Erzurum’daki hastanelerden sağlık hizmeti alan hastalarla yakınları tarafından bulunulan şikayetlerde, sıralamanın en üstünde Bölge Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nin bulunduğu bildirilirken, en az şikayetin ise, Nihat Kitapçı Göğüs Hastanesi ile Erzurum Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi’nden geldiği kaydedildi.
//ÜÇ AYLIK ŞİKAYET VERİLERİ
Hasta ve Hasta Yakını Haklarını Koruma Derneği (HAYASAD) Erzurum Şube Başkanı Abdulnasır Polat, Ocak, Şubat ve Mart aylarına ait hastane şikayet verilerini açıkladı. Üç ay içerisinde kendilerine gelerek şikayette bulunanların toplamının 28 olduğunu açıklayan Polat, şikayetlerde Bölge Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nin, sıralamanın en başında olduğunu dile getirdi. Bölge Eğitim ve Araştırma Hastanesi ile ilgili olarak kendilerine 18 şikayet ulaştığını vurgulayan Polat, Göğüs Hastanesi’nden 1, Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi’nden 1 ve Palandöken Devlet Hastanesi’nden de 8 şikayet başvurusu yapıldığını dile getirdi. Kendilerine ulaştırılan şikayetlerin konularına ilişkin açıklamalarda da bulunan Polat, “Şikayetlerin büyük bir bölümü, kan alma laboratuarlarıyla ilgili. Vatandaş, kan vermek için gittikleri laboratuarlarda uzun süre beklemek zorunda kalmaktan şikayetçi.” diye konuştu.
HASTA VE YAKINLARININ ŞİKAYET VURGUSU
Hasta ve Hasta Yakını Haklarını Koruma Derneği (HAYASAD) Erzurum Şube Başkanı Abdulnasır Polat, yine şikayete konu olan bir başka hususun ise, doktor ve hasta münasebetleriyle ilgili olduğunu belirterek, “Hastaların ve yakınlarının önemli bir bölümü, doktorların kendilerine karşı sergiledikleri tutum ve davranışlardan dert yanıyor. Yine sağlık personelleriyle yaşanan sorunlar da, az değil.” ifadelerini kullandı.
//HAYASAD ŞİKAYETLERİ YETKİLİLERE ULAŞTIRIYOR
HAYASAD olarak, kendilerine ulaştırılan şikayetlerle ilgili olarak hemen söz konusu hastanenin hasta hakları birimiyle temasa geçtiklerini ve durumu onlara aktardıklarını dile getiren Abdulnasır Polat, “Böylece durumun değerlendirilmesini ve sorunun çözülmesi sürecine katkı sunmuş oluyoruz.” dedi. İnsanın olduğu her yerde bir takım sorunlarla karşılaşmanın mümkün olacağını vurgulayan Abdulnasır Polat, önemli olan konunun, bu sıkıntıları ortadan kaldırmak olduğunu belirterek, bu bağlamda hastanelerle büyük bir uyum içerisinde çalıştıklarını sözlerine ekledi.