Baştan söyleyelim..
Dadaş kültüründe bıçak taşıma yoktur..
Hançer Barını ölçü alarak, ‘Bıçak ve Dadaş Kültürü’ ilişkisi kuranlar yanılıyor.
Dadaş bıçak taşımaz, zira korkak değildir..
Zira yaradılanı yaradandan ötürü sever..
Zira yüreklidir, bileğine, yüreğine güvenir..
Zira şereflidir, tartıştığına, dövüştüğüne bıçakla saldırmayı hayvanlıkla eş tutar..
Önce bu yanlışı düzeltelim..
Bıçak kültürü bir Roman kültürüdür..
Eskiden Çingene diye adlandırılan bir halkın kültürüdür..
Hançer barındaki mesaj, bıçak taşıma değil, bir düşmana yürekli duruşu ifade eder..
Her ne ise..
Gelelim Erzurum’daki bıçaklama olaylarına..
Erzurum 2012’nin başından beri bu şerefsiz, haysiyetsiz ve insanlık dışı saldırıları konuşuyor.
Sırtlarına bir metreye yaklaşan döner bıçaklarını saklayan korkaklar güruhu, bir şekilde korku ve endişe havası yayıyor..
Vatandaş ailesiyle artık geç saatlerde dışarı çıkmaktan, çocuğunu sokağa çıkarmaktan korkuyor..
Vatandaş valilikten, emniyetten özel bir uygulama bekliyor..
Vatandaş açıkça bıçak terörüne son verilmesini istiyor..
Mesele birkaç vatandaşın saldırıya uğraması, halkın sokağa çıkmaktan korkmasının ötesinde Erzurum imajına, dadaş markasına da leke düşmesi meselesidir..
Bunu temizlemek işi emniyete olduğu gibi medyaya da düşer..
Erzurum’un maalesef ve maalesef birinci önceliği bıçak terörüdür..
Bu şehrin aslını ve kahır ekseriyetini oluşturan dadaşlar ve aileleri sabırla bu dehşeti izliyor..
Ancak sabrın da dadaş sabrının da bir sınırı var..
Bizim tarihimizde, Erzurum Tarihinde bir heço olayı vardır..
Milli mücadele yıllarında adı Heço olan bir Ermeni dığası elinde bıçakla vatandaşlara musallat olur..
Yol keser, haraç ister, mazlumları bıçaklar..
Vaktaki olay büyür, kulaktan kulağa yayılır..
Heço’nun Hançeri bir şehir efsanesi haline gelir..
Bir Dadaş yiğidi bu söylentiyi duyar..
Vicdanına sığdıramaz olayı..
Çıkar çarşı pazara Heço’yu arar bulur..
Ermeni dığası elinde bıçakla yine korku salmaktadır..
Dadaş, Heçoya bir osmanlı tokatı indirir, yere serer..
Sonra da elindeki bıçağı alır, münasip bir yerine sokar..
Ve ünler..
‘Hadi’ der, ‘şimdi git millete yine musallat ol da, Heço’nun Hançeri Var’ desinler..
Bu tarihi anekdotu bir aydır yaşanan bıçaklama ve bıçak taşıma olayları yeniden gündeme getirdi..
Vatandaş kendi başının çaresine bakmadan ve bu şerefsizlere Heço’nun Hançeri olayını yaşatmadan artık bir şeyler yapılmalı, hem de acilen yapılmalı..
Erzurum’un huzuruna gölge düşürenler, acilen ayıklanmalı, Erzurum bu kirden temizlenmeli..
Net biçimde diyelim, bunların, bu bıçak taşıyan saldırganların hiç biri ne dadaştır, ne de Erzurumla alakaları vardır..
Aksi iftiradır, bühtandır..