Vatandaş artık sabıka kaydı, noter tasdiki, ikametgah gibi belgelere para ve zaman harcamayacak.Bütün işlemler için kimlik numarası yeterli olacak.Ayrıca kurum içi ve kurumlararası yazışmalar basitleştirildi, hizmetlere standartlar getirildi.
Hükümet bürokrasinin azaltılması amacıyla 170 yönetmelik değiştirdi, 72 yetki merkezden taşraya devredildi.
Bu değişikliklere Köşk'ten de jet onay gelince bürokratik işlemlerde yeni dönem başlamış oldu.Artık vatandaşı bezdiren bürokrasi azalacak, işlemler basitleşecek.
Resmi işlemlerde en çok istenen, nüfus kayıt örneği, ikametgah, sabıka kaydı, sağlık kurulu raporu gibi belgelere vatandaş artık ne zaman ne de para harcayacak
Bu işlemler için sadece T.C Kimlik Numarası vermek yeterli olacak.
Yapılan yönetmelik değişikliği vatandaşı 421 belge vermekten kurtarırken, devletin kasasında da 1 milyar lira üzerinde tasarruf sağlayacak.
Yeni dönemde birçok işlem Ankara'ya gidilmeden, o bölgenin ilgili kurumunda halledilebilecek.Ayrıca kurum içi ve kurumlararası yazışmalar basitleştirildi.Kamu hizmetlerine de belirli standartlar getirildi. Böylece, "Bugün git, yarın gel" devri de sona eriyor.