Tüketici bilinci artıyor
Sanayi ve Ticaret İl Müdürü Hikmet Ağ, 4077 sayılı tüketici kanunun tüketiciye bir çok konuda avantaj sağladığını belirterek, tüketici bilincinin geçmiş dönemlere göre arttığını ifade etti.
Sanayi ve Ticaret İl Müdürü Hikmet Ağ, 4077 sayılı kanunun tüketiciye geniş yetkiler verdiğini belirterek, kapıdan satışlar, ayıplı mal ve hizmetler ve garanti belgesi uygulaması ile ilgili şikayetlerin yoğunluk kazandığını ifade etti.
Bazı satıcıların tüketicileri dolandırdığına dikkat çeken Hikmet Ağ, “Söz konusu tüketici eğer bir haftalık süreyi geçirmemiş ise malı geri iade edilebilir. Hatalı olsun veya olmasın kapıdan satışların tamamında cayma bildirim belgesi olmalıdır. Bu konuda bir haftalık sürenin de geçirilmemesi gerekiyor. Mecbur kalmadıkça kapıdan satış şeklini tercih edilmemeli ve sözleşme dikkatli bir şekilde okunmalıdır ” dedi.
AYIPLI MALLARDA BİR AYLIK SÜRE GEÇERLİ
Ayıplı mallara ilişkin değerlendirmelerde de bulunan Hikmet Ağ, “Bir diğer konuda ayıplı mal ve hizmetlere ilişkin konular.Ayıplı mallarda bir aylık süre içerisinde malın geri iade hakkı vardır. Ayıbın tüketicinin kendi hatasından kaynaklanıyor olmaması da gerekiyor.Bu konuda ilgili mercilerin verdiği kararlarda bilir kişiler inceleme yapıyorlar. Hizmet alımlarında da bir aylık süre içerisinde itiraz etme hakkı vardır” diye konuştu.
GARANTİ BELGESİ UYGULAMASI ASGARİ 2 YILDIR
Sıkça başvuruların yapıldığı garanti belgesi uygulaması konusunda da açıklamalarda bulunan Ağ, “Garanti belgesi süresi asgari iki yıldır ve bu süre içerisinde arızalanan mal ücretsiz olarak onarılma hakkına sahiptir. Bu arıza sık sık tekrarlanıyorsa yenisi ile değiştirme hakkı doğar. Görüldüğü gibi tüketici kanunu tüketiciye bir çok hak veriyor. Önemli olan bu hakların bilinmesi ve uygulanmasıdır. Bilinçli tüketim kaliteyi artıracağı için üreticiler açısından da önem arz etmektedir. Tüketiciler uyuşmazlıklar konusunda Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğüne başvurabilir ve 175 nolu telefondan bilgi alabilirler” dedi.