Tüketici Hakem Heyetinden değerlendirme
On ayda 269 tüketici şikayet hakkını kullandı
Tüketici hake heyeti on bir aylık sürede 269 şikayette bulunulduğunu belirterek , 183 sorunun tüketici lehine sonuçlandığını ifade etti. Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğü Şube Müdürü Turgut Özer, tüketici hakem heyetine başvurular hakkında değerlendirmelerde bulundu.
64 BAŞVURU HAKLI BULUNMAYARAK REDDEDİLDİ
269 başvurudan 64’ünün reddedildiğini belirten Özer, “On bir ay içerisinde 269 tüketici hakem heyeti ve sanayi ticaret il müdürlüğüne başvurdu. 121 tüketicinin sorunlarına hakem heyetinde62 tüketiciye de sanayi ve ticaret il müdürlüğü tarafından lehine kara çıktı. 64 tüketicinin sorunu da reddedildi. Erzurum’da en çok garanti belgesi uygulaması, giyim konusundaki ayıplı mallar ve mobilya sektöründen sorunlar iletiliyor” dedi.
NELERE DİKKAT ETMELİYİZ?
Ayıplı mallara ilişkin değerlendirmelerde de bulunan Özer, “Bir diğer konuda ayıplı mal ve hizmetlere ilişkin konular.Ayıplı mallarda bir aylık süre içerisinde malın geri iade hakkı vardır. Ayıbın tüketicinin kendi hatasından kaynaklanıyor olmaması da gerekiyor.Bu konuda ilgili mercilerin verdiği kararlarda bilir kişiler inceleme yapıyorlar. Hizmet alımlarında da bir aylık süre içerisinde itiraz etme hakkı vardır” diye konuştu.
GARANTİ BELGESİ UYGULAMASI ASGARİ 2 YILDIR
Sıkça başvuruların yapıldığı garanti belgesi uygulaması konusunda da açıklamalarda bulunan Özer “Garanti belgesi süresi asgari iki yıldır ve bu süre içerisinde arızalanan mal ücretsiz olarak onarılma hakkına sahiptir. Bu arıza sık sık tekrarlanıyorsa yenisi ile değiştirme hakkı doğar. Görüldüğü gibi tüketici kanunu tüketiciye bir çok hak veriyor. Önemli olan bu hakların bilinmesi ve uygulanmasıdır. Bilinçli tüketim kaliteyi artıracağı için üreticiler açısından da önem arz etmektedir. Tüketiciler uyuşmazlıklar konusunda Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğüne başvurabilir ve 175 nolu telefondan bilgi alabilirler” dedi.