HAYAT BOYU ÖĞRENİM
Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı ve Avrupa Birliği (AB) Türkiye Delegasyonunca düzenlenen ''Hayat Boyu Öğrenim Kapsamında Türkiye'de İnformal Öğrenme Üzerine Ortak Bir Anlayış Geliştirme ve Farkındalık Oluşturma Projesi''nin Erzurum etabı da sona erdi. Ilıca Yolu’ndaki Hizmet İçi Eğitim Enstitüsü’nde başlayan ve iki gün süren konferansta, AB'nin 2010 Lizbon Eğitim ve Öğretim Hedefleri kapsamında, tüm ülkelerin hayat boyu öğrenme stratejilerini belirlemeleri gerektiği bir kez daha dile getirildi.
Hayat boyu öğrenmenin AB'nin üzerinde durduğu önemli konulardan olduğunu belirten Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Üyesi İbrahim Bükel, bu kapsamda, AB kaynaklarıyla böyle bir proje oluşturduklarını kaydetti.
İNFORMAL ÖĞRETİM, KAVRAMI
Aynı zamanda söz konusu projenin Koordinatörü olan Bükel, hayat boyu öğrenmenin, okul öncesinden, örgün ve yaygın öğrenime kadar eğitimin tüm alanlarını kapsadığını dile getirerek, ''İnformal öğretim, ülkemizde yeni oluşan ve gelişen bir kavramdır. İnformal öğretim, örgün ve yaygın öğretimin dışında farklı bir şey; insanların, hayatlarının tüm evreleri boyunca edindikleri deneyimler, duydukları, yaşadıkları ve gördükleri bütün öğrenim unsurlarını içeriyor. Hayat boyu öğrenme zaten bizim kültürümüzün bir parçasıdır. Beşikten mezara kadar öğrenim, Türk kültürünün en önemli unsurlarından biridir. Ancak bu hayat boyu öğrenmede informal öğretimin tanımlanması, tanınması ve değerlendirilmesiyle, belgelendirilmesiyle ilgili herhangi bir sistem söz konusu değildir. Hayat boyu öğrenmede informal öğretimin tanınması ve tanımlanması gerekmektedir. İşte bu çalışmalar sonunda, hayat boyu öğrenmede informal öğretimin tanımlanmasında önemli bir mesafe katedeceğiz.'' diye konuştu.
İki gün süren konferansta panellerin yanı sıra çalıştaylarda mesleki eğitim, aile ve sosyal hayat ile yaygın eğitimde informal öğrenme konuları tartışıldı. Konuklar, eğitim çalışmalarının ardından Erzurum’un tarihi ve turistik mekanlarını da gezerek, stres attılar.