ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Erzurum 2025’e 7’inci sırada başladı
Erzurum 2025’e 7’inci sırada başladı
‘Can Erzurum’ Projesi hayata geçiriliyor
‘Can Erzurum’ Projesi hayata geçiriliyor
Erzurumspor PFDK’ya sevk edildi
Erzurumspor PFDK’ya sevk edildi
‘Flamingolar’ eseriyle Dünya 2'incisi oldu
‘Flamingolar’ eseriyle Dünya 2'incisi oldu
Atama kararları yayınlandı
Atama kararları yayınlandı
HABERLER>GUNCEL
28 Ocak 2010 Perşembe - 00:01

Erzurum’a tünel yatırımı

AHMET AKBUĞA/İHA/Karayolları 12. Bölge Müdürü Altıok, yapılması tasarlanan Erzurum-Bayburt yolu üzerindeki Kop Tüneli; Erzurum-Artvin yolu üzerindeki Uzundere Tüneli ve Erzurum - Rize yolu üzerindeki İspir Tüneliyle karla mücadele masraflarının azalacağını ve ulaşımın problemsiz sağlanacağını belirtti.

Erzurum’a tünel yatırımı

Karayolları 12. Bölge Müdürü Şenol Altıok, yapılması tasarlanan Erzurum-Bayburt yolu üzerinde Kop Tüneli, Erzurum-Artvin yolu üzerinde Uzundere Tüneli ve Erzurum - Rize yolu üzerindeki İspir Tüneliyle karla mücadele masraflarının azalacağını ve ulaşımın problemsiz sağlanacağını belirtti.
//BAKIMEVİ’NDE BASIN TOPLANTISI
Kop Dağı Bakımevi'nde basın toplantısı düzenleyen Karayolları 12. Bölge Müdürü Şenol Altıok, yapılması planlanan tünellere dikkat çekti. Yapılacak tünellerin ulaşıma büyük katkı sağlayacağını ifade eden Altıok, "Erzurum-Bayburt yolu üzerinde Kop Tüneli; Karayolları 12. Bölge Müdürlüğü yetki sınırları içerisinde yapılacak olan Kop Tüneli projesi 1993 yılında yatırım programına alındı. Erzurum- Bayburt- Gümüşhane- Trabzon devlet yolunun (Aşkale-Maden) arası yol yapımı projesi içerisinde kalan Kop Dağıgeçidinin altında yapılacak olan 3 bin 176 metrelik bir tünel yapısıdır. Yörede en yüksek rakımlı geçit olan Kop Dağı geçidi, kışın yoğun kar yağışına maruz kalmakta ve 5-6 ay boyunca eğimi yüzde 10 olan yolda karla mücadele ekipleri 24 saat esasına göre Kop Bakımevi'nde kalarak, zaman zaman kapanan yolu açık tutmaya çalışmaktadırlar. Kop Tünelinin yapılmasıyla çok avantaj sağlanacak" diye konuştu.
//TÜNEL 1.5 KM UZUNLUĞUNDA OLACAK
Kop Tünelinin teknik bilgileri hakkında da açıklamalarda bulunan Altıok şunları kaydetti:
"Tünelinin uzunluğu 3 bin 176 metre (çift tüp), terk edilen yol uzunluğu 14 kilometre, tünel projeli yeni güzergah 8 kilometre, güzergahta kısalma 6 kilometre, mevcut yol eğimi yüzde 10, tünel güzergahı yol eğimi yüzde 6, tünel içi yol eğimi yüzde 3,5, tünel giriş kotu 2 bin 59 metre, tünel çıkış kotu 2 bin 171 metre. Kop Tünelinin Sağlayacağı Avantajlar; Zirvedeki heyelanlardan dolayı problemli ve yoğun kar yağışı olan kesimler dahil toplam 14 kilometrelik yol terk edilecektir. Tünel yapımı ile karmücadele masrafları en aza inecektir. 2 bin 418 metre yüksekliğe ulaşıp Kop geçidi zirvesine tırmanan araçların amortisman ve zaman kaybı önlenecektir. Yeni güzergahla birlikte yol standardı yükselecektir. Karadeniz sahil yolu ve yöredeki limanların Kuzey Tetek güzergahına ve İran kapısına standart olarak bağlantısı yapılacaktır.
//İSPİR TÜNELİ
İspir Tüneli hakkında da bilgi veren Altınok şunları kaydetti, “Mevcut haliyle (Erzurum-Aşkale)-İspir Yolu 114 kilometre olup 2x1 standardında hizmet veren önemli bir devlet yoludur. Bu yol aynı zamanda Erzurum-Rize Devlet Yolu'nun 110 kilometrelik önemli bir bölümünü oluşturmakta ve Doğu Anadolu'nun Karadeniz'e açılan önemli bir güzergahıdır. Bu yol mevcut haliyle düşük geometrik standartlara sahip olması nedeniyle trafik güvenliği ve konfor kriterlerine cevap vermediği görülmüş ve bu nedenle bölünmüş yol yapımı kapsamına alınmıştır. Bu bağlamda etüt-proje çalışmaları devam etmektedir. Ayrıca yolun kilometre :63+000 civarı Kazancık köyü yakınlarından ayrılarak Yassı Dağı altından geçip (Erzurum-İspir)-İkizdere yolu başlangıcına bağlanan alternatif bir güzergah düşünülmektedir. Bu güzergaha 3,6 metrelik bir tünelin yapılmasıyla Erzurum-İspir yolu 31 kilometre kısalacaktır. Bu yeni güzergah için de etüt- proje çalışmaları yapılmaktadır.
TORTUM TÜNELİ
Yapılması planlanan tünel güzergahı, Erzurum-Artvin Karayolunun Uzundere İlçe merkezinin 11 kilometre kuzeyinde ve Tortum Gölünün batı yamaçlarında bulunan Pinin kayalıkları bölgesindedir. Tünel yerinin Tortum Gölü kenarında bulunması nedeniyle Tortum Tüneli olarak adlandırılmıştır. Erzurum - Tortum-Artvin yolumuzun Uzundere'ye kadar olan kesimi bölünmüş yol olarak bitirilmiştir.10. Bölge sınırına kadar olan kesimin ise yani Tortum Gölü- Tortum Şelalesi ve Yedigöller yöresine ulaşımda bahsi geçen
pinin kayalıkları mevkiindeki yolun eğiminin yüksek olması, geometrik ve fiziki yapısının kötü olması nedeniyle mevcut güzergahın tünelle geçilerek 2 bin 400 metre uzunluğundaki standart dışı güzergahın terk edilmesi, yolun iyileştirmesinin yapılması ve trafik güvenliğinin sağlanması açısından proje çalışmaları yapılmaktadır. Tünel boyu bin 800 metre olacaktır."

