ADNKS SONUÇLARI ASKIYA ÇIKTI
Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi çalışmalarında listeler 60 gün süreyle askıda kalacak ve bu sürede itirazlar değerlendirilecek. Bu aşamada muhtarların yapacağı iş ve işlemlerde sorun yaşanmaması için TÜİK Erzurum Bölge Müdürlüğü tarafından Valilik Toplantı salonunda muhtarlara yönelik bir eğitim verildi.
ÇALIŞ: MUHTARLARA ÖNEMLİ GÖREV DÜŞÜYOR
Toplantının açılış konuşmasını yapan TÜİK Erzurum Bölge Müdürü Necdet Çalış, askı süresince muhtarlara çok büyük görevler düştüğünü söyledi. Çalış, “Çalışma süresi içerisinde doğanlar, ölenler, ikametgâhında olmayanlar oldu. Çalışmalar esnasında kişilere ait bilgiler yanlış girilmiş de olabilir. Askı sürecinde bu eksiklikler giderilecek.” dedi.
TÜİK UZMANI SEMİNER VERDİ
Muhtarlara yönelik eğitim veren TÜİK Uzmanı ve İl Merkezi Sorumlusu Umut Atalay ise projenin önemine değindi. Askı sürecinde muhtarların yapmaları gereken işlemler hakkında bilgiler veren Atalay, bu dönemde muhtarların koordinasyon görevi üstleneceklerini ve itiraz eden vatandaşları Valilik 5. katta bulunan kayıt bürosuna yönlendireceklerini ifade etti. Atalay “Listeler 60 gün süre ile askıda kalacaktır. Vatandaşlar bilgilerini, muhtarlıklarda bulunacak olan askı listeleri, kayıt büroları ve www.tuik.gov.tr internet adresinden kontrol edebileceklerdir. Muhtarlık Askı Sürecinin Amacı, numaralama çalışması ve ikamet adreslerinin belirlenmesine yönelik alan uygulaması sırasında adreslerde meydana gelen hataların ve eksikliklerin giderilmesi, alan uygulaması sırasında bilgi formu uygulanmamış kişilerin sisteme dahil edilmesi, alan uygulaması sonrasında ikamet adresi değişen kişilerin, yeni adreslerinin sisteme girilmesidir. Belirli bir muhtarlıkta ikamet edenlerin soyadından, adres kodundan ve doğum tarihinden sıralıdır. Aynı soyadı ve adres koduna sahip olan kişiler alt alta sıralanmıştır. Aynı adreste ikamet eden ama farklı soyadına sahip olan hane halkı üyeleri kendi soyadlarının bulunduğu sırada yer almaktadır. Mükerrer ikamet adreslerinde en son beyan tarihi esas alınmıştır. Resmi kayıtlarda yurtdışında yaşayanlar askı listelerinde yer almamıştır. Kurumsal yerlerde (yurt, cezaevi gibi) yazılanlar askı listelerinde yer almamıştır.
LİSTELER İYİ İNCELENMELİ
Her hane halkından 18 yaşını tamamlamış en az bir kişi, hanesindeki tüm fertlerin doğru adreste yazılı olup olmadığını kontrol etmek için listelerin asılı olduğu yeri ziyaret ederek, listelerdeki bilgileri tüm hane halkı fertleri için kontrol edecektir. Muhtarlık askı listelerinin hane halkı üyeleri tarafından kontrol edilmesi sonucunda; askı listelerinin hazırlandığı güne kadar hane halkının sayısında veya adresinde değişiklik olduğu gerekçeleriyle başvuruda bulunabilirler. Askı listelerine ilişkin itiraz başvurularının yapılacağı yerin adresi, askı listelerin bulunduğu mekanlar ile yürütme komitesinin uygun gördüğü Kamu Kurum ve Kuruluşlar ile halkın görebileceği yerlere, Türkiye İstatistik Kurumu tarafından çıkarılan Genelge 5 ekindeki “Duyuru” ile birlikte, askı süresi boyunca ilan edilecektir.
LİSTELER 60 GÜN ASKIDA KALACAK
Başvurularda tüm hane fertlerinin bilgilerine ihtiyaç duyulacağından, başvuruda bulunacaklar bu kişilerin; T.C. kimlik numarası, adı-soyadı, baba ve anne adı ile doğum tarihi bilgilerini de başvuru sırasında yanlarında bulunduracaktır. Başvurular ADNKS'ne kayıtlı hanenin ikamet adresinin değişmesi veya başka bir yerleşim yerindeki adreste kayıtlı ferdin haneye katılması nedeniyle yapılıyorsa; kişilerden, başvuru için dolduracakları form ile birlikte, söz konusu adres değişikliğini gösteren resmi bir belge de istenecektir. Belgelendirilmeyen adres değişikliği beyanları işleme alınmayacaktır. Muhtarlarımız, askı listesini muhtarlık bürolarına, büronun olmadığı köy ve mahallelerde ise güvenliği sağlanmış uygun bir yere asacaklardır. Muhtarlık bürolarını, 60 günlük muhtarlık askı süreci boyunca, haftanın her günü mesai saatleri içinde açık bulunduracak, askı süresince, mahallindeki kişilerin bilgilendirilmesi için gerekli girişimlerde bulunacak, muhtarlık askı listesi adresten sıralı olmadığından, farklı soyadına sahip olmalarına karşın, aynı hanede yaşayan kişiler için de soyadından aramak suretiyle ikamet adresi kontrolü yapılmasını sağlayacaklardır. Ayrıca muhtarlarımız askı sonunda listeleri eksiksiz olarak tutanak karşılığında müdürlüğümüze teslim edeceklerdir” dedi. Eğitimin ardından 156 muhtara askı listeleri tutanakla teslim edildi.