PTT Erzurum Baş Müdürü Cafer Yavuz, Alınan bu kalite standartı belgesinin tüm personelle beraber kazanıldığını, en alt kademeden en üst kademeye verilen tüm hizmetlerin genel değerlendirmesi bu kalite standardının içerisine girdiğini belirtti. TSE Erzurum Bölge Müdürü İsmail Seyhan da, PTT’nin geçtiğimiz sene yaptığı çalışmaları tebrik ettiğini belirterek, İSO 9000’e hak kazanan çalışanlara övgü yağdırdı. ISO’nun bir kalite sistemi olduğunu anlatan Seyhan, tüm kurumların bu kalite sistemine kavuşmaları gerektiğine vurgu yaptı.
‘HİZMET KALİTEMİZİ TESCİLLEDİK’
Erzurum PTT Başmüdürlüğü olarak dünya standartlarında evrensel bir PTT hizmetleri sunduklarını ifade eden Yavuz, "Dünya her an yenilenmekte ve bundan hareketle kalitenin sürekliliğini sağlamak, sistemimizi sürekli iyileştirmek temel amacımızdır. Dünya her an yenilenmekte ve bundan hareketle kalitenin sürekliliğini sağlamak, sistemimizi sürekli iyileştirmek temel amacımızdır. TS EN ISO 9000 belgesini de almamız, hizmet kalitemizin uluslararası standartlarda olduğunu tescillemiştir. Bizler yarını imar etmenin sorumluluğunu taşıyoruz. Bizler sadece bugünün PTT sine, bugünün insanına, bugünün Erzurum’una ve Türkiye’sine karşı sorumlu değiliz. Bugünden yarınları aydınlatmak için çalışıyoruz. Bu nedenle bugünden tohumları atıyoruz. Bu vesileyle TS EN ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi Belgesi’ni almamızda emeği geçen değerli Türk Standartları Enstitüsü yetkililerine ve PTT çalışanlarına teşekkür ediyorum" şeklinde konuştu.
DÜNYA STANDARTLARINDA PTT
Seyhan, “ISO 9000, gerek bir kalite sistemi oluşturmak gerekse mevcut bir kalite sistemini değerlendirmek amacıyla kullanılan bir kalite güvence modelidir. Bu ise birçok endüstrileşmiş ülkede kabul gören bir standarda uygunluk demektir. En basit olarak, ISO 9000 İmalat ve Hizmet endüstrilerinde kalite güvencesi için kurulmuş, kapsamlı bir standartlar kümesidir. ISO 9000 serileri, bir firmanın kalite sistemini geliştirmesini, belgelemesini ve çalıştırılmasını ister, yani firma içinde yönetiminin kalite tetkik uygulamaları için sahip olduğu sorumluluktan, satın alma politikalarından, eğitime kadar uzanan Kalite yönetim sistemleri uygulamalarının tümünü kapsar. Standartlar firmadan firmaya değişiklikler göstermektedir. Örneğin; imalat sürecinin, tasarım da dâhil olmak üzere toplamı ile uğraşan bir firmada, sadece muayene ve test süreçleriyle uğraşan bir firmaya nazaran, ele alınması gereken çok sayıda husus bulunmaktadır. Her iki firma da, kendi kalite sistemlerini ISO yoluyla belgeleyebilir. Bu nedenle tüm firma ve kurumlara bu belge için çalışmalarını tavsiye ediyoruz” dedi.