 
 
Kur’an Eğitimi ve Yaz Kur’an Kursları
YORUMLAR
Toplam 8 yorum var, 10 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen 2 yorum var.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
dost 28 Mart 2012 Çarşamba 01:41

bu pinin kayalar mevkisini bilmeyenlere yazıyorum.sayın büyüklerim, bu yoldan kaç araç ,daha tortum gölüne uçması lazım.canlarımız gidiyor.bu tunel çok geç kalın dı lütfen

Yorumu oyla      7      4  
LÜTFEN YARDIMCI OLUN... 15 Şubat 2011 Salı 23:41

babam erzurum tünel yapımında çalışmak için erzuruma gitti ilk iki gün görüştük ama bir haftadır telefonu kapalı hiç bi şekilde ulaşamıyoruz.. şirketin adı hitit firması telefon numarasını arıyorum ama bulamıyorum .. bu şantiyenin telefon numarasını bilen yada bulabilecek olan warsa lütfen yazsın yollasın.. Lütfen..

Yorumu oyla      6      4  
kaya 15 Aralık 2010 Çarşamba 17:03

yapılırsa çok iyi olur.

Yorumu oyla      8      4  
oaslan 28 Ocak 2010 Perşembe 23:27

erzurum ve çevresi için bu haberleri duymak bile bizi heyecanlandırıyor. erzurumlu hiçbir zaman nankörlük yapmamıştır ve yapmayacaktır. başbakanından, bakanına,... müdürüne kadar herkesi layık olduğu yerlerde desteklemeye devam edecektir. icratların bir an önce başlaması sileğiyle.. selamlar...

