ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Öğretmenlere diyabet bilgilendirmesi
Öğretmenlere diyabet bilgilendirmesi
Çiftçi’den Öğretmenler Günü mesajı
Çiftçi’den Öğretmenler Günü mesajı
‘Öğretmenler Günü Kutlu Olsun’
‘Öğretmenler Günü Kutlu Olsun’
 Trendyol 1. Lig: Gençlerbirliği: 1 - MKE Ankaragücü: 0
 Trendyol 1. Lig: Gençlerbirliği: 1 - MKE Ankaragücü: 0
Trendyol 1. Lig: Y.Malatyaspor: 1 - İstanbulspor: 4
Trendyol 1. Lig: Y.Malatyaspor: 1 - İstanbulspor: 4

Baki Gezmiş

Park sorununa farklı bakış!
18 Nisan 2013 Perşembe

Erzurum’un en önemli sorunlarının başında park sıkıntısı geliyor… Zaman zaman yüzeysel bir şekilde ele alıp yazı konusu yapıyoruz… Bu sadece bize ait bir problem de değil… Hemen her vilayetin en mühim sorunu oldu…
Buna ilişkin yetkin insanların çok sayıda önerileri oluyor… Bazı kurumsal yapılar da bununla ilgili çalışmalar yapıp, özellikle belediyelere gönderiyorlar…
Bugün köşemizi benzer bir yazıya ayırdık… Kadir Gurbetçi Bey’in ayrıntılı çalışmasını ilgili birimlerin dikkatine sunalım istedik… Özellikle Belediyelerin…
Buyurun:
“Eskiden araç sayısı bu kadar fazla değildi. Şehirlerin hızlı gelişmesine rağmen, yerel otoritelerin yeteri kadar otopark yapımına hız verip bu alanda yapısal gelişme-değişim gösteremedikleri söylenebilir. Türkiye gelişiyor, halkın araç edinme isteği artıyor.
Avrupa'da iki kişiden birine, ülkemizde beş kişiden birine araç düşüyor. Yani daha çok araç, kısıtlı yollarımız da  parklanma ve seyre hazırlanıyor.
Uygun olmak ve planlaması iyi yapılması halinde, yeşil alan, yüksek gerilim, okul bahçesi, cadde ve meydan altları gibi birçok atıl alan bu amaç için kullanılabilir. İstanbul gibi arazinin az ve pahalı olduğu yerlerde, daha çok zemin altı otoparklar yapılması, üst kısımda, yeşil ve çocuk oyun alanı olarak kullanılmasına imkan sağlar.
Nüfusu yoğun, küçük parsellerin çok olduğu metropoller de bir karış atıl alanın kalmaması ve şehrin ihtiyaçlarına göre koordine edilmesi gerekir.
Etüt ve planlaması iyi yapılmış lokasyonlarda; iki aracın park edeceği yerde iki yüz araçlık silindirik zemin altı, üç dört aracın park edeceği yerde, ‘dönme dolap', combi lift, yarı ve tam otomatik, kule tipinde otoparklar dan  10 ila 70 araç kapasitesi oluşturulabilir.
Budapeşte de Bazilika meydanı altında tam otomatik otoparkta 404, Münih de cadde altına 284, Seul ve Tokyo da 4 aracın park edebileceği alana kule park modeliyle 70 civarında aracı kolaylıkla ve hızlı bir şekilde parklandırabilirsiniz. İşletme maliyetleri de çok düşük.
Viyana kuşatmasın da kışla, şimdi otel olarak kullanılan Viyana da ki Saray'ın bahçesinin yaklaşık on altı metrekarelik kısmının kullanılmasıyla tam otomatik modelle 99 araç, zemin altına rahatlıkla istiflenebilmektedir.
İskandinav ülkelerin de gemiler park alanı olarak da kullanılmaktadır. İhtiyaç olması halinde, Helikopter pisti, kafeterya, sosyal etkinlik salonları,  otoparkı olan motorsuz gemiler yapılabilir. Römorkör çekebilir. Afet halinde seyyar hastane görevi de yapabilir.
Ayrıca otoparklara farklı işlevler de yüklenebilir. Tenis kortları, futbol, basket, voleybol gibi sportif amaçlar içinde üstleri kullanılabilir. İç kısımları da tiyatro, sığınak, sergi ve kültürel faaliyetler için planlanabilir.
Stuttgart'ta çevre yolu üstündeki-üst geçit gibi- otopark güneş enerji panelleriyle kendi elektriğini üretmektedir.
Yerel otoriteler otopark ihtiyacını, bütçelerinden karşılayabilecekleri gibi; yap işlet, yap işlet pay ver, hasılat  paylaşımı, kiralama gibi modellerle kamu menfaati oluşturabilirler. Maliyetin geri dönüş hızı, yavaş olması durumunda, özel sektörün otopark yapma isteğini teşvik eder tarzda bir uygulama oluşturulabilir. Yapısal düzenlemeler, günün şartlarına göre güncellenip yerli ve yabancı sermaye çok kolay bir şekilde bu alana çekilebilir.
Uygun yerlere otopark yapmak ciddi ihtiyaç olmakla beraber, planlamasını da doğru yapılması gerekir. Otopark yönetiminin, ulaşım politikasının ayrılmaz bir parçası anlayışıyla dizayn edilmesi verimliliği arttırır. P+R-parket-devamet, metro, tramvay ve toplu taşıma alanlarına otopark yapımının, şehir merkezine nazaran daha çok yapılması gerektiği açıktır.
Otoparkçılık artık bir sektördür. Avrupa'da 176 şehir de faaliyet gösteren 250 bin araç kapasiteli ve bir milyonu aşan, büyük otopark şirketleri var. Bu şirketler alanların da küresel oyunculardır. İstanbul‘da otopark işleten yabancı menşeli otopark şirketleri de var.
Türkiye'de özellikle yerel otorite; artan araç sayısına karşılık daha çok yol yapma yerine, otopark mantığını ve ihtiyaçları gözden geçirerek, açık, katlı, yol üstü ve transfer merkezlerinde ki parklanmayı hem mevzuat, hem de disipline etmede geç kalmamalıdır. Londra'da her sokak' ta tabelalar, sizin neyi yapıp yapmayacağınızı net olarak açıklar.
Yönetimler, gelir ve hizmet alanı olarak otopark işletmeciliğin de, hizmeti ön planda tutmaları, şehirde yaşayanlar da şehirde yaşama kültürünü özümsemiş olarak bu sürece katkı sağlamaları, katlanılabilir ve sürdürülebilir bir hayat için vazgeçilmez bir unsurdur.”
 

Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Kayyım uygulaması milletin ortak talebidir
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Onurun 41. Yılı
İslamhan Bulutlar
İslamhan Bulutlar
Peki bu işleri kim yapsın?
Ayhan Kara
Ayhan Kara
Bevval-i Ceh-i Zemzem: FETÖ ve İblis..
Can Umut Avcıgil
Can Umut Avcıgil
Hitabetin İhtişamı ve Hikâyenin Gücü
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Ehramlı kadınlar çiftçi olamaz mı yani?
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurumspor’un Yeni Sezon Önceliği:

a. Ligde kalmak
b. Playoffa kalmak
c. İlk iki için mücadele


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva