Erzurum'da dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB) olan öğrenciler için hazırlanan proje, tanıtıldı.Erzurum Ticaret Meslek Lisesi'nin "2009 Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Leonardo Da Vinci" kapsamında hazırladığı proje, bugün Türkiye Sakatlar Derneği Erzurum Şubesinde düzenlenen basın toplantısıyla tanıtıldı.
//HOPUR PROJEYİ ANLATTI
Proje Koordinatörü Çiğdem Hopur, proje hakkında şu bilgileri verdi: "DEHB sorunu yasayan çocuklara özel olarak eğitimlerin verildiği Almanya gibi ülkelerin ortaklığıyla yürütülen proje, Erzurum Anadolu Ticaret ve Ticaret Meslek Lisesi tarafından hazırlandı. 14 katılımcılı ve iki akışlı proje kapsamında, Erzurum, Ağrı ve Gümüşhane illerinde görev yapan idareci öğretmenler, Almanya'da DEHB üzerine hizmet içi eğitime tabi tutuldu. Proje, bin 799 proje teklifi arasından seçildi. Proje ortakları, Ağrı ve Gümüşhane'deki ticaret meslek liseleri, Erzurum Rehberlik Araştırma Merkezi, Erzurum Öğretmenler Derneği, TRT Erzurum İl Müdürlüğü, Doğu Anadolu Sanayici ve İşadamları Dernekleri Federasyonu (DASİDEF)'in katılımıyla şekillendi."
//ÖRNEK PROJE
Almanya'da DEHB sorunu olan öğrencilere özel eğitimler verildiğine dikkati çeken Çiğdem Hopur, hazırladıkları proje sayesinde, Erzurum, Ağrı ve Gümüşhane'deki öğretmen idarecilerin, söz konusu eğitimleri yerinde görme imkanı bulduklarını ifade etti. 20 bin 100 Avro'luk bütçeye sahip olan projeye, yurt dışı ortağı olarak; Almanya'dan, Stadtischer Kindergarten der Stad ve Ev. Jugendhilfe Diakione, Fransa'dan da, L.P. Charles Stoessel isimli eğitim kurumlarının olduğunu kaydeden Çiğdem Hopur, "Öğretmen idarecilerimiz Almanya'daki bu okullarda 3 hafta süreyle hizmet içi eğitime tabi tutuluyor. DEHB sorunu olan öğrenciler için uygulanan eğitim tekniklerini öğreniyor. Bu eğitimlere sadece Erzurum'dan 14 öğretmen idareci katıldı." diye konuştu.
//ÖĞRETMENLER İÇİN TANI SÜRECİ
Çiğdem Hopur, konuşmasını şöyle sürdürdü: “DEHB'de öğretmenler tanı sürecinin ilk halkalarından biridir. Öğretmenlerin bu tür çocuklarla başarıyı yakalayabilmesi için olumlu ve gerçekçi akademik beklentiye, sıkı bir gözlem ve denetim becerisine, işbirliğine yatkınlığa sahip olması gerekir. Bizim bu projede amacımız Almanya'da özel eğitim gerektiren bu öğrenciler için gerekli okul- aile işbirliğinin işleyişini, bu öğrencilerin yeteneklerine göre öğretebilirliklerinin nasıl sağlandığını, mesleki eğitim müfredatının içeriklerini, DEHB'ye uygun eğitim öğretim ortamının nasıl düzenlendiğini yerinde görmek ve kendi okullarımızda bu düzenlemeleri yapmaktır. Projemiz 18- 31 Ekim 2009 tarihleri arasında iki hafta süreyle Almanya'da gerçekleştirilmiştir.”