DİN HİZMETLERİ TOPLUMDA BİRLEŞTİRİCİ UNSUR
Bardakoğlu, Erzurum Müftülüğünce, Milli Eğitim Bakanlığı Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü'nde düzenlenen bilgilendirme ve değerlendirme toplantısında yaptığı konuşmada, din hizmetinin toplumu birleştiren, bütünleştiren, kırgınlıkları onaran, dargınları barıştıran ve toplumun yaralarını saran bir hizmet olduğunu söyledi.
İNSAN, EN YÜCE VARLIK
Toplumun özünde din bağlarının çok büyük payı olduğunu, ancak toplumun her sorununun din hizmetiyle çözülemeyeceğini ifade eden Bardakoğlu, şunları kaydetti: ''Din hizmeti toplumun yaşayan acil sorunlarının çözümüne katkı sağlamak zorundadır. Nasıl cami kapısından giren insanın kimliğini, kişiliğini, eğitimini, meşrebini, mezhebini göz önüne almaksızın hepsini insan sevgisiyle kucaklıyorsak, din hizmeti de böyle olmalıdır. İnsanımızın fakirliği, etnik kökeni, zenginliği, köylüsü, şehirlisi, gençliği, ihtiyarlığı hiç önemli değil, insan olması en büyük, en yüce değerdir. Din hizmetinin merkezinde, insan sevgisi, insanı insan olduğu için saymak, yaratandan ötürü yaratılanı sevmek vardır.''
''DİN HİZMETLERİNDE SOSYAL AÇILIM''
Bardakoğlu, din hizmetinin, sadece cami içerisinde ibadetle ve namazla sınırlı kalmaması gerektiğine işaret ederek, toplumun diğer alanlarına da koşan ve yetişen bir sosyal açılıma sahip olması gerekiğini vurguladı. Bardakoğlu, ''Din görevlilerimizin cami içerinde hapsolmaması, cami dışında din hizmetleri yapması, bulunduğu bölgede çevre bilincinin oluşması ve küslerin, kırgınların barışması, yoksul ve kimsesizlerin elinden tutulması için çalışması gerekmektedir'' dedi.
KURAN KURSLARININ OKUMA YAZMAYA KATKISI
Bardakoğlu, şunları kaydetti: ''Sosyal açılım olmadığı zaman din hizmeti belli şekil ve kalıplara mahkum kalacaktır. Kuran kursları sadece Kuran okumayı öğreten değil, özellikle Doğu ve Güneydoğu illerinde aynı zamanda okuma yazmayı öğreten mekteplerdir. Kuran kursları sadece Kuran öğreten değil, insanın kendisiyle barışık olmasını, toplumla, milletiyle, devletiyle, bayrağıyla barışık olmasını yavrularımıza telkin eden mekteplerdir.''
DİYANETİN EĞİTİME KATKISI
Sosyal açılımlı din hizmetinin, aynı zamanda din görevlilerinin sosyal alanda yapılan çalışmalara öncülük etmesi anlamına geldiğini de belirten Bardakoğlu, konuşmasına şöyle devam etti: ''Bacası tütmeyen ev varsa, kız çocuklarını okutamayan aile varsa, din görevlisi elbette bunların yanında olmalıdır. Özellikle, son dönemde din görevlilerimiz okuma kampanyalarının gönüllü neferi oldular. Başkanlığımızın yayınladığı yayınları, önce kendi bilgilerini tazelemek için okuyor, sonra topluma sunuyorlar. Her bir yayınımız bilgimizi tazeleyecek bilgiler içermektedir. 10-15 yıl önce okuldan edindiğimiz bilgilerle yetinemeyiz. Bu bilgilerle yetinmek yerine o bilgileri sürekli tazelemek gerektiğini bir kez daha hatırlatmak istiyorum. Çünkü, 14 asırlık dini tecrübelerimiz göstermiştir ki; İslam'ın kaynaklarını, Kuranın bilgisini, hadisin bilgisini, Müslümanlara gerekli yorum ve açıklama yapılmadan günümüz insanına aktarmak mümkün değildir.''
DİNİN ÖZÜ YÜKSEK AHLAKTIR
Bardakoğlu, ayrıca, dinin özünün ve kemalinin ahlak olduğunu, ahlak olmadan dindarlığın olgunlaşamayacağını vurgulayarak, ''Dindarlık ve Müslümanlık imanla başlar, ibadetle gelişir, ama dindarlık, Müslümanlık, ahlakla olgunlaşır. Topluma, ahlaki değerleri sürekli anlatmak ve ahlaki değerlerin yaşayan örnekleri olmalıyız'' diye konuştu.