Yorumu oyla      7      4  
halis 28 Ocak 2010 Perşembe 15:10

planlanan projenin gerçekleşmesi halinde doğunun karadenize bağlantısı sağlanması açısından büyük bir önemm arz etmektedir.bu manada sayın bölge müdürünü destekliyor ve tebrik ediyorum....

Yorumu oyla      6      4  
Aziz 28 Ocak 2010 Perşembe 13:46

Yeni bölge müdürümüzü tebrik ediyorum.Belliki zaman öldürmeğe değil hizmet etmeğe gelmiş.bir ispirli olarak kışın korkumuzdan,devamlı iniş çıkışlardan,kulaklarımın tıkanıp,açılmasından,yolun uzunluğundan gidip gelemediğimiz yolu inşallah bundan böyle her hafta gidip geleceğiz.28-0cak-2010 not:Sabırsızlıkla bekliyoruz

Yorumu oyla      6      4  
kılıçlar 28 Ocak 2010 Perşembe 12:07

erzurumu çevresine açacak olan dört ana yoldan üçünü gündeme getiren (dördüncüsü ovit) ve bu durumu sıcak odası yerine kop dağı zirvesinde yaptığı basın toplantısında duyuran görevinin aşığı bu müdürü canı gönülden kutlamak istiyorum. İspirlilerin elli yıllık rüyası olan bu tunelin gerçekleşmesinde umarım bütün yetkililer ŞENOL bey kadar duyarlı ve destek olur.

Yorumu oyla      6      4  
haydi hayırlısı 28 Ocak 2010 Perşembe 09:56

insan şunu düşünemeden yapamıyor 10 15 sene evvel niye yapılmadı sahil yoluna akıtılan paranın zerresi buralara yatardi ama neyse yinede hükmetiizden allah razı olsun ama insanımız nankördür inşallah seçim sandığında unutulmaz bütün bu yapılanlar.

Yorumu oyla      6      4  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Palandöken’in nüfusu arttı
İHA/2008 yılında ilçe statüsüne kavuşan Palandöken İlçesi 2011 Dünya Üniversitelerarası ...
Kirlilik sorununu aşamıyoruz
TÜİK Kasım ayı hava kalitesi sonuçlarını açıkladı.Erzurum’da kükürt dioksit ...
Yakutiye kardan temizleniyor
Yakutiye Belediyesi'nce, belde sınırları içerisinde bulunan bin 154 sokakta ...
 
Büyükşehir’den yaban hayatı açılımı
Erzurum Büyükşehir Belediyesi Çevre koruma Daire Başkanlığı’nca yoğun ...
Cadde ortasında kayak keyfi
İHA/Erzurum'da izciler şehir merkezinde kayak yapmanın keyfini yaşadı.
Zaimoğlu güven tazeledi
GHA/ Türkiye Yardım Sevenler Derneği Erzurum Şube Başkanı Şadi Zaimoğlu, ...
 
Yine rekor kırdık..!
Erzurum’da protestolu senet sayısı 2009 aralık döneminde bir önceki aya ...
Kış bir geldi, pir geldi
İHA/Doğu Anadolu Bölgesi'nde kar ve tipinin ardından Sibirya soğukları ...
Doğu’da beyaz mevsim
Kar Doğu Anadolu’nun değişmez beyaz örtüsü..Beyaz bölgenin marka rengi..Bölge ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Zamanın Fazlası
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
Firavun’un Aynasında Kendini Görmek
Baki Gezmiş
Baki Gezmiş
Gençlere yol haritası
Can Umut Avcıgil
Can Umut Avcıgil
Olmak yahut “Kal” kalmak
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Aileyi Bitiriyorlar, Milleti Yok Ediyorlar
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Erzurum, Vefa ve Kemanî Haydar Telhüner.. -1
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurumspor’un Yeni Sezon Önceliği:

a. Ligde kalmak
b. Playoffa kalmak
c. İlk iki için mücadele


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva