//UĞRANILAN ZARAR
Makina Mühendisleri Odası (MMO) Erzurum İl Temsilciliği Yürütme Kurulu Sekreteri Bahadır Yalçın, Erzurum’da son zamanlarda standart dışı yapılan kasislerin sayısında artış gözlemlemeye başladıklarını söyledi. Trafiğe çıkan araç sayısının her geçen gün artmaya başladığını vurgulayan Yalçın, şehir içinde yaşanan trafik sıkışıklığına aynı zamanda hızlı giden araçların meydana getirdiği problemlerin de eklendiğini belirterek, “Erzurum ve çevresinde; son zamanlarda giderek artan standart dışı 30 ile 40 santimetre genişlikte, 15 ile 20 santimetre yükseklikte kasisler yapılmaktadır. Özellikle şehir içinden geçen bulvar, cadde ve sokaklar üzerinde tesis edilen standart dışı hız kesici engeller, araçlara sonuçları bakımından faydadan çok zarar getirmektedirler.” dedi.
//YAPILANLAR MÜHENDİSLİK BİLGİSİNE DAYANMIYOR, İDDİASI
Mühendislik hizmetlerine dayanmadan uygulanan hız kesici amaçlı fiziki engellerin, trafik güvenliği ve taşıt tekniği yönünden son derece tehlikeli bir durum oluşturduklarını vurgulayan Bahadır Yalçın, diğer taraftan bu uygulamanın yaygınlaşmasının, fiziki engel bulunmayan kesimlerde sürücülerde işaret levhalarındaki hız sınırlarına uymama gibi bir alışkanlık kazanılmasına neden olduğunu kaydetti. Yalçın, tümseklerin, Türkiye’de akla gelen ilk hız kesici türü olmasına rağmen, birçok gelişmiş ülkede en son düşünülen bir uygulama şekli olarak görüldüğünü dile getirdi.
//ERZURUM’DAKİ HIZ KESİCİLER, STANDARTLARA UYMUYOR…
Karayolları Genel Müdürlüğü‘nün, hız kesici tümsek ve kasislerin, bakım ağındaki yollar ile şehir içi olmakla birlikte daha hızlı ve yoğun bir trafiğe sahip olan bulvar, ana cadde ve benzeri birinci derecedeki yollarda yapılmaması; aynı zamanda bu kesimlerde yapılan kasisler ile söz konusu standart esasları dahilinde yapılmayan tüm kasislerin kaldırılması şeklinde net bir tavrının bulunduğuna dikkati çeken Bahadır Yalçın, bu durumdan, Valilikler ve İç İşleri Bakanlığı’nın haberdar olduğunu kaydetti. Bahadır Yalçın, “Görülüyor ki, Erzurum şehir içi ve civar ilçelerinde uygulanmakta olan kasisler, belirlenen standartlara uymamakta, tesis edildiği yerlerin büyük bir çoğunluğu hızlı ve yoğun trafiği olan bulvar, ana cadde ve benzeri birinci deredeki yollarda olmakta, dolayısıyla amacının dışına çıkan, hiçbir mühendislik hizmetlerine dayanılmadan yapılmış tesisler olarak görülmektedir.” diye konuştu.
//HIZ KESİCİLER, TAŞITLARA BÜYÜK ZARARLAR VERİYOR
Yapılan bu standart dışı hız kesicilerin, gerek standart ölçülerde ve uygun malzemelerden yapılmamış olması, gerekse uygun yerlere konulmaması sebebiyle araçların süspansiyon sistemlerinin arızalanmalarına neden olduğunu dile getiren Bahadır Yalçın, “Dolayısıyla sert vuruntulardan kaynaklanan alt takım, ön düzen ve gövde üzerinde arızalara sebep olmaktadır. Temsilciliğimiz tarafından standart dışı bu kasisler sebebiyle taşıtların alt takım, ön düzen ve gövde etkilenmeleri hususunda detaylı bir tespit yapılamamıştır. Bu tespitler yetkili servislerle koordineli olarak gerçekleştirilecek bir çalışmayla mümkün olacaktır. Temsilciliğimiz önümüzdeki günlerde standart dışı kasislerin yarattığı olumsuz etkileri de sayısal veriler halinde kamuoyu ile paylaşacaktır.”