Erzurum’da mesleki eğitimdeki öğretmenler için yabancı dil açılımı yapılıyor. Avrupa Birliği (AB) hibe fonlarından istifade edilerek hazırlanan proje kapsamında meslek öğretmenleri, Almanya ve Belçika’da ülkelerde mesleki eğitimde yabancı dil üzerine çeşitli inceleme ve temaslarda bulunacaklar.
İl Milli Eğitim Müdürlüğü ARGE Şube Müdürü Bayram Karabıyık, Mesleki Eğitimde (CLIL) yoluyla yabancı dil eğitimi projesi hakkında bilgiler verdi. AB Leonardo Da Vinci Programı kapsamında hazırlanan projeyle, meslek öğretmenlerinin yabancı dil eğitimiyle ilgili olarak yurt dışında çeşitli temaslarda bulunma imkanı bulacağını dile getiren Karabıyık, proje ortaklarının ise, Erzurum Valiliği, Atatürk Üniversitesi, Ticaret ve Sanayi Odası, Anadolu Eğitimciler Derneği, Yakutiye Kız Meslek Lisesi, Rıfkı Salim Burçak Kız Meslek Lisesi, Dedeman Otelcilik ve Anadolu Turizm Lisesi ve British Council’den oluştuğunu söyledi. Projenin amaçları hakkında bilgiler aktaran Karabıyık, “Mesleki eğitimdeki öğretmenlerin; CLIL ve mesleki İngilizce'nin Avrupa boyutu konusunda araştırma ve inceleme yapmaları, Mesleki Eğitimdeki öğretmenlerin; Mesleki İngilizce materyalleri araştırma ve hazırlama konusundaki uygulamaların Avrupa boyutunu gözlemlemesi, Meslek Liselerinde CLIL ve Mesleki İngilizce konusunda farkındalık yaratılması, Yabancı Dil öğretiminin Avrupa Boyutları konusunda farkındalık yaratılması, Öğretmenlere; bir Avrupa dil standardı olan “The Common European Framework of Reference for Languages” Avrupa Ortak Dil Kriterleri çerçevesinde dil seviyesini ölçme sisteminin uygulamalarını incelemeleri ve bu konuda farkındalık yaratılması gibi amaçları bulunan projemizi, Eylül ayında uygulamaya sokuyoruz.” diye konuştu.
ARGE ŞUBE MÜDÜRÜ KARABIYIK, PROJEYLE İLGİLİ BEKLENTİLERİ SIRALADI…
Öğretmenlerin, CLIL(Content and Language Integrated Learning) içerik tabanlı yabancı dil öğrenme hakkında bilgi ve becerilerini artırıp, bunu mesleki İngilizceye uygulayacaklarını belirten Karabıyık, “Öğretmenlerimiz bunun Avrupa’daki uygulamalarını yerinde görüp bu dersler için materyal hazırlayacak ve derslerinde kullanacaklar. Mesleki anlamda sektörün ihtiyacı olan yabancı dilde iletişim anlamında sektör temsilcileriyle ihtiyacı giderecek proje ve çalışmalara kaynak olacaklar.” dedi.
Projeyle ilgili beklentileri de sıralayan Karabıyık, şunları kaydetti: “Öğretmenlerimiz CLIL (Content and Language Integrated Learning) yöntemini hakkında geniş bir bilgiye sahip olacaklar ve mesleki İngilizceye nasıl uygulayacakları konusunda uygulamaları görecekler, kendi okullarındaki meslek dallarıyla ilgili materyal hazırlayabilecek bilgi ve beceriye sahip olacak ve öğrencilere ihtiyaçları olan mesleki yabancı dil eğitimini verebilecekler. Bu sayede de kısa zamanda etkili ve öğrencilerin dersleriyle paralel bir İngilizce eğitimini verebilecekler. Mesleki anlamdaki dil öğretme becerilerini geliştiren eğitimcilerimiz, meslek sektörlerinin ihtiyacı olan Mesleki İngilizce eğitimini Meslek Odaları ve Örgütleriyle işbirliği halinde verebilecek bilgi altyapısına sahip olacaklar.”