetiyle ...
Türk Kadınlar Birliği’nden ERZURUM gazetesine ödül
Türk Kadınlar birliği Erzurum Şubesi kadın sağlığı eğitimine yönelik projelerinin ...
 
Türk Kadınlar Birliği kadınları bilgilendirdi
Türk Kadınlar Birliği Erzurum Şubesi kadın eğitimine yönelik geniş katılımlı ...
Doktor müdahalesini ilk etapta kabul etmeyen
Anne ve bebek taburcu edildi Erzurum'da tedavi gördüğü hastanedeki doktorun ...
Atatürk Üniversitesi Deprem Araştırma Merkezi Müdürü Yrd.Doç.Dr. Özdemir:
“DEPREMDEN DEĞİL, BİLGİSİZLİKTEN KORKULMALI” Erzurum'un Oltu ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Zamanın Fazlası
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
Firavun’un Aynasında Kendini Görmek
Baki Gezmiş
Baki Gezmiş
Gençlere yol haritası
Can Umut Avcıgil
Can Umut Avcıgil
Olmak yahut “Kal” kalmak
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Aileyi Bitiriyorlar, Milleti Yok Ediyorlar
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Erzurum, Vefa ve Kemanî Haydar Telhüner.. -1
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurumspor’un Yeni Sezon Önceliği:

a. Ligde kalmak
b. Playoffa kalmak
c. İlk iki için mücadele


